Ik denk Wimper dat je hem niet goed inrijdt., als je al me tegenzin een auto snel inhaalt die 50 rijdt en nog niet boven de 100km/u bent geweest.
Bedeesd en heel geleidelijk is niet goed. Je kan hem nu zeker kortstondig doortrekken naar 120.
Het is echt niet goed om alleen maar heel bedeesd en bij weinig toeren te blijven rijden, dan slijt die cilinder niet goed in.
Door af en toe verder door te trekken wat betreft toeren, komt de zuiger net iets hoger en slijt de cilinder goed in.
Het is alleen belangrijk dat je niet lang 120 of 130 blijft rijden waardoor mogelijk de temperatuur te hoog op zou kunnen lopen en de cilinder verglaast.
Vooral veel wisselende toeren maken en op de snelweg spelen tussen de 80 en 120km/u. En dan 120km/u kortstondig.
nou lees het maar.Lol wat
Drijfstangen, krukassen, en zuigers zijn niet elastisch ;-) Als bovenstaande zou kloppen dan zou je een variabele compressie hebben. Of je nou 1 omwenteling per minuut doet of 14000, je zuiger gaat dezelfde afstand op en neer.nou lees het maar.
Een nieuwe motor inrijden
Moet dat eigenlijk nog steeds, een motor inrijden? En als dat dan moet, waarom eigenlijk? En vooral: hoe moet je dat dan doen? Wat is goed en wat is juist nietwww.luiemotorfiets.nl
Randje
Als je dat niet doet blijft er een "randje" bovenin de cylinder staan: daaronder hebben de schraapveren een miniem laagje weggesleten; daarboven niet. Bij hogere toeren komt de zuiger net een stukje verder (door de enorme snelheid die de zuiger bij hogere toeren krijgt).
Dat voorkom je dus door af en toe heel, heel langzaam de toeren helemaal tot aan het rode gebied te trekken.
Als je dit leest, misschien intressant. www.luiemotorfiets.nlDrijfstangen, krukassen, en zuigers zijn niet elastisch ;-) Als bovenstaande zou kloppen dan zou je een variabele compressie hebben. Of je nou 1 omwenteling per minuut doet of 14000, je zuiger gaat dezelfde afstand op en neer.
Inrijden is wel degelijk een ding en doe je om alles gelijdelijk op elkaar in te laten slijten. Daarom is je eerste oliewissel ook veel eerder dan de normale intervallen.
Als je dit leest, misschien intressant. www.luiemotorfiets.nl
Maargoed tot 120 km/u is het gas één derde open.
Heb ik doorgenomen inderdaad, mijn punt is juist dat er echt hele foute informatie op die site staat. De tip om dunnere olie in de inrijperiode te gebruiken raakt ook kant nog wal.
FYI, ik zit in de Motor Forum redactie en we hebben er nog flink om moeten lachen. Daar reken ik jou niet op af, maar dit is wel een voorbeeld van niet alles geloven wat op internet staat. Dat verhaal van het randje op de zuiger die verder gaat bij hogere toeren is complete waanzin.
Hoe zouden jullie, als redactie, dan een motor inrijden? Ik vond, over het algemeen genomen, de informatie die ik eerst gepost had nadat ik het ben gaan zoeken op het www, geen slechte argumenten. Maar omdat de meningen hierover blijkbaar zo anders zijn vraag ik me nu nog steeds af. Wat is dan de beste om in te rijden? Hebben jullie op de redactie daar dan een uitgesproken idee over?
Ja zo zijn er veel verhalen, maar waarom dan wisselende snelheden en niet een constante?Heb ik doorgenomen inderdaad, mijn punt is juist dat er echt hele foute informatie op die site staat. De tip om dunnere olie in de inrijperiode te gebruiken raakt ook kant nog wal.
FYI, ik zit in de Motor Forum redactie en we hebben er nog flink om moeten lachen. Daar reken ik jou niet op af, maar dit is wel een voorbeeld van niet alles geloven wat op internet staat. Dat verhaal van het randje op de zuiger die verder gaat bij hogere toeren is complete waanzin.
Ik heb de Malossi, J Costa en Dr. Pulleys met elkaar vergeleken. Alle 3 bieden ze enige winst in acceleratie op t.o.v. de standaard setting. Standaard laat weinig liggen, verschil tussen de 3 aftersales is te verwaarlozen. Prijstechnisch is Dr. Pulley dus het beste.
De zuiger gaat dezelfde afstand op en neer ongeacht het vermogen, dat klopt.Drijfstangen, krukassen, en zuigers zijn niet elastisch ;-) Als bovenstaande zou kloppen dan zou je een variabele compressie hebben. Of je nou 1 omwenteling per minuut doet of 14000, je zuiger gaat dezelfde afstand op en neer.
Inrijden is wel degelijk een ding en doe je om alles gelijdelijk op elkaar in te laten slijten. Daarom is je eerste oliewissel ook veel eerder dan de normale intervallen.
Mish,Jeeeh, toch maar besloten om met de Police via de Eiffel naar Verdun te gaan. De BV350 heeft zich weer goed gedragen. Tellertje is al door de 4k geschoten.Bekijk bijlage 1389460