Pijn in knie na een tijdje rijden

GSerry

MF'er
30 jan 2003
98
0
Leiderdorp
Beste MF-ers,
sinds enige tijd krijg ik na ongeveer een kwartier motorrijden pijn in mijn linker knie. '( Rara hoe kan dat? Is er een fysiotherapeut hier op MF?
Alvast bedankt voor de replies!
 
ik heb t bij achteropzitten in mn rechter
ben ooit nog bijna out gegaan van de pijn :P kaasszje zei nog: wat zie je wit
als je t even weet paracetamol altijd mee. maar ideaal is idd ander
nou heb ik wel dat als ik afstap en even beweeg ik nergens meer last van heb.
 
he das maf

ik ben zelfs voor een MRI scan geweest omdat ik ook last van (rechter)knie had op me VFR. Nu rijd ik 3 dagen fireblade en geen pijn meer gehad valt me tijdens lezen van dit topic op.

Even in de gaten houden.
 
Het heeft waarschijnlijk te maken met een te 'gespannen houding' op je motor. Ik heb er ook een tijd last van gehad. De oorzaak lag bij mij aan het feit dat ik mijn linkervoet teveel in de buurt van mijn versnelling wilde houden. Stijve voet, trok door naar mijn knie.
 
Ik roep maar wat: knellen van de knieprotector of teveel spanning op de knie door een nieuwe leren broek?
 
Ik roep maar wat: dokter!
Hoe kunnen wij nou weten wat er met je knie aan de hand is :? Misschien is het niks en misschien is het wel wat. Dus als het erg is gewoon ff laten kijken.
[me]Spider heeft op deze manier (althans met achterop zitten) voorgoed haar knieën verkloot dus doe voorzichtig![/me]
 
Inderdaad wat te gespannen misschien? Ik heb altijd na een tijdje last van m'n rechterarm/hand. Echt erg soms, na een tijdje rijden totaal geen gevoel meer in m'n hand. Ik knijp onbewust (denk ik) constant te hard op de gashendel, weet niet waarom (ja, nee, niet gas GEVEN maar vasthouden)
 
Een aantal rekoefeningen willen ook wel eens helpen. En een ontspannen houding helpt ook.

Controleer ook de positie van je voeten op de steppies. Dit scheelde bij mij ook heel erg.
 
Ik roep maar wat: knellen van de knieprotector of teveel spanning op de knie door een nieuwe leren broek?

:^ Hier heb ik ook last van als ik lange stukken achter elkaar rijd.. Er staat dan te veel spanning op mijn knie (rechts) door de knie protector (niet de kneepad!!!)
 
Beste MF-ers,
sinds enige tijd krijg ik na ongeveer een kwartier motorrijden pijn in mijn linker knie. '( Rara hoe kan dat? Is er een fysiotherapeut hier op MF?
Alvast bedankt voor de replies!

Goh dat heb ik nou ook! Maar dan omdat ik een paar weken geleden m'n linker knieschijf er af gehad heb, ben nog bezig met herstel... :z Ik kan niet lang het been buigen, dus ik zit steeds tegen de pijngrens. Kun jij je been wel verder buigen dan de normale zithouding of ben je gewoon "stijf" in het been?
 
Op donderdag 19 juni 2003 15:38 schreef aprilia2000 het volgende:
Vertel?
Door het te lang in een houding zitten (4600 km in 11 dagen tijd, met 1 dag rust, door de Alpen) zijn mijn knieschijven iets gekanteld, zijn de pezen gaan ontsteken en is het kraakbeen langzaam aan het slijten...
Heb ik sinds m'n 18e en dat is dus bijna niet kunnen sporten en fietsen, niet lang kunnen staan of lopen '(
 
Bij mij helpt het stretchen van de bovenbeenspieren, vooral aan de voorzijde. Anders toch maar even naar de fysio.
 
Misschien knelt je motorbroek door transpiratie, ff been strekken onder het rijden?
Succes met de oplossing, is niet prettig.
 
Wie weet inderdaad je protector, heb ik ook last van.
Maar niet echt storend.

Ik sluit me aan bij Spider: DOKTER!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan