Tja, ik ben ook echt niet zo'n toerbuffel hoor. Max. 100 a 150 km op een dag. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel meeviel, je zet een stip op de horizon en je gaat. Verder genoeg pauzes en veel drinken. Kilometers gaan ook door, inmiddels ruim 75.000 op de teller. Deze vakantie achterband vervangen en de achter remklauw. Op het laatste zit wat speling, kan geen kwaad maar je hoort het af en toe. Bij de 80.000 km een grote beurt. Zal ik zelf hoofdzakelijk gaan doen, behalve het kleppen stellen.
Ik heb een paar kleine dingetjes gehad aan de BV, maar in vergelijking met andere motoren valt dit wel mee. Dynamo en remklauwen waren echt pech (laatste garantie), voorwiellagers, balhoofdlagers bij de 60.000 waren slijtage. Heb ik overigens zelf kunnen vervangen, kosten 4 tientjes geloof ik.
Ik vind het met de scooters overigens allemaal wel meevallen. Ferry heeft met zijn SR wel erg veel pech. Maar als ik op MP verkoop advertenties lees van een BMW GS, met 80.000 heeft de gemiddelde GS rijder al veel om zijn oren gehad. Maar goed, zit dan ook weer 80 pk verschil tussen.
Ik zou nog niet weten wat mijn volgende motor zou worden. Als ik alle voor mij belangrijke dingen op een rij zet, kom ik weer op een Beverly uit. Dit zal ik niet doen, maar geeft wel aan dat het een topper is. Zo zijn er hier op het forum ook andere scooters waar ik voor zou kunnen gaan. Zo af en toe kijk ik rond wat ik zou willen voor het geval dat... Maar ik ga voor de 100.000
Mish