Pinokkio’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hybride

Doei Greta, tot nooit.
6 sep 2006
10.531
2.550
Het groene hart
Hoe meer ik me verdiep in elektrische motoren en alles wat ermee te maken heeft, hoe meer foute informatie ik tegenkom.

Sommige dingen zijn gewoon onvolledig, andere onjuist door belangrijke zaken weg te laten en sommige dingen zijn ronduit gelogen.

Ik vermoed dat er wel een topic mee gevuld kan worden....


1589092183792.gif



Kom je onjuiste informatie tegen, wordt ergens belangrijke informatie al dan niet opzettelijk verzwegen, is er weer iemand die alles bij elkaar liegt om elektrisch zwart te maken ?

Post het hier.
 
Laatst bewerkt:
Hier de documentaire van Jeff Gibbs waar Michael Moore z’n naam aan verbonden heeft. Die gaan we nog lang tegenkomen vermoed ik.

Inside EV’s heeft er een heel artikel aan gewijd.

 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik had Michael Moore vrij hoog zitten maar door zijn naam aan deze film met halve waarheden en hele leugens te verbinden heeft hij voor mij afgedaan. Kennelijk gaat het hem alleen om de aandacht.
Het spijtige is wel dat de rechtse complot gekkies met deze film aan de haal gaan alsof het religie is.
 
Zeker aan de overkant van de grote plas gaat het hard tegen hard. Geen middel wordt geschuwd om elektrisch kapot te maken...


Dit artikel dateert alweer van 2016, andere die ik vond over dit onderwerp zijn te lang om te lezen...
 
Zeker aan de overkant van de grote plas gaat het hard tegen hard. Geen middel wordt geschuwd om elektrisch kapot te maken...


Dit artikel dateert alweer van 2016, andere die ik vond over dit onderwerp zijn te lang om te lezen...

Toch is het wel aardig om op facebook de Energica owners pagina te volgen. Veel Amerikanen daar die met een Energica (en ook Zero natuurlijk) rondrijden en er verslag van doen.

Wat de VS betreft is het niet alleen wel/niet elektrisch. Die samenleving is zó tot op het bot verdeeld ...
 
Laatst bewerkt:
Als het gaat om leugens over elektrisch rijden kan Top Gear niet ontbreken natuurlijk...

Een korte video over de oude Tesla Roadster op Top Gear, en hoe eerlijk de “test” destijds was.



En dit artikel dat verhaalt over de rit die Top Gear maakte met de Nissan Leaf. Ze reden eerst rondjes tot de batterij nog 40% lading had om daarna hun “test” te gaan doen....

...... it wasn't unexpected: Nissan has a monitoring device in the car which transmits information on the state of the battery. This shows that, while the company delivered the car to Top Gear fully charged, the programme-makers ran the battery down before Clarkson and May set off, until only 40% of the charge was left. Moreover, they must have known this, as the electronic display tells the driver how many miles' worth of electricity they have, and the sat-nav tells them if they don't have enough charge to reach their destination. In this case it told them – before they set out on their 60-mile journey – that they had 30 miles' worth of electricity. But, as Ben Webster of the Times reported earlier this week, "at no point were viewers told that the battery had been more than half empty at the start of the trip."........


Bron: Top Gear's electric car shows pour petrol over the BBC's standards | George Monbiot
 
Niet zozeer gelogen, het is wel een verschrikkelijk eenzijdig en onvolledig verhaal.
Is het geen Belgische professor die er totaal naast zit dan zijn het wel Denen en Zweden die een duit in het zakje willen doen.

Het is ook weerlegd door o.a. De Correspondent maar dat maakt allemaal niet meer uit, alles voor de clicks.
 
Laatst bewerkt:
Autowereld en USA, dat is een andere wereld maar het blijft absurd wat er allemaal gebeurt.

Hier is een soort samenvatting, wie het nieuws een beetje volgt weet dat dergelijke zaken aan de orde van de dag zijn.



Hier meer over de genoemde $TSLAQ, de vereniging van haters.

 
Dit was vorig jaar voorpaginanieuws, een goed voorbeeld van hoe het schijnbaar werkt.
Verzin een vergezochte leugen die elektrisch rijden zwart maakt, zoek iemand met een titel die er een verhaaltje met getallen over wil schrijven, bel de krant en voila, een nieuwe mythe is geboren.

De kranten kijken blijkbaar ook niet verder; onvoorstelbaar hoe gemakkelijk dat schijnbaar gaat want je komt dit artikel overal tegen.


Ik vraag me af wat zo’n titel van hoogleraar nog voorstelt als zo iemand z’n naam verbindt aan zo’n ongelooflijk flutartikel.
De mensen die dit zonder er bij na te denken zomaar voor waar aannemen noemen zichzelf “sceptici”, hoe ironisch.

Later heeft Ernst de “berekening” aangepast, toen kwam ie op 378.843 km maar nog steeds komt dat nergens in de buurt, ik vraag me af wat zo’n man bezielt, hij zal wel betaald worden door de olie-industrie en/of autofabrikanten. Ik ga het niet eens meer linken.





Note.

De voorbeelden tot nu toe spelen in de autowereld. Als het om elektrificatie gaat lopen auto’s ver voor op motoren. Alles gebeurt in de autowereld eerder, alles wat daar gebeurt krijgen wij ook nog al spelen sommige zaken nu ook al bij ons.
Al die verzinselen over elektrische auto’s hebben dus ook hun weerslag op elektrische motoren, dat flutverhaal van die Damien Ernst komen we hier ook tegen, telkens is er weer iemand die niet verder kijkt en dit meteen voor waarheid aanneemt en ons er vervolgens op aanvalt. Er zijn echt mensen die deze onzin geloven.
Wij hebben hier dus ook last van, vandaar dat ik dit hier meld en ik vermoed dat dit niet de laatste leugen is van de haters.
 
Ik begrijp niet waarom je je er zo druk over maakt.
100+ jaar geleden deden de voorouders van deze negatievelingen precies het zelfde al bij de introductie van de (brandstof)auto's.
De meest idiote dingen werden toen aangevoerd. Koeien die van de stress van de voorbij zoevende auto's zure melk gingen geven en zo.
 
Ik begrijp niet waarom je je er zo druk over maakt.
100+ jaar geleden deden de voorouders van deze negatievelingen precies het zelfde al bij de introductie van de (brandstof)auto's.
De meest idiote dingen werden toen aangevoerd. Koeien die van de stress van de voorbij zoevende auto's zure melk gingen geven en zo.
En kijk eens wat er van gekomen is, de hele wereld naar de knoppen.
 
Ik begrijp niet waarom je je er zo druk over maakt.
100+ jaar geleden deden de voorouders van deze negatievelingen precies het zelfde al bij de introductie van de (brandstof)auto's.
De meest idiote dingen werden toen aangevoerd. Koeien die van de stress van de voorbij zoevende auto's zure melk gingen geven en zo.

Nou, sommige van die negatievelingen zitten op hoge posities. Dit is eerder gebeurd en toen is het ze gelukt.


Als de Trumpjes van deze wereld nog meer invloed krijgen gaat de vooruitgang nog moeilijker worden, alles voor de olie. Liefst willen ze alle elektrische voertuigen verbieden. Klik maar op de links in post #5 en #14.
 
Nou, sommige van die negatievelingen zitten op hoge posities. Dit is eerder gebeurd en toen is het ze gelukt.


Als de Trumpjes van deze wereld nog meer invloed krijgen gaat de vooruitgang nog moeilijker worden, alles voor de olie. Liefst willen ze alle elektrische voertuigen verbieden. Klik maar op de links in post #5 en #14.

De Trumpjes van deze wereld gaan het niet redden.....
Al was het maar omdat olie en gas eindig zijn.

Bovendien zet jij als voorloper met dit topic een negatieve sfeer waar je graag een positieve sfeer zou willen zien.
Je doet het veel beter als je geduldig blijft uitleggen waarom elektrisch de toekomst heeft. :t
 
T Zou zolang als t er is ,toch ook t best samen kunnen gaan ? op een gewone manier ,ik heb iig niets op elektrisch rijden tegen , dat ik t zelf niet wil is een ander verhaal ,een koekblik tzt :t
 
De Trumpjes van deze wereld gaan het niet redden.....
Al was het maar omdat olie en gas eindig zijn.

Nou, daar ben ik nog niet zo zeker van. Kijk maar wat dat zelfbenoemde stabiele genie allemaal doet, elke milieuwet die hem niet zint wordt teruggedraaid, kolen moet weer gestookt worden terwijl schone energie nota bene goedkoper is. Ze willen er daar blijkbaar een ontwikkelingsland van maken.

Het is dat de EU milieueisen stelt die nu eindelijk effect gaan sorteren en dat grootmacht China een forse ommezwaai gemaakt heeft, daarom heb ik er nu wel vertrouwen in.


Bovendien zet jij als voorloper met dit topic een negatieve sfeer waar je graag een positieve sfeer zou willen zien.
Je doet het veel beter als je geduldig blijft uitleggen waarom elektrisch de toekomst heeft. :t
Nou, daar is toch niet iedereen het mee eens...

Ik wil gewoon laten zien dat het speelt, denk dat het nodig is want de wereld is niet lief, mensen zijn niet eerlijk. Het gaat hard tegen hard en er worden verschrikkelijk vuile spelletjes gespeeld en eigenlijk altijd één kant op.
Zelfs op dit forum werd onlangs een topic geopend door iemand die elektrisch vervoer wil verbieden, en die meent het serieus. Nu neem ik die persoon al lang niet meer serieus maar sommigen gaan er serieus op in. Dat is toch de omgekeerde wereld ?
En alles is gebaseerd op vooringenomenheid en foute informatie en die is verzonnen door vooringenomen personen.

Daar mag best eens wat tegengas tegen komen.
 
T Zou zolang als t er is ,toch ook t best samen kunnen gaan ? op een gewone manier ,ik heb iig niets op elektrisch rijden tegen , dat ik t zelf niet wil is een ander verhaal ,een koekblik tzt :t
Kijk, da's nou eindelijk een gezonde houding :t

...en dat gebeurt mijns inziens nu ook. Heel langzaam komen er elektrische bij en even langzaam gaan er benzinevoertuigen vanaf. Gaat allemaal vanzelf, 't went vanzelf, 't komt vanzelf goed.
 
Ben ik met je eens.
En die wordt ook al gegeven in de topics waar het over dat onderwerp gaat.
Dit topic voegt niets positiefs toe...
Kan misschien iets ertussenin worden , ik ben er zeker niet tegen ,alleen wat motor betreft gaat t t niet worden voor mij ,ik vind dat niet erg dan stop ik gewoon ,klaar :t in t geval auto zullen we wel moeten ,en daar heb ik ook geen enkel probleem mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan