Piaggio Carnaby Cruiser 300i

Leuk dat er een aantal gelukkige eigenaren bij zijn gekomen. Het is ook een hele fijne scooter. Ik heb er wel een windscherm opgezet omdat ik het hele jaar doorrijd (voor zover de weersomstandigheden dat toelaten). Hij wordt er niet mooier op maar het scheelt veel in de kou. Je krijg wel meer last van turbulentie rond de helm en de windgevoeligheid neemt wat toe. Dat is even wennen, maar ondertussen weet ik niet beter. Eerst was ik van plan om het scherm er in de zomer af te halen maar dat heb ik zelfs niet meer gedaan. Als je ook met topkoffer rijdt is het aan te bevelen om zwaardere trillingsdempers op het stuur te monteren. Vooral de topkoffer kan voor onstabiel rijgedrag zorgen (slingeren in het stuur). Door zwaardere trillingsdempers wordt dit sterk verbetert. Ik heb deze van de dealer gekregen. deze zitten standaard op een GTS.
Die stikkers verwijderen vindt ik wel een strak plan. Ik heb zelf ook een witte. Ga dat denk ik ook eens doen.

Oh ja, hij tikt nog steeds! Ik zit nog op antwoord van de fabriek te wachten.
Ik denk dat de Italiaanse postduif de weg kwijt is geraakt …… :]
 
Nou, kunnen we gaan kwartetten met 'Carnaby' en '300ie' letters. De mijne gaan er morgen ook aan...

Ik zit zelf nog te denken aan de topkoffer en zit nog te twijfelen tussen de originele koffer of eentje met een remlicht erin. Het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat het overige wel erg weinig afstand houdt, significant minder dan bij een grote(re) motorfiets heb ik het idee.

Wat ik aan de originele koffer wel mooi vind, is de rugsteun in hetzelfde materiaal als het zadel. Koop je wat anders, dan zit er meestal zo'n geschuimde rugsteun bij.

@Triplepower: hoe hoog is jouw windscherm? In de Nederlandse Piaggio prijslijst zie ik dat er een hoog en een laag scherm is. In de Duitse prijslijst zie ik weer een 'medium' scherm staan. Ik vermoed dat het Duitse 'medium' scherm gelijk is aan het Nederlandse 'hoge' scherm, maar hoe hoog dat dan is...geen idee.

Gisteren ben ik begonnen om een bus Teroson leeg te spuiten op de Carnaby. Toe ik gisteren de koplampunit losgehaald had om een nieuwe H4 lamp te monteren, heb ik meteen de chromen stangen en overige metalen delen in de was gezet. Bij de koplampophanging loopt regenwater aan beide zijden namelijk zo een verchroomde pijp in. Dat hadden ze wel even af mogen doppen. Volgende week ga ik mijn tracker inbouwen en dan gaat het frame en andere metalen delen in de Teroson. Het zal wel niet nodig zijn, maar voor die € 4,50 van de Teroson zjin we weer een paar uur van de straat :-)
 
Mijn scherm is orgineel van Piaggio en volgens mij is er maar 1 type. GIVI biedt ook een scherm voor de Carnaby aan maar die is groot en lelijk. Ik denk dat mijn scherm dan "medium" is. Vanaf de koplamp gemeten: 28.5 cm hoog. Mijn topkoffer is wel van GIVI, want ik wilde om dezelfde redenen ook een remlicht in de koffer. Zeker als ze dicht achter je rijden wordt het zicht op het achterlicht door een topkoffer verminderd.
Dat is de reden dat ik voor deze koffer heb gekozen. Bovendien is de orginele veel duurder en iets kleiner. GIVI koffers staan bekend om de goede kwaliteit en ik dat extra remlicht werkt prima. GIVI biedt een mooi adaptersetje aan om de koffer netjes te bevestigen. :Y
 
Tja, op deze manier kan je alles wel ontkrachten.
Wel eens aan vrachtwagens en bestelbusjes gedacht? En waarom hebben alle personenautos tegenwoordig een derde remlicht?
Je kan nog eens op een trapje gaan staan en de foto opnieuw nemen. Misschien zie het remlicht dan nog steeds ...... :P

Mijn ervaring is ook dat het overige verkeer "lees automobilisten" weinig rekening houden met motorscooters in het algemeen en qua model "lichte motorscooters" in het bijzonder

Grappig is dat je, als motorrijder, eigenlijk dezelfde ervaring hebt als ik. Een lichte motorscooter wordt niet voor vol aangezien. Daarom willen ze nog al eens zitten duwen. :(
Iedereen kan voor zichzelf bepalen hoe hier mee om te gaan.
Voor mijn gevoel is dit een stukje toegevoegde veiligheid.
Zullen we het verder bij Carnaby houden?
 
Laatst bewerkt:
Als een vrachtauto/bestelbusje zo dicht achter jou rijdt zodat het achterlicht niet meer te zien is, kan de bestuurder dan nog tijdig remmen zonder jou van achteren aan te rijden ?
 
Laatst bewerkt:
Nou maak je ons wel heeeeel nieuwsgierig hoor...
...naar jou luxe topkoffer....... _O-
 
Laatst bewerkt:
Feit is dat de originele koffer erg mooi oogt. Zo mooi zelfs dat bestuurders van Meceejdus busjes (hè, ik had me nog zo voorgenomen geen merken te noemen) de koffer graag van dichtbij wil zien.

Van GIVI is de E340 ook wel mooi van vorm. Helaas niet verkrijgbaar met remlicht.
http://www.givi.it/Bauletti/Monolock/E340-VISION

Dan krijgen we de E370, wel met optioneel remlicht.
http://www.givi.it/Bauletti/Monolock/E370

Ik zit ook nog te denken aan een 'Alu rack' systeem van Hepco & Becker. Die drager heeft als als voordeel dat je er niet alleen een koffer op kunt monteren, maar ook nog bevestigingen heeft voor een spin of sjorband. Ze hebben een universele versie van deze drager, en met een beetje geluk past deze op de metalen onder-/montageplaat voor de Piaggio Carnaby (GIVI artikelnummer E348).

@Triplepower:
Bedankt voor het opmeten van het scherm.
Die E370 koffer van GIVI,is dat die van jou?
Ik zou graag willen zien hoe de electra loopt vanaf de achterdrager van de Carnaby. ik ben namelijk niet bereid te gaan boren op welke plaats dan ook.

@Paggioot:
Zou je een schatting kunnen doen vanaf welke afstand het achterlicht nog te zien is voor de bestuurder van een bestelbusje? Ik vrees dat een vrachtwagenchauffeur helemaal niets ziet van een remlicht als deze te weinig afstand houdt.

Is het trouwens normaal dat de plastic kap van de achterwielbevestiging gewoon los zit en een beetje rammelt? Kwam dit net tegen toen ik met de Teroson-spuitbus aan het rondgaan was.

*O* Straks een lekker 'rondje' maken op de Carnaby *O*
 
Laatst bewerkt:
@Ardexx,
Bedankt voor het opmeten van het scherm.
Die E370 koffer van GIVI,is dat die van jou?
Ik zou graag willen zien hoe de electra loopt vanaf de achterdrager van de Carnaby. ik ben namelijk niet bereid te gaan boren op welke plaats dan ook
Klopt, het is een E370 met een adaptersetje 348. Voor de aansluiting heb ik een klein gaatje aan de onderkant van de drager geboord. Ik ben hier ook geen liefhebber van maar in dit geval is het onzichtbaar. Het is niet nodig maar de draad is zo wel goed weggewerkt.

De originele koffer past inderdaad beter bij de scooter. :Y
Maar ik heb de scooter in eerste instantie als een praktisch vervoermiddel gekocht (hoewel ik er nu meer mee rijdt als met mijn motor). Het uiterlijk was minder belangrijk. Ik vindt een scherm ook niet mooi, maar hij is wel praktisch. De goede kwaliteit van GIVI is bekend, hij is goedkoper en ik kan hem later overzetten op een andere scooter. Hij is, geloof ik, ook iets groter als de Piaggio-koffer. Ik kan er ook een integraal in kwijt, want als het echt koud begint te worden ga ik deze weer gebruiken.

En ja, dat remlicht, de één vindt het onzin, de ander weer niet. Bepaal voor jezelf wat je belangrijker vindt. Succes met je keuze!

TIP: kijk eens op Topkoffers en zijkoffers voor de mo

Zij hebben scherpe prijzen.
 
Zoek het verschil...en als deze gevonden is kan iemand die verklaren ;)

zwxe8y.jpg


Links Originele uitvoering :Y .....................Rechts Photoshop uitvoering ;)
 
Laatst bewerkt:
Zoek het verschil...en als deze gevonden is kan iemand die verklaren

Foto van de andere kant genomen en dan gespiegeld....??? Vertel het maar.

Ik heb inmiddels mijn Carnaby binnen en nu een beetje aan het inrijden. Moet zeggen het bevalt me prima. Rijdt lekker rustig en stabiel door de bochten enzo.

Ik heb alleen nog een vraag. Zijn er voor de Carnaby van die kappen beschikbaar die je op je stuur (voor je handvaten -> handguards..??) zetten?
Dat lijkt me met name voor de winter een optie voor iets warmere handen als afgelopen winter. Heb al een beetje gezocht op internet, maar nog niet iets kunnen vinden.
 
Ja...goed rijdt tie he...hoeveel km-ters heb je er al opzitten :]
Plaats er is een foto van :Y
 
Laatst bewerkt:
De foto is gemanipuleerd. Kijk maar naar waar de uitlaat 'ontbreekt' en bij de voorvork loopt een kabel. Zo weer een mysterie opgelost... *D

Heb de scoot pas 2 dagen, er staat pas 85 km op de teller. Nog niet echt lange stukken kunnen rijden, zit ook nog in de inrij fase. Nu alleen nog woon/werk verkeer meegereden.
Ga nu wel de toeristische route richting huis na het werk, mits het droogweer is uiteraard. Ben wel een doorrijder, maar met regen rijden vind nog steeds bagger!!! Zal niet de enige zijn....

De letters heb ik er wel al afgehaald. Het is trouwens een zwarte, zonder scherm. Als ik er aan denk zal ik binnenkort eens een fototje plaatsen.

Had gelezen over de toertocht van 10-10-10. Kon ik jammer genoeg niet bij zijn, had toen de scooter nog niet. Hopelijk een volgende toertocht kan ik wel mee. Lijkt me wel leuk om eens mee te maken.
 
Had gelezen over de toertocht van 10-10-10. Kon ik jammer genoeg niet bij zijn, had toen de scooter nog niet. Hopelijk een volgende toertocht kan ik wel mee. Lijkt me wel leuk om eens mee te maken.

21-11-10 MP3 Snertrit, regio Eindhoven. Ook tweewielers welkom.

Gr, Rick
 
Toch wel knap gedaan die "Photoshop manipulatie" want op de site van "Vedascooters" staat die meerdere malen in diverse kleuren afgebeeld.
Heb ze een mailtje gestuurd waarom de uitlaat, de motor en de voorrem aan de andere kant zitten :?
Ben benieuwd of, en wat voor antwoord ik krijg ;)

[afbeelding]


dat is gedaan zodat alle scooters op de site in dezelfde richting staan denk ik, snap niet waar je je eigen druk om maakt zeg.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel knap gedaan die "Photoshop manipulatie" want op de site van "Vedascooters" staat die meerdere malen in diverse kleuren afgebeeld.
Heb ze een mailtje gestuurd waarom de uitlaat, de motor en de voorrem aan de andere kant zitten :?
Ben benieuwd of, en wat voor antwoord ik krijg ;)

[afbeelding]


Ze hebben gewoon de foto omgedraaid denk ik zo...
 
Ik heb alleen nog een vraag. Zijn er voor de Carnaby van die kappen beschikbaar die je op je stuur (voor je handvaten -> handguards..??) zetten?
Dat lijkt me met name voor de winter een optie voor iets warmere handen als afgelopen winter. Heb al een beetje gezocht op internet, maar nog niet iets kunnen vinden.

Kijk eens onder deze link:
http://www.termaatmotoren.nl/fotos/1217152110.jpg

Ik gebruik ze al 2 jaar tijdens de winterperiode.
Werkt perfect!
 
Terug
Bovenaan Onderaan