Pijn in mijn heup/onderrug door motorrijden

B Ik ben zelf ook van mening dat ik te licht ben maar hier werk ik ook hard aan. Echter is dit door mijn snelle stofwisseling erg moeilijk. '

Ik raad je een streng dieet aan bestaande uit bier & tijgernootjes. Geloof me, succes gegarandeerd.
 
1. Naar de Huisarts
2. Doorverwijzing naar de Fysio
3. Oefeningen thuis
4. Medisch trainen om de juiste spieren te trainen. Dit kan je niet zonder begeleiding want dan train je niet de juiste spieren.

Chiroprator is alternatieve geneeskunde. Dat is niet voor niets. Het kan helpen maar de risico's zijn te groot. Hooguit doen als al het bovenstaande niet helpt en dan niet je nek laten kraken.

Probeer ook eens een VFR750/800 te rijden.
Fysiotherapeut kan je tegenwoordig ook zonder door verwijzing heen.
ik kon zonder door verwijzing bij de fysiotherapeut terecht.
 
1.97 meter lang en 78kg klinkt als een deegsliertje.


Ik heb zijn BMI even berekend en de uitslag is:

Je BMI is 20.1
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer in balans te komen.
 
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts en zal enkele van jullie tips daar voorleggen.
Wat betreft mijn kleding, deze is oke. Prima zittende kevlar spijkerbroek en een op maakt gemaakte jas. Ik ben zelf ook van mening dat ik te licht ben maar hier werk ik ook hard aan. Echter is dit door mijn snelle stofwisseling erg moeilijk. '

Volgens mij is mijn ene been ook iets langer dan de ander. Dit las ik ook in deze topic. Dat zou ook kunnen verklaren waarom de pijn alleen rechts zit.

Puur een andere (GS model) motor kopen is geen optie omdat ik op het werk mogelijk een rijopleiding ga doen en dan vervolgens veel op de motor zal gaan rijden. Die motor kan ik niet zelf uitzoeken helaas ;)

Martin, jij weet t nog niet, maar wij kennen elkaar ;)
Ik weet dus ook welke opleiding je gaat doen.

Probeer eens een dag zo'n motor te huren of lenen of wat dan ook om te kijken of je daar ook dat probleem krijgt.
Overigens kun je op die motor het zadel in 2 standen verzetten, zou ook nog kunnen schelen !!

Geloof me, de opleiding gaat echt een probleem worden, het aantal uren dat je dan per week aaneengesloten op de motor zit bouwt iedere dag op en is zeker niet mis !!
 
Laatst bewerkt:
Ik ken het gevoel, met 1.87 en een gewicht van 135kg. Ik heb echter nog als voordeel dat ik er alleen last van heb op de Sevenfifty op de snelweg. Op de buitenwegen tot 100 km/uur heb ik er dus geen last van.

Op de VF750F heb ik er helemaal geen last van.

Als ik met de SF de snelweg op ga heb ik er binnen 5 minuten last van, ik kan wel even stoppen en lopen maar binnen een paar minuten heb ik het weer. Echter als ik thuis ben ik er binnen een kwartier ook weer volledig van af.


Ik denk dat je misschien beter nog een keer kan gaan kijken of die BMW wel de beste keus voor je is. Misschien dat je nog een betere kunt vinden?

db
 
Veel sporten is slecht voor je :+

Ik weet niet wat voor sporten dat je doet? Met zulke klachten kun je beter oefeningen doen om de kleine spiertjes voor de motoriek in jouw rug te trainen.
Het lijkt op een zenuwbeknelling ergens in 1 van de onderste 5 ruggewervels. Door oefeningen word het omliggende weefsel soepelder en de spieren in de rug en buik worden sterker waardoor jjouw romp beter ondersteunt word.

Ik weet bijna zeker dat Dorsano therapie gaat helpen. 2 keer in de week, 3 maanden lang en je kent jezelf niet weer.
Sportschool helpt niet, dan train je voornamelijk de zware spieren.
Dorsano lijkt wel op sportschool, 4 apparaten om je ruggegraat te fixeren. Een roeibank, ligbank en 2 keer staand waaronder 1 keer met gewichten.

Ik zou naar een praktijk gaan waar ze de spiersterkte kunnen meten van jouw rug-buik-en borstspieren.
Naar aanleiding van lengte en leeftijd rolt er uit het apparaat een papiertje hoe het ervoor staat.
Kost wel even 30€ maar dan weet je meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik had dezelfde klachten rond de heup. Veel uitstralende pijn naar mijn rechterbeen. Steeds meer pijn bij het lopen,tot ik nog ongeveer tweehonderd meter pijnloos kon loen. Diverse behandelingen gehad, meest medicamenteus pijn en ontstekingsremmende. Hielp alleen maar tijdelijk. Tot ik een paar weken behandeld werd via Bowen therapie. Ik loop weer als een kievit en kan langdurig op de motor of in mijn camper rijden.
 
Martin, jij weet t nog niet, maar wij kennen elkaar ;)
Ik weet dus ook welke opleiding je gaat doen.

Probeer eens een dag zo'n motor te huren of lenen of wat dan ook om te kijken of je daar ook dat probleem krijgt.
Overigens kun je op die motor het zadel in 2 standen verzetten, zou ook nog kunnen schelen !!

Geloof me, de opleiding gaat echt een probleem worden, het aantal uren dat je dan per week aaneengesloten op de motor zit bouwt iedere dag op en is zeker niet mis !!


Dat gaat erg vervelend worden, ik merk het al als ik een paar weken op vakantie ben geweest en dan weer werken moet.

Je zal toch op zo,n @#$% BMW van de baas moeten rijden.
 
Dat gaat erg vervelend worden, ik merk het al als ik een paar weken op vakantie ben geweest en dan weer werken moet.

Je zal toch op zo,n @#$% BMW van de baas moeten rijden.

Met dat verschil dat het nu over een R gaat ipv die F bromfiets.

Ik ben net zo lang als Martin, op de F heb ik na 27 minuten ook last van onderrug. Met de R1200 heb ik zeker geen probleem als dienstfiets *D
 
Met dat verschil dat het nu over een R gaat ipv die F bromfiets.

Ik ben net zo lang als Martin, op de F heb ik na 27 minuten ook last van onderrug. Met de R1200 heb ik zeker geen probleem als dienstfiets *D


Je moet hoe dan ook eerst je rijopleiding doen op die R1200 ook ga je later over op de F vouwfiets.
 
Ik denk dat je even een fysio of mensendieck therapeut wilt opzoeken. Zoals eerder hier al genoemd, 78kg bij bijna 2 meter is niet veel. Zou heel goed kunnen zijn dat een aantal spieren in de heup / bil regio niet sterk genoeg is voor je lichaam. Je zal zeker niet de eerste zijn met zo'n probleem.

Chiropractor kan je proberen, echter is de werking hiervan niet zodanig bewezen dat erkend wordt door zorgverzekeringen. Daarom valt het onder alternatieve geneeswijzen, en moet je vaak ook een deel hiervan zelf betalen. Ik zeg dat omdat ik met mijn rugproblemen al zeker 1000 euro naar de chiropractor heb overgemaakt :) (ze zijn achterlijk duur)

Hierbij komt dat de chiropractor meer kijkt naar je skelet (wervelkolom), en gezien je toch wel erg licht bent zou het mij niet verbazen dat je dit probleem met oefeningen voor je spieren kan verbeteren.

Ben weliswaar geen arts, dus trek vooral je eigen conclusie! :)
 
Heb soortgelijke klachten gehad, bij mij was het mijn SI-gewricht. Gelukkig was het goed te behandelen met een keer kraken bij de fysio, en vooral flink wat oefeningen voor rug en buikspieren.

Sindsdien geen last meer van gehad. Hopelijk kan je weer snel probleemloos op de motor rond.
 
Herkenbaar verhaal. De zithouding is wel erg belangrijk. Ik begon op een VF1000, maar daar had ik echt een verkeerde houding op. Niet alleen kreeg ik pijn in mijn onderrug, ook had ik tijdens en na langere ritten altijd tintelingen in m'n armen/handen. Op de VFR750F die ik toen ook had zat ik iets beter, maar kreeg ik bij een langere rit ook rugklachten. De afgelopen 2 jaar op een Diversion 600 gereden, dat ging redelijk goed met m'n rug, alleen zit zo'n zadel niet heel prettig. Daarom nu naar de Diversion 900.

Nou ben ik sowieso bekend met rugklachten (een paar jaar terug een hernia opgelopen, die maar niet goed wil herstellen), ik hoop dat die ooit verleden tijd zijn, dan kan ik weer iets meer sportiefs kopen, voor nu ben ik blij dat ik een type fiets heb gevonden waarop ik kan rijden zonder klachten :)
 
Probeer ook eens een VFR750/800 te rijden.

Dit zou ik persoonlijk niet aanrader. Met name de 750.
Deze is toch ook best krap met zijn zithouding (met zelf 1.85 á +/- 80kg O-) ).

De 800, is afhankelijk welke je bedoelt.
De gewone, geen ervaring mee, de Vtec is iets meer comfort dan de 750
Jep, heb je ze beide gehad, en ook tegelijk. Dus verschil direct merkbaar/voelbaar



Ik raad je een streng dieet aan bestaande uit bier & tijgernootjes. Geloof me, succes gegarandeerd.

En niet te vergeten, met enig regelmaat een ouderwets patatje mayo :Y


Ik heb zijn BMI even berekend en de uitslag is:

Je BMI is 20.1
Je gewicht past goed bij je lengte
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf. Bekijk onze tips. En kruipt je gewicht omhoog of wil je een paar kilo kwijt voor de vakantie? Dan helpen deze tips je om weer in balans te komen.

:?
Weet je dat wel zeker??
Ik ben 'iets' kleiner dan @TS en 'iets' zwaarder.
En krijg juist te horen dat dit een goede combi is
wordt om de 2 jaar medisch gekeurd ivm werkzaamheden. Dus ja, zeg het maar, ben zelf geen medici




Verder wel een interessant topic dit..
Met elkaar mee denkend op een normale en correcte manier.
 
Laatst bewerkt:
De gein is, ik zit met m'n 2.06 juist prima op een vfr 750 ( RC36 1 )
( nee, zonder vals te spelen en op de buddy te gaan zitten zoals ik bij een offroader doe :) )

M'n benen passen zelfs achter het knie gedeelte van de kuip.. Wat dus behoorlijk
zeldzaam is, meestal zit ik met de knie'tjes over de rand bij een kuipen-brommer.

Of nog irritanter, op het randje .. zo net achter het protector gedeelte..

Blackbird zit trouwens ook goed, die iets nieuwere vfr's zijn juist kleiner als de oudere.
( en , zitten niet lekker... het minibike - effect )


Maarja, als je niet horizontaal gehandicapt bent, moet je er gewoon mee leren leven
dat je met de meeste motoren een beetje moet vouwen.

Maar elke normale lengte persoon is niet hetzelfde..
Heb zelf van die ooievaars benen.. met een relatief zelfde romp als de horizontaal gehandicapte.
Andere hebben weer een normale romp .. en korte pootjes.
 
Laatst bewerkt:
Dit zou ik persoonlijk niet aanrader. Met name de 750.
Deze is toch ook best krap met zijn zithouding (met zelf 1.85 á +/- 80kg O-) ).

De 800, is afhankelijk welke je bedoelt.
De gewone, geen ervaring mee, de Vtec is iets meer comfort dan de 750
Jep, heb je ze beide gehad, en ook tegelijk. Dus verschil direct merkbaar/voelbaarEn niet te vergeten, met enig regelmaat een ouderwets patatje mayo :Y:?
Weet je dat wel zeker??
Ik ben 'iets' kleiner dan @TS en 'iets' zwaarder.
En krijg juist te horen dat dit een goede combi is
wordt om de 2 jaar medisch gekeurd ivm werkzaamheden. Dus ja, zeg het maar, ben zelf geen medici




Verder wel een interessant topic dit..
Met elkaar mee denkend op een normale en correcte manier.


Ik ben 1,97 en 98kg en heb de VFR750 uit '89 gereden (laatste model eerste uitvoering) En rij nu al jaren de VTEC 800

Ik heb ook last van de onderrug en uitstraling naar heup en boven been maar geen last met de motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan