Pirelli diablo supercorsa

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolfo330

Rookie
14 nov 2012
14
0
GR
Hallo heb een andere motor gekocht en daar zitten Pirelli's diablo supercorsa's onder.
Is dat een beetje een goede band voor straatgebruik?
Of kan ik dan beter voor de Bridgestone s20 gaan ?
Stond me bij dat die pirelli's meer beetje voor circuit zijn ?
 
Wat voor Supercorsa's? SP of SC?

Een bridgestone S20 is meer een soort pilot power, best wat grip, maar houdt het uiteindelijk voor gezien. Verdere rijervaringen heb ik niet over de S20, laat bridgestone links liggen sinds de BT016pro, wat een kutband was dat zeg. :+
 
Laatst bewerkt:
jazeker, de supercorsa is een héél erg goede band, ook voor straatgebruik, als je tenminste een sportieve rijstijl hebt...rij nu zelf met de diablo rosso corsa, plakt als de ziekte maar is na 3500 km zo kaal als...vul zelf maar in...
 
Voor dit soort vragen is er een banden topic...

Super corsa's zijn heerlijk met warm droog weer. Wanneer het koud en/of regenachtig is zijn ze onbetrouwbaar dus voor "straatgebruik" niet zo optimaal. Wel perfect voor t circuit.
S20: geen idee nooit geprobeerd
 
Laatst bewerkt:
jazeker, de supercorsa is een héél erg goede band, ook voor straatgebruik, als je tenminste een sportieve rijstijl hebt...rij nu zelf met de diablo rosso corsa, plakt als de ziekte maar is na 3500 km zo kaal als...vul zelf maar in...

Op de F800S ging een Racetec K3 (zeg maar een Supercorsa SP) achter maar 3000km mee, voor iets van 6K.

Met de 1000RR gaat een Supercorsa SC2 iets van 3000 mee achter. Andersom nog niet/nooit geprobeerd.
 
Voor dit soort vragen is er een banden topic...

Super corsa's zijn heerlijk met warm droog weer. Wanneer het koud en/of regenachtig is zijn ze onbetrouwbaar dus voor "straatgebruik" niet zo optimaal. Wel perfect voor t circuit.
S20: geen idee nooit geprobeerd

koud/regenachtig schijnt idd een issue te zijn maar dan rijd ik niet omdat ik de banden dan idd niet voldoende op temperatuur krijg, tok rijdt pas met minimaal 15 gr celsius...maar bij droog warm weer zijn de pirelli's toch wel de te kloppen band vind ik, super grip en amper oprichten bij remmen in een bocht...
 
De Pirelli's zijn perfect op straat. Sturen en plakken super. Met koudere temperaturen (12-15gr) de bandenspanning iets lager zetten en rustig warm rijden heb je genoeg grip. Bandenspanning bij deze banden altijd lager zetten dan wat je gewend bent!
 
Wat voor Supercorsa's? SP of SC?

Een bridgestone S20 is meer een soort pilot power, best wat grip, maar houdt het uiteindelijk voor gezien. Verdere rijervaringen heb ik niet over de S20, laat bridgestone links liggen sinds de BT016pro, wat een kutband was dat zeg. :+
:^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan