Yamaha Frans
Rookie
- 20 aug 2020
- 16
- 4
Lastig dat je toch een oud ding hebt gekocht. Daar is handigheid wel makkelijk bij. De reparaties gaan wss de waarde overstijgen.Ik ben geen monteur dus opruwen kan ik niet, dus schoonmaken met hogedruk heeft geen zin dan denk ik, thanks voor de info
Als ik dit zo lees denk ik dat je een hele rustige rijstijl hebt, niks mis mee hoor, maar dit terzijde.Ik heb sinds een korte tijd een Diversion xj900 en de voorrem piept ontzettend bij het remmen en de motor verkoper zegt dat dit normaal is, ik heb nog garantie maar de dealer ligt 100 km rijden van mij af, als hij er niets aan doet is dit zonde van tijd en benzine, ik heb vernomen van een andere motorrijder dat je dit kan oplossen door de blokken met hogedruk lucht of water hogedruk, komt dit misschien door langer stilstaan, de blokken misschien te hard of andere oorzaak, warmte of versleten, de dealer zei bij afgifte nog genoeg profiel, wie heeft hier ervaring mee, en wanneer gaat het benzine lampje branden, laatst tank leeggereden voorbij rode gebied en 17 liter getankt na 355 km, graag advies van collega Diversion rijders
Voor de waarde van een oude diversion wil ik nog zelfs wel naar die remblokken kijken. In het ergste geval moet je remblokken vervangen. Dat zijn de kosten ook niet.Lastig dat je toch een oud ding hebt gekocht. Daar is handigheid wel makkelijk bij. De reparaties gaan wss de waarde overstijgen.
Ligt er aan waar u woont, ik in Limburg en de dealer in st Oedenrode, die zei dat het normaal is met piepenVoor de waarde van een oude diversion wil ik nog zelfs wel naar die remblokken kijken. In het ergste geval moet je remblokken vervangen. Dat zijn de kosten ook niet.
Remmenreiniger is funest voor de seals en daarnaast heeft het helemaal geen zin om maar iets te veranderen aan de remvoering. Het enige wat je ermee doet, is het contactoppervlak tov de schijf verminderen en daarmee effectief de remkracht.Ik zou het alletwee doen , blokken er even uit, alles schoonmaken met remmereiniger van de a-c tion. blokken schoonmaken , opruwen met korel 80 , beetje remmen reiniger, afblazen met compresor. beetje kopervet op de achterkant en klein beetje bij de geleiders.
Ik had het met de achterrem. ik heb daar ook een schuin randje aan de blokken geslepen maar das een keuze.
Remmen horen niet te piepen, al komt het wel vaak voor en wordt dan gezien als normaal.
Ik zou er geen big issue van maken , ook al kan je niet sleutelen , maak foto van te voren en durf.
Klopt, precies hetzelfde, uirollend en rustig remmend, remblokjes nog goed vlg dealer toen ik hem kocht, amper 1000 km mee gereden ik ermeeHeb hetzelfde bij mijn xj900s. Vooral bij rustig remmen bijvoorbeeld uitrollend richting een stoplicht. Mijn remblokken zijn overigens niet versleten.
Wellicht even met een busje remmenreiniger aan de slag?
Bij een kleiner contact oppervlak kleiner is de remkracht lager? Of slijten de blokken sneller?Remmenreiniger is funest voor de seals en daarnaast heeft het helemaal geen zin om maar iets te veranderen aan de remvoering. Het enige wat je ermee doet, is het contactoppervlak tov de schijf verminderen en daarmee effectief de remkracht.
Een paar keer flink remmen is veel makkelijker te doen. Dit kan tijdens elke willekeurige rit. Mocht dat niet helpen, zou nog een dun laagje vet achterop de remblokken, aan de kant van de zuigers, aangebracht kunnen worden. Wat overigens ook al eerder gezegd werd hier.
Ik doel er meer op dat remblokjes degelijk vervangen het probleem niet hoeft te zijn en zeker niet de waarde van de motor overstijgt.Ligt er aan waar u woont, ik in Limburg en de dealer in st Oedenrode, die zei dat het normaal is met piepen
Het contact oppervlak wordt kleiner en daarmee slijten je blokken theoretisch ook harder, omdat er minder voering isBij een kleiner contact oppervlak kleiner is de remkracht lager? Of slijten de blokken sneller?
Dat zijn anti-piep shims.De randen van de remblokjes afvijlen reducerende het piepen tot bijna weg.
Ik heb de Brembo's vervangen door Ferodo's en meteen de randen afgevijld. Geen piep gehoord nog.
Origineel heeft mijn DL1000 van die shims, die metalen 'houders' voor de blokjes.. Achetr ook.
Die zitten er sinds de Brembo's niet meer op. Monteur heeft ze niet weer gebruikt.
Ik weet niet of dat met het piepen te maken heeft.
Waarzijn die shims uberhaupt voor? Kun je zonder?