pirelli diablo, opgelicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamahammer

MF'er
18 dec 2013
227
0
berghem
Hallo

ik moest vandaag genoodzaakt op de terugweg een nieuwe band kopen omdat mijn oude band kapot was gegaan door een stuk ijzer op de weg ( metzler roadtec z6 achterband )

Nu heb ik me bij een lokale garage een pirelli diablo erop laten zetten. Ik meen gewoon een standaard diablo. deze kostte me 185 euro incl montage.

nu lees ik her en der dat deze band al redelijk verouderd is ( 2003 )

en dat de band online al voor zo'n kleine 100,- te koop is.

het gaat om de maat 180/55/17

iemand een idee? wist niet dat zulke oude banden nog steeds gemaakt werden overigens.
 
OMFG :o

Wat voor een Diablo is 't? Een Diablo Corsa SC heb je (afhankelijk van je manier van rijden én de versie SC) maar hooguit een paar duizend kilometers plezier van (écht plezier it is) terwijl een Corsa Rosso te vergelijken is met een Michelin MPR-2/3/4...en dus langer mee gaat.

Oudere band?? De Corsa Rosso is er nog niet zó lang :o
 
Laatst bewerkt:
Vroeger had je ook de gewone Pirelli Diablo zonder verder nog iets. Dat is/was een standaard sport band. Als het zoeen is zal die waarschijnlijk wel minimaal een aantal jaar oud zijn. Even kijken naar de DOT code dus en wat voor soort Diablo het is.

Maar hoe dan ook zal het wel niet direct oplichting zijn. Hooguit misbruik gemaakt van de situatie om van een oude band af te komen :9
 
Ik heb een paar maanden geleden mijn achterband vervangen. Er lag een Pirelli Diablo op en daarom weer dezelfde op laten leggen.
Het type band is inderdaad al een aantal jaren in productie door de fabrikant. De band die er bij mij opgelegd is was maar een paar maanden oud (DOT-code)
Bij een grotere motorzaak koste het monteren op de motor €210,--, bij een kleinere motorzaak laten doen voor iets van €160,--. (dus motor brengen, uurtje wachten en hij kwam weer naar buiten met de nieuwe band.)
 
Men roept tegenwoordig wel heel graag en snel oplichting....
Er zou sprake zijn van oplichting als er na betaling geen band geleverd was o.i.d.
In dit geval heb je hooguit meer betaald dan ergens anders, maar daar ben je zelf bij toch?
 
Hallo

ik moest vandaag genoodzaakt op de terugweg een nieuwe band kopen omdat mijn oude band kapot was gegaan door een stuk ijzer op de weg ( metzler roadtec z6 achterband )

Nu heb ik me bij een lokale garage een pirelli diablo erop laten zetten. Ik meen gewoon een standaard diablo. deze kostte me 185 euro incl montage.

nu lees ik her en der dat deze band al redelijk verouderd is ( 2003 )

en dat de band online al voor zo'n kleine 100,- te koop is.

het gaat om de maat 180/55/17

iemand een idee? wist niet dat zulke oude banden nog steeds gemaakt werden overigens.
Je meent een gewone standaard Diablo :?
Dus je weet niets, maar je voelt je wel genaaid?
|(








Maar zo kan het ook.
Pirelli Diablo Supercorsa SC 180/55ZR17 73 W Rear TL M/C SC2 » Oponeo.nl
Betekent dus dat je bandje voor 17 euro gemonteerd is. Wat is het probleem?
 
Zou eerst op de band kijken voor de DOT-code en dan pas gaan schreeuwen, lijkt mij toch sterk dat ze een 11 jaar oude band er omheen leggen. Of doel je op het ontwerp? Alsof ze geen banden konden maken in 2003...
 
Laatst bewerkt:
Zoek eerst eens even uit wat het type band precies is. Inclusief de DOT code.
Er zijn 100 verschillende Diablo varianten van Pirelli.
 
Het is natuurlijk leuk dat je achteraf leest dat je die band voor 100,- op internet kunt kopen. Maar daar heb je niks aan als je onderweg gestrand bent. Je bent als passant zonder afspraak geholpen. De motorzaak heeft even zijn planning aangepast om jou te helpen. 185 euro voor een nieuwe band inclusief montage is echt geen woekerprijs.
Je hebt geen idee of je echt een oude band hebt gekregen want je het nog niet naar de DOT code gekeken. En hebt het er in de titel al over dat je misschien opgelicht bent. :N :N
 
Ik vind dat TS wel contact moet opnemen met die motorzaak en het prijsverschil moet voorleggen.
Zit toch 85% prijsverschil in, en dat vind ik niet normaal.
Werk van maken en anders aangifte doen van flessentrekkerij/oplichting/diefstal enz, enz.
Van internet heb ik niet veel verstand maar ik neem gewoon aan dat als je een band via internet besteld dat de bode die hem komt afleveren de band er ook omlegd en balanceerd en desnoods ook onder de motor.
Lijkt mij gewoon een normale gang van zaken.
Dus TS heeft gelijk, ik zeg maak er werk van, dit moet gewoon stoppen die woekerprijzen van de motordealers.
 
Ik vind dat TS wel contact moet opnemen met die motorzaak en het prijsverschil moet voorleggen.
Zit toch 85% prijsverschil in, en dat vind ik niet normaal.
Werk van maken en anders aangifte doen van flessentrekkerij/oplichting/diefstal enz, enz.
Van internet heb ik niet veel verstand maar ik neem gewoon aan dat als je een band via internet besteld dat de bode die hem komt afleveren de band er ook omlegd en balanceerd en desnoods ook onder de motor.
Lijkt mij gewoon een normale gang van zaken.
Dus TS heeft gelijk, ik zeg maak er werk van, dit moet gewoon stoppen die woekerprijzen van de motordealers.

:^
 
Hallo

De dot code is 51pte300 2913.
De band us dus een jaartje oud.
Ik kan echter niet vinden welk type band het is..

Iemand meer verstand?

En afgezet is een betere woordkeuze dan opgelicht

Mvg
 
Ik vind dat TS wel contact moet opnemen met die motorzaak en het prijsverschil moet voorleggen.
Zit toch 85% prijsverschil in, en dat vind ik niet normaal.
Werk van maken en anders aangifte doen van flessentrekkerij/oplichting/diefstal enz, enz.
Van internet heb ik niet veel verstand maar ik neem gewoon aan dat als je een band via internet besteld dat de bode die hem komt afleveren de band er ook omlegd en balanceerd en desnoods ook onder de motor.
Lijkt mij gewoon een normale gang van zaken.
Dus TS heeft gelijk, ik zeg maak er werk van, dit moet gewoon stoppen die woekerprijzen van de motordealers.

Sarcasme mag ik hopen toch.
 
TS is dik opgelicht. Direct Radar / Opgelicht Alberto Stegeman, of de Smaakpolitie inschakelen.

kapotterubbertjes.jpg
 
Een band van minder dan een jaar oud is geen enkel probleem.
Daarbij zal je vast niet met een losse velg aangekomen zijn dus de montagekosten zijn ook een stuk hoger want je hebt vast geen enkelzijdige ophanging dat het een kwestie is van 4 boutjes/moertjes zoals bij mijn VFR.
Verder weten we nog steeds niet welke versie van de Corsa maar je hebt hooguit wat meer uitgegeven dan noodzakelijk was maar opgelicht zeker niet.
 
Ik vind dat TS wel contact moet opnemen met die motorzaak en het prijsverschil moet voorleggen.
Zit toch 85% prijsverschil in, en dat vind ik niet normaal.
Werk van maken en anders aangifte doen van flessentrekkerij/oplichting/diefstal enz, enz.
Van internet heb ik niet veel verstand maar ik neem gewoon aan dat als je een band via internet besteld dat de bode die hem komt afleveren de band er ook omlegd en balanceerd en desnoods ook onder de motor.
Lijkt mij gewoon een normale gang van zaken.
Dus TS heeft gelijk, ik zeg maak er werk van, dit moet gewoon stoppen die woekerprijzen van de motordealers.

Volgens mij zeg ik ongeveer hetzelfde alleen schrijf ik het wat, tja, laten we zeggen, sympathieker op. Maar ik dacht ook: jochie volgende keer zittend op de stoeprand met je smartphone een band bestellen en wat lood en een balanceerapparaat en dan eens kijken hoe laat je thuis bent.
 
Ik vind dat TS niet zo moet zeiken.

Hij is gestrand met een band die lek is, vervolgens is er een motorzaak in de buurt die nog een band heeft liggen en deze meteen even kan monteren.

of de prijs van 185 euro te hoog is laat ik even in het midden, want TS begon al te roepen over de hoge prijs terwijl hij nog niet eens een DOT-code en exacte type van de band wist.

Hij had natuurlijk ook de rest van de middag langs de weg kunnen zitten wachten op de ANBW of iemand anders die de motor naar huis brengen, en nu kon hij gewoon met een vers achterbandje weer verder. :W
 
Hallo

De dot code is 51pte300 2913.
De band us dus een jaartje oud.
Ik kan echter niet vinden welk type band het is..

Iemand meer verstand?
Is die vraag serieus?
:X



Mócht het er dan echt niet op staan....
Een band heeft profiel. Daar kun je misschien met behulp van Google wel aan zien met welk type je opgelicht bent.
 
De DOT code kan vals zijn. Dat komt tegenwoordig wel vaker voor. En dan is het ook nog eens een keer een flutband ;(

Dubbel huilie huilie
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat TS niet zo moet zeiken.

Hij is gestrand met een band die lek is, vervolgens is er een motorzaak in de buurt die nog een band heeft liggen en deze meteen even kan monteren.

of de prijs van 185 euro te hoog is laat ik even in het midden, want TS begon al te roepen over de hoge prijs terwijl hij nog niet eens een DOT-code en exacte type van de band wist.

Hij had natuurlijk ook de rest van de middag langs de weg kunnen zitten wachten op de ANBW of iemand anders die de motor naar huis brengen, en nu kon hij gewoon met een vers achterbandje weer verder. :W
:^
Te zielig om een topic over te openen. Je gaat akkoord met de prijs en wat je er voor krijgt, en dan achteraf miepen of het misschien te duur was.

En als je onderweg in de shit zit, is de kans dat je net strandt bij de goedkoopste bandenboer van NL uiterst klein. Je zult achteraf altijd een ander kunnen vinden die goedkoper is.

Je moet je schamen. Onderweg even snel tussendoor geholpen worden en nog miepen ook.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan