pirelli diablo, opgelicht?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fijn bandje, ging op mijn cbr900rr 10 circuitdagen mee en bleef tot hij op was vertrouwen geven.
Opgelicht? Valt denk ik wel mee. De dealer krijgt vast niet zoveel korting van Pirelli als een internet winkel met een veel grotere omzet. En hij heeft er ook nog eens een uurtje werk aan.
 
Wat een gezeik weer over een bandje die heel misschien bij een ander een paar tientjes goedkoper zou zijn :r

Wees blij dat je snel bent geholpen, anders had je een taxi moeten bellen of de motor op moeten laten halen, voor dat geld kun je ook een band kopen :')
 
:^
Te zielig om een topic over te openen. Je gaat akkoord met de prijs en wat je er voor krijgt, en dan achteraf miepen of het misschien te duur was.

En als je onderweg in de shit zit, is de kans dat je net strandt bij de goedkoopste bandenboer van NL uiterst klein. Je zult achteraf altijd een ander kunnen vinden die goedkoper is.

Je moet je schamen. Onderweg even snel tussendoor geholpen worden en nog miepen ook.
Huh?
Hij stelt toch gewoon een vraag? Hi snapt gewoon niet waar het prijsverschil in zit.
 
Huh?
Hij stelt toch gewoon een vraag? Hi snapt gewoon niet waar het prijsverschil in zit.
Iedereen snapt dat je met een werkplaats, dure apparatuur en arbeidsloon duurder bent dan een internet winkeltje.


ok, bijna iedereen dan :')
 
185 euro is vrij normaal, ik ga zo even een losse velg met een R10 ophalen. 8-)

Er is wel wat gestunt met een bepaalde Pirelli, maar zoals gezegd zijn er meerdere types.
Foto anders. :P
 
Hallo

De dot code is 51pte300 2913.
De band us dus een jaartje oud.
Ik kan echter niet vinden welk type band het is..

Iemand meer verstand?

En afgezet is een betere woordkeuze dan opgelicht

Mvg

Nee, afgezet is ook het goede woord niet. Probeer het nog eens........ik zal je helpen. Het begint met .....gestrand en prima weer op weg geholpen door lokale motorzaak......
Oei, nu heb ik het helemaal voorgezegd.
 
Het is niet helemaal duidelijk welke het nou is, maar grofweg kost die band tussen de 100 en 150 euro. Dan heeft dus die motorzaak voor 35 tot 85 euro je geholpen. 35 tot 85 euro is toch niet absurd veel geld voor een uurtje werk (plus slijtage aan z'n apparatuur en andere kleine kosten)?
 
Het is niet helemaal duidelijk welke het nou is, maar grofweg kost die band tussen de 100 en 150 euro. Dan heeft dus die motorzaak voor 35 tot 85 euro je geholpen. 35 tot 85 euro is toch niet absurd veel geld voor een uurtje werk (plus slijtage aan z'n apparatuur en andere kleine kosten)?


Sterker nog, dat is een heel nette prijs voor een klus die even tussen het geplande werk door komt.
 
Het is niet helemaal duidelijk welke het nou is, maar grofweg kost die band tussen de 100 en 150 euro. Dan heeft dus die motorzaak voor 35 tot 85 euro je geholpen. 35 tot 85 euro is toch niet absurd veel geld voor een uurtje werk (plus slijtage aan z'n apparatuur en andere kleine kosten)?

:^
 
Het is niet helemaal duidelijk welke het nou is, maar grofweg kost die band tussen de 100 en 150 euro. Dan heeft dus die motorzaak voor 35 tot 85 euro je geholpen. 35 tot 85 euro is toch niet absurd veel geld voor een uurtje werk (plus slijtage aan z'n apparatuur en andere kleine kosten)?


Nou dat ben ik niet met je eens :+
Ik had het bedrag afgerond naar 200.
 
PPPffffttttt
Jankers hou je overal...
strandde een keer met een gebroken ketting op de peage...
via praatpaal sleepauto laten komen ( is verplicht daar)
man schaamde zich een beetje dat hij voor 800 mtr naar de eerste afslag ( stond niet aangegeven, maar hulpdiensten daar kunnen extra hekken e.d. gebruiken) 150 euro moest rekenen...( standaard bedrag bij gebruik praatpaal)
Tja is niet anders, je strandt, dus wilt graag geholpen worden.....

Of zo kan het ook...
Klant belt middag voordat hij op vakantie gaat op dat de auto trilt..
Ik kijk, rubber demper in de krukaspoelie kapot...
Bel de garage op , die er een heeft liggen, en de riemen die er bij horen..

Vraagt aan mij wat dat gaat kosten...
"Weet ik niet, denk rond de 400 euro"

Gaat daar heen, belt hij me op dat het 450 euro kosten gaat, of ik het voor 400 kan doen..
gvd gvd gvd jankers
 
:^
Te zielig om een topic over te openen. Je gaat akkoord met de prijs en wat je er voor krijgt, en dan achteraf miepen of het misschien te duur was.

En als je onderweg in de shit zit, is de kans dat je net strandt bij de goedkoopste bandenboer van NL uiterst klein. Je zult achteraf altijd een ander kunnen vinden die goedkoper is.

Je moet je schamen. Onderweg even snel tussendoor geholpen worden en nog miepen ook.


Hij is niet geholpen, hij is opgelicht. Dat staat er toch duidelijk? Bolski, jongen leer nu eens lezen.
 
Iedereen snapt dat je met een werkplaats, dure apparatuur en arbeidsloon duurder bent dan een internet winkeltje.


ok, bijna iedereen dan :')

Vergeet een beetje marge op de band zelf niet.
Daarnaast kan ik wel verklappen dat bij onze vaste banden leverancier de inkoop prijs van een band hoger is als bijvoorbeeld auto banden markt. Het voordeel is wel dat als je een band besteld hem 99% van de keren binnen 2 uur in huis hebt liggen.

Dus ook al ga je uit van dat de band de garage 100,- euro inkoop ingekost heeft is het nog steeds een normale prijs incl montage.
 
je bent naar een motorzaak gegaan.. als je hier vaker leest weet je dat je dan per definitie bent opgelicht, en wist je van te voren.. zo gewonnen, zo geronnen.
 
Hallo

ik moest vandaag genoodzaakt op de terugweg een nieuwe band kopen omdat mijn oude band kapot was gegaan door een stuk ijzer op de weg ( metzler roadtec z6 achterband )

Nu heb ik me bij een lokale garage een pirelli diablo erop laten zetten. Ik meen gewoon een standaard diablo. deze kostte me 185 euro incl montage.

nu lees ik her en der dat deze band al redelijk verouderd is ( 2003 )

en dat de band online al voor zo'n kleine 100,- te koop is.

het gaat om de maat 180/55/17

iemand een idee? wist niet dat zulke oude banden nog steeds gemaakt werden overigens.

Ik heb laatst ook mijn band laten vervangen. 180 euro inclusief montage ;)
Kreeg er dan wel een zwart haaks ventiel en zwarte loodjes bij.

Ik zie mijn band voor €120 op het internet staan maar ik meen dat die bij mijn bandenboer 130 of zelfs 150 was.

Goede service mag ook best wat voor betaald worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier zojuist de motorzaak/dealer opgelicht :o

Kwam m'n motor halen nadat 'ie een 10K beurt gehad had + een nieuwe Continental SportAttack II op 't achterwiel had gekregen. Kreeg een keurige rekening van €111,50- dus vroeg voor de zekerheid maar óf die nieuwe achterband wel gefactureerd was.

Ooops.... Die was incl. montage óók €159,- :P .... Dus van mijn kant even vlug gerekend en ik kwam op €260,- uit _O- En dat kwam er dus ook op de bon te staan mét een grote glimlach van de dealer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier zojuist de motorzaak/dealer opgelicht :o

Kwam m'n motor halen nadat 'ie een 10K beurt gehad had + een nieuwe Continental SportAttack II op 't achterwiel had gekregen. Kreeg een keurige rekening van €111,50- dus vroeg voor de zekerheid maar óf die nieuwe achterband wel gefactureerd was.

Ooops.... Die was incl. montage óók €159,- :P .... Dus van mijn kant even vlug gerekend en ik kwam op €260,- uit _O- En dat kwam er dus ook op de bon te staan mét een grote glimlach van de dealer.
_O-

Zo kan het dus ook :)
Heeft de dealer nog geluk gehad dat je zo eerlijk bent :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan