Pinokkio’s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier lang over nagedacht maar ik ben het niet met je eens.

De bedoeling is duidelijk, de startpost is duidelijk en gezien de reacties begrijpen meerdere gasten blijkbaar goed wat de bedoeling is.
Als je een elektrische motor rijdt is het onvermijdelijk dat je daar vragen en opmerkingen over krijgt, meestal positief, soms negatief. Wat telkens terugkomt zijn die fabeltjes, halve waarheden en onwaarheden die je overal leest. Mensen kijken niet verder en geloven die krantenkop, die vaak niet klopt...

Wat ik bedoel te zeggen, het hoort er bij. Tenzij je als een kluizenaar leeft ontkom je er niet aan als je elektrisch rijdt. Een topic als dit komt gewoon voort uit het elektrisch rijden.

Opmerkingen zijn natuurlijk prima, maar ze moeten wel juist zijn. Het moet wel ergens op slaan. Ongefundeerde dingen zeggen, die dingen blijven herhalen ondanks dat ze weerlegd zijn voegt niets toe.
En dan hebben we nog mensen die alleen maar komen om te schelden, daar heb je echt niets aan en daar ben ik klaar mee.

Blijkbaar heb je weinig van me gelezen, en schijnbaar helemaal niet in het motorscooter deel, anders had je geweten dat ik een discussie niet gauw uit de weg ga.

Ik weet ook dat de motorwereld niet in is voor een grootscheepse omslag, dat heb je ook kunnen lezen. Is ook niet realistisch. Ik heb hier al eens gezegd dat motorrijders conservatief zijn, net na de Amish.
Ik ga de motorrijders dan ook echt niet “bekeren”. Wat ik wel doe is onwaarheden over mijn motor aan de kaak stellen, en soms opperen dat elektrisch een optie zou kunnen zijn waar niemand ooit aan denkt; net als aan een motorscooter, die wordt ook altijd overgeslagen.

Gelukkig is hier ook een (zij het kleine) groep belangstellenden waar we onderling mee kunnen kletsen over elektrische motoren en die groep waardeer ik.
Het voornaamste punt bij jou is dat jij zo elektrisch minded bent dat jij je niet kan voorstellen dat iemand er op tegen kan zijn. Nou dat is dus wel zo, voor mij is elektrisch meer een noodzakelijk iets, iets wat moet en daar hou ik niet van. Het wordt in mijn ogen, zeker in reclames veel te veel gebracht als de redding van de wereld nou dat is het zeker niet!
Ik ga ook wel elektrisch rijden in de toekomst maar ik hoop dat een combinatie mogelijk blijft. Auto, elektrische motoren niet.
 
Laatst bewerkt:
Het voornaamste punt bij jou is dat jij zo elektrisch minded bent dat jij je niet kan voorstellen dat iemand er op tegen kan zijn. Nou dat is dus wel zo, voor mij is elektrisch meer een noodzakelijk iets, iets wat moet en daar hou ik niet van. Het wordt in mijn ogen, zeker in reclames veel te veel gebracht als de redding van de wereld nou dat is het zeker niet!
Ik ga ook wel elektrisch rijden in de toekomst maar ik hoop dat een combinatie mogelijk blijft. Auto, elektrische motoren niet.
Nou, dat is ook wat...
Een beetje overdreven maar je zegt eigenlijk dat ik een mening heb; maar die heb jij ook, net als een heleboel anderen.

Een heleboel mensen, ook op dit forum weten zeker dat elektrisch niets is, dat het nooit wat wordt, dat ze het zelf absoluut niet willen etc. Ik zie het dagelijks. Soms komen er nog wat krachttermen of scheldwoorden achteraan om die mening kracht bij te zetten, sommigen gaan nog verder.
Wat is het verschil met mijn mening ? Zij zijn overtuigd van het tegengestelde. Waarom val je mij aan op een mening en hen niet ?
Mijn mening is tenminste nog gestoeld op ervaring en ik onderbouw het met argumenten.

Jij denkt dat elektrisch geen oplossing is, dat kan. Het is ook niet dé oplossing voor alles, maar ik vind het een stuk realistischer dan die extreme ideeën over berenvellen die jij hier soms uit.

En dat het gebracht wordt als de redding van de wereld, ik zie dat niet zo maar bedenk dat de reclamestropdassen die dit soort dingen verzinnen dezelfde zijn die vorig jaar nog benzinemodellen aanprezen, alsof dat het beste van de wereld was.
 
Twee artikelen over twee echt grote bedrijven, leiders in hun branche, met beide dezelfde strekking, ze zien beide niets in batterij elektrische voertuigen.
Mij maakt het niet uit, ik heb er geen invloed op, kan me er ook niet druk om maken.

Ik noem dit vanwege de redenen die ervoor worden aangevoerd, redenen die niet kloppen.
Zelfs grote internationale multimiljaren technologiebedrijven laten zich leiden door misinformatie.


 
Twee artikelen over twee echt grote bedrijven, leiders in hun branche, met beide dezelfde strekking, ze zien beide niets in batterij elektrische voertuigen.
Mij maakt het niet uit, ik heb er geen invloed op, kan me er ook niet druk om maken.

Ik noem dit vanwege de redenen die ervoor worden aangevoerd, redenen die niet kloppen.
Zelfs grote internationale multimiljaren technologiebedrijven laten zich leiden door misinformatie.


Misschien hebben ze wel gelijk, had je daar al aan gedacht?
 
‘Waterstof? Niemand ontkomt er aan’, claimt Toyota
 
Het grote voordeel van waterstof is dat je het goedkoper kunt opslaan als elektriciteit. Transporteren is ook eenvoudig in een (gas)pijp. En eenmaal aangekomen op de bestemming kun je het verbranden of met een brandstofcel omzetten in elektriciteit.

Ook is het niet giftig. Bij een brand gaat het snel omhoog weg van de mensen op de grond.

Vier grote nadelen.
Omzetten van elektriciteit in waterstof heeft een slecht rendement. (Dus alleen doen bij een elektriciteitsoverschot.)

Opslaan met beperkte omvang moet onder hoge druk.

Elke tank is lek.

Nu wordt de meeste waterstof gemaakt uit bronnen met een extreem lange CO2 schuld zoals b.v. aardgas.
 
Bosch maakt ook aandrijflijnen voor EV’s. Ze zittten in ICE, BEV en FCEV en houden alle opties lekker open. Waterstofauto’s hebben hoogwaardige filters nodig.
 
Ik kreeg laatst een "Wachttoren" in mijn handen gedrukt. Daar stonden ook "artikelen" in. O-) 💩
Het viel mij wel op dat de berichtgeving nogal eenzijdig en dogmatisch was. Er was onder andere sprake van uitverkorenen.
 
Laatst bewerkt:
Bosch maakt ook aandrijflijnen voor EV’s. Ze zittten in ICE, BEV en FCEV en houden alle opties lekker open. Waterstofauto’s hebben hoogwaardige filters nodig.
Ja die blijven wel onderdelen leveren, die blijven wel aan het werk 🙂

Voor Toyota is het wel een gok.
De tegenstanders van EV over de beperkte laadpunten kunnen bij waterstof helemaal los.
Ik moet nu 60 km rijden voor de dichtstbijzijnde. Terwijl ik nu gewoon thuis kan tanken met de EV. Een grote NON voor mij, 60 km rijden is uiteraard onzin.

Aan de andere kant kun je volgens mij waterstof wel uitstekend inzetten voor vrachtwagens enz.
Er zou best een toekomst in kunnen zitten, het kan ineens snel gaan.
En inderdaad bij een zonnige dag kun je mooi het overschot omzetten in Waterstof, alleen moeten daar ook stappen gezet worden.
Wanneer ze dat proces veel beter krijgen qua rendement (daar wordt uiteraard ook onderzoek naar gedaan) winnen we ook veel.

Ik vind het persoonlijk goed dat er meerdere opties verkend worden.
Om net als Toyota daar vol voor te gaan is wel een gok, dat kan misgaan. Maar dat zullen ze zelf ook wel weten.

Voorlopig verkopen ze nog heel veel ICE/Hybride dus inkomen is er nog wel.
Ik denk dat de race nog niet gelopen is, maar EV staat nu voor op punten maar de wedstrijd is nog niet afgelopen.
Misschien komt het wel allebei van de grond.

Een motor op Waterstof zie ik er sowieso voorlopig niet komen.
 
Ik kreeg laatst een "Wachttoren" in mijn handen gedrukt. Daar stonden ook "artikelen" in. O-) 💩
Het viel mij wel op dat de berichtgeving nogal eenzijdig en dogmatisch was. Er was onder andere sprake van uitverkorenen.
Je bent weer lekker aan het trollen hè? Het is blijkbaar je hobby, niet alleen bij elektrische motoren maar bij tal van onderwerpen.
 
Je bent weer lekker aan het trollen hè? Het is blijkbaar je hobby, niet alleen bij elektrische motoren maar bij tal van onderwerpen.
Je moet de mogelijkheid open houden dat electrek heel misschien niet de gehele waarheid vertelt. Daarom vergelijk ik het met anderen die hetzelfde doen. Zie ook de titel van dit topic. Er wordt volgens TS flink op los gelogen om het elektrisch rijden zwart te maken. Zou het dan gek zijn als er ook op los gelogen wordt om elektrisch rijden in een goed daglicht te stellen?
 
Laatst bewerkt:
Net of een site met de naam electrek wel objectief is 😘
Het is niet De Telegraaf en dus is het niet betrouwbaar ?
Waarom zou wat jij doorgaans leest wel betrouwbaar zijn ?

Wat ik gemerkt heb is dat je moet oppassen met partijen die ergens belang bij hebben.

Autofabrikanten hebben belang bij het in stand houden van de huidige situatie, dit kost het minst en zo verdienen ze het meest.
Oliemaatschappijen willen al helemaal geen verandering, ze willen immers olie blijven verkopen.
Deze partijen hebben een stevige vinger in de pap, heel veel van wat je over elektrisch vervoer leest komt bij hen vandaan en er zit altijd een gekleurd sausje over. Soms lijkt het net echt, er zit altijd een bedoeling achter.

Daarom lees ik ook andere bronnen, liefst bronnen die niets met olie of bestaande fabrikanten te maken hebben, dan lees je ineens heel andere dingen.
Mijn tip, ga gewoon lezen maar houd altijd in je achterhoofd wie het schrijft en wat hun belangen zijn.
 
Leuk,een "brommer"als inzet van politiek en milieu 👍
En jezelf maar opnaaien,ga zo door🤗
 
Het is niet De Telegraaf en dus is het niet betrouwbaar ?
Waarom zou wat jij doorgaans leest wel betrouwbaar zijn ?

Wat ik gemerkt heb is dat je moet oppassen met partijen die ergens belang bij hebben.

Autofabrikanten hebben belang bij het in stand houden van de huidige situatie, dit kost het minst en zo verdienen ze het meest.
Oliemaatschappijen willen al helemaal geen verandering, ze willen immers olie blijven verkopen.
Deze partijen hebben een stevige vinger in de pap, heel veel van wat je over elektrisch vervoer leest komt bij hen vandaan en er zit altijd een gekleurd sausje over. Soms lijkt het net echt, er zit altijd een bedoeling achter.

Daarom lees ik ook andere bronnen, liefst bronnen die niets met olie of bestaande fabrikanten te maken hebben, dan lees je ineens heel andere dingen.
Mijn tip, ga gewoon lezen maar houd altijd in je achterhoofd wie het schrijft en wat hun belangen zijn.
De Televaag hahaha......
Ik heb meer vertouwen in hydrogen.co.....😜
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meer vertouwen in hydrogen.co.....
Dat had ik begrepen, maar heb je ook gelezen wat ze je niet willen vertellen ? Dat is wat langer zoeken.

Dat is namelijk het grote probleem bij waterstof, er zijn zoveel partijen die zulke grote belangen hebben dat alles ervoor moet wijken.
Ik lees heel vaak van nieuwe projecten met waterstof, dan weer een schip, dan een stel trucks, dan weer een wijk en altijd lof en glorie verhalen; maar stel je een simpele vraag over kosten of rendement dan krijg je nooit antwoord.
Rekensommetjes houdt de waterstoflobby niet van want dan prik je er al gauw doorheen.

Een relatie van mij heeft dat verzameld in een website, is wel leerzaam.

Kijk bijvoorbeeld eens wat de exploitatie van een waterstoftankstation oplevert.

 
Ik ook, ik zie een combinatie wel zitten, zo lang het maar geen burgertje pesten wordt.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan