Piep geluid in cardo na navigate opdracht.

GerardvV

Rookie
19 dec 2018
19
7
Onlangs heb ik de allernieuwste headset de cardo Spirit hd duo gekocht.
Nu heb ik het volgende probleem, na iedere navigatie spraakopdracht volgt er telkens een zeer irritante piepgeluid.
Dus na iedere mededeling, wat uiteraard veel voorkomt ivb met de vele kronkelroutes klinkt er vervolgens het vervelende "pieppiep" geluiden.
Dit is blijkbaar hoe gek het ook klinkt niet uit te schakelen.
Heb hierover diverse mail contacten gehad met cardo en vervolgens persoonlijk op het inloop spreekuur geweest bij de importeur Spash Designe in Veghel.
De adviseur (Stefan) was mij zeer behulpzaam en is er dan ook ruim een uur mee aan de slag geweest, maar zelfs deze cardo deskundige kreeg de "pieppiep" er niet uit.
Het schijnt te maken te hebben met het koppelen van de gps ,er zijn tweekanalen 1 en 2 en blijkbaar moet de GPS (tomtom 410) via kanaal 2.
Er is echter maar èèn manier van koppelen, een keuze tussen k1 of k2 is er dus helemaal niet.
Overigens ben ik zeer netjes behandeld en heb van Stefan een nieuwe weliswaar een cardo van het type freecom2+ gekregen.
Mijn eigen Cardo Spirit hd duo heb ik overigens gewoon mee terug gekregen.
Ben dus al bij al blij met met deze wel goed werkende headset.
Toch blijf ik de problemen met deze nieuwste headset (Spirit) raar vinden, hopelijk komt er van cardo een update!

Mijn vraag ,zij er meerdere met dit (pieppiep) probleem???
groetes.
Gerard
 
Delsol 69
Aan de speakers ligt het niet, nu met de Cardo 2+freecom werkt deze gewoon goed.
Wat de koppeling betreft, Stefan de Cardo expert heeft alles geprobeerd helaas zonder resultaat.
Dank voor je reactie.
Gerard
 
Koppelen van de navi is best wel lastig.
Je moet echt wachten tot het groen/rode lampjes gaat branden.
 
Met Apollo 11 hadden ze in 1969 ook zoiets, misschien even aan NASA vragen hoe dat opgelost is.:P
 
Heb inmiddels een nieuwe Cardo freecom (gekregen van de Cardo importeur) alles is nu opgelost :)
Ik mag aannemen dat er dus bij de vorige iets mis was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan