Pinokkio’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan misschien iets ertussenin worden , ik ben er zeker niet tegen ,alleen wat motor betreft gaat t t niet worden voor mij ,ik vind dat niet erg dan stop ik gewoon ,klaar :t in t geval auto zullen we wel moeten ,en daar heb ik ook geen enkel probleem mee
Volgens mij kan het nog alle kanten op. Dat 'fossiel' gaat verdwijnen is wel zeker.
Wie weet is elektrisch uiteindelijk een tussenfase en rijden we over enige tientallen jaren op waterstof of biobrandstof.
Of op elektrisch zonder (of met kleine) accu's door middel van een soort voeding rail in de weg.
 
Ben ik met je eens.
En die wordt ook al gegeven in de topics waar het over dat onderwerp gaat.
Dit topic voegt niets positiefs toe...
En dat bederft dus de sfeer in dié topics...

Het gaat telkens om het weerleggen van foute informatie en nu kunnen we dat hier centraal doen, je kunt zelfs meeliften op wat al ontzenuwd ís, dan kunnen de eigenlijke gebruikers topics gewoon gezellig blijven.
 
En dat bederft dus de sfeer in dié topics...

Het gaat telkens om het weerleggen van foute informatie en nu kunnen we dat hier centraal doen, je kunt zelfs meeliften op wat al ontzenuwd ís, dan kunnen de eigenlijke gebruikers topics gewoon gezellig blijven.
Ik vind het razend interessant vanwege de techniek en de mogelijkheden.
Het is echter lastig (onmogelijk?) om geheel neutrale informatie te vinden over elektrisch vervoer.
Het lijkt wel of iedereen zaken naar zich toe rekent. En helaas ontbreekt mij soms de kennis (en intelligentie) om zin van onzin te scheiden.
 
En misschien interesseert het me geen drol wat een ander er van vindt, of of het nou beter voor het milieu is of dat het 10% goedkoper is, maar vind ik het gewoon fijner rijden en kies ik daarom voor het 1 of voor het ander..
 
Dit was enige tijd geleden in het nieuws. Ook dit artikel dat de zaak probeert recht te trekken is lang niet volledig.

 
Hier heb je soms ook van die pareltjes, neem deze:

 
Ik wist niet dat je net zo’n motor hebt als Sammie ? Zonder ontsteking en zonder elektronische injectie...




Onlangs las je her en der dit soort berichtjes.

.....Boeven lopen niet alleen tegen de lamp door Tesla’s. Ze zijn ook weleens gebaat bij de beperkte actieradius. Vorig jaar moest een Tesla Model S van de politie in het Amerikaanse Fremont een achtervolging staken omdat zijn accu leeg was. Gelukkig kon een collega in een benzineauto de achtervolging voortzetten....

Oeps: Dief steelt Tesla, maar moet opladen en wordt gepakt door de politie

En dat verhaal werd nog wel eens aangedikt, velen wisten meteen zeker dat elektrisch “dus” niets is.
Nou ja, met zo’n bron is dat niet zo verwonderlijk.

Hier de achtergrond van het verhaal uit de mond van de betrokkenen.

Tesla police patrol is 'performing extremely well,' says Fremont after misleading story goes viral - Electrek
 
De zoveelste discutabele verdachtmaking als het gaat om elektrisch rijden. Het eerste commentaar vind ik veelzeggend.

Quote:

Waarom reageren electro-adepten altijd zo fel op dat soort berichten? Dit doet mij denken aan lieden die op zondag aanbellen en direct een veiligheidsschoen tussen de deur steken.
 
O, vertel ?
Vroeger kwamen lieden van een bepaald kerkelijk genootschap ook wel eens bij mij aan de deur en ging ik uitgebreid met hen in discussie, tegenwoordig lopen ze mijn deur voorbij.

Maar ik zie niet wat hier fel aan is, of doel je op iets anders ?
 
O, vertel ?
Vroeger kwamen lieden van een bepaald kerkelijk genootschap ook wel eens bij mij aan de deur en ging ik uitgebreid met hen in discussie, tegenwoordig lopen ze mijn deur voorbij.

Maar ik zie niet wat hier fel aan is, of doel je op iets anders ?
Waarom zouden die negatieve berichten niet waar zijn, en de positieve wel?
 
Waarom reageren electro-adepten altijd zo fel op dat soort berichten? Dit doet mij denken aan lieden die op zondag aanbellen en direct een veiligheidsschoen tussen de deur steken.

Wel makkelijker geworden met Corona, nu sturen ze een mail met ding - dong als onderwerp.

Niet openen, gooi weg, bel uw bank :+
 
@RR.

Nou, dat is ervaring.
Er zijn heel veel spookverhalen over elektrisch rijden, je komt ze overal tegen.
Wie niet beter weet of wie zich er niet in verdiept zal ze vast geloven.

Maar als je jezelf er wél in verdiept, als je zelf wél elektrisch rijdt en ervaring hebt dan blijkt het vaak heel anders dan wat je overal leest.
Het stikt werkelijk van de vooroordelen, soms gewoon door onwetendheid maar helaas maar al te vaak ook door kwade opzet.
En nogmaals, dat merk je meestal pas als je ervaring hebt.
 
Waarom zouden die negatieve berichten niet waar zijn, en de positieve wel?

Ach er zit uiteraard een kern van waarheid in.

Toen ABS net kwam werd het ook verteld (en klopte ook wel) de dikke sterren en beemers hadden het alleen en dan kon je beter plakken achter je voorganger.
En nu zie je het ook, auto vangt alles op dus ik hoef niet op te letten.

Nee, net als bij ABS is het een hulpmiddel. Je moet zelf opletten en mocht het misgaan is dat de achtervang.
En snel optrekken is ook leuk, maar dan moet je wel weten hoe je moet rijden.

Ook dit komt vanzelf goed, net zoals het bij ABS gegaan is.
Ik maak mij meer zorgen over die k*t telefoons, dat kost ook een paar centen en levens ben ik bang.

Maar mijnheer Onink vind het niet leuk dat jan modaal ook snel kan optrekken :z
Achja laten waaien.

Ik maak mij er niet zo druk over, EV blijft en hou je niet meer tegen.
Voor en tegenstanders blijven ook, niet druk om maken.
 
"Waar word je liever door aangereden, een Fiat 500 of een bestelbus? Dat is simpel, maar tussen een Fiat 500 en een Tesla Model S is het gewichtsverschil bijna net zo.”

Rottige automobilistenopmerking.
 
liever de S die heeft tenminste een goede kreukelzone en heeft waarschijnlijk er al een hoop van de snelheid autonoom uit geremd.
 
Klopt.
Ik las een bericht uit een groot land waar veel elektrische auto’s rijden over ongelukken met die elektrische auto’s. Daaruit blijkt juist dat elektrische auto’s dankzij hun actieve veiligheidssystemen aanmerkelijk veiliger zijn dan conventionele auto’s die dat vaak niet hebben.
In plaats van meer ongelukken zijn er juist veel minder... Heel wat anders dus, het tegengestelde.

Dit hele artikel geeft mij het gevoel dat het is geschreven om elektrisch zwart te maken, kijk naar de woordkeus; wat de reden daarvoor ook moge zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klopt.
Ik las een bericht uit een groot land waar veel elektrische auto’s rijden over ongelukken met die elektrische auto’s. Daaruit blijkt juist dat elektrische auto’s dankzij hun actieve veiligheidssystemen aanmerkelijk veiliger zijn dan conventionele auto’s die dat vaak niet hebben.
In plaats van meer ongelukken zijn er juist veel minder... Heel wat anders dus, het tegengestelde.

Dit hele artikel geeft mij het gevoel dat het is geschreven om elektrisch zwart te maken, kijk naar de woordkeus; wat de reden daarvoor ook moge zijn.

Deze hele post gebruikt een oneigenlijk argument ten gunste van elektrische auto's...
 
Geen idee waarom je mij dat wel verwijt en niet het artikel in AMweb.

Hier een artikel over de veiligheid van een bepaald merk elektrische auto’s.
Wat ik er uit haal is dat ze met gebruik van AutoPilot bijna 10 maal minder ongelukken maken dan doorsnee auto’s, en dat ze met gebruik van alleen andere veiligheidssystemen nog steeds 4 keer minder ongelukken maken.

Dat zijn nogal verschillen, zelfs als het alleen over snelweggebruik gaat.


 
Komt dat omdat een Tesla elektrisch is of komt het doordat er heel veel elektronica ingebouwd zit? Volgens mij kan je dat los van elkaar zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan