Uiteindelijk zal het motor en autorijden alleen maar meer geld gaan kosten.
Waarom gvd zo\'n mobimeter? Je betaald dan een bedrag per km maar door de accijns op bezine betalen we al een bedrag per km. Daar hoef je dus geen duur apparaat voor aan te schaffen. Het heeft dus nauwelijks een regulerend affect en files zullen dus niet verminderen
Ik zou het nog enigszins kunnen begrijpen als ze een spitstoeslag zouden invoeren. Buiten de spits gewoon gratis kilomters maken. Dan kiezen er wellicht mensen om niet in de spits te gaan rijden en verminderen diefiles. En dan wel de accijns verminderen!
Nee, Muis = kwart eeuw oud...BTW: muis, had jij nou 25kw of niet ? Als je het wel hebt, snap ik niet dat jij 2 jaar 25kw voldoende vind. 1 jaar is echt RUIM voldoende, plak er daarna een jaar aanvast dat je niet meer dan 100pk mag rijden, en dat je daarna pas (na aantoning dat je ook echt een jaar op 100pk hebt geredne (of minder natuurlijk) over mag op de echte zware motoren.
Het is onverantwoord om iemand die net z\'n 25kw-periode erop heeft zitten, op een R6 of R1 te zetten. Die is binnen een maand dood (tenzij die rustig rijd).
Er wordt op verkeerde zaken gelet:
Niet snelheid is gevaarlijk, maar de ontbrekende vaardigheden en verkeerd gedrag zijn gevaarlijk:
bla, bla
Zo, en dat moest ik dus ff kwijt.
Denk wel dat het een goede manier is.
MINDER BPM
MINDER accijns (20c per liter minder!)
MINDER/geen wegenbelasting
Klink lekker hoor! Als je onder de 18k per jaar blijft is het goedkoper...
Maar een motor-strook overal zou de files STUKKEN verminderen! Gaan er meer mensen met de motor...
De heilige melkkoeUiteindelijk zal het motor en autorijden alleen maar meer geld gaan kosten.
Km-toeslag in de milieuheffing ingebouwd, geniale regeling. Jammer dat ze het zelf niet doorhebben, de genieen.Waarom gvd zo\'n mobimeter? Je betaald dan een bedrag per km maar door de accijns op bezine betalen we al een bedrag per km. Daar hoef je dus geen duur apparaat voor aan te schaffen. Het heeft dus nauwelijks een regulerend affect en files zullen dus niet verminderen
Spitstoeslag? Ammenooitniet!!!Ik zou het nog enigszins kunnen begrijpen als ze een spitstoeslag zouden invoeren. Buiten de spits gewoon gratis kilomters maken. Dan kiezen er wellicht mensen om niet in de spits te gaan rijden en verminderen diefiles. En dan wel de accijns verminderen!
Nee, Muis = kwart eeuw oud...
Muis rijdt dus op een 108 pk of zo sterke Kawa...
Wel na lessen op een 73pk sterke Honda....
Ok, ik ben makkelijk.... 1 jaar 25 KW is ook goed... Maar dan wel gevolgd door 1 jaar 55KW... En niet periode telt, maar tijd dat je motor op naam hebt... Na iedere trap een kort examen op een zwaardere fiets om te zien of je om kan gaan met het vermogen...
Mij was ook al eerder aangeraden niet meteen op een R6 straks te stappen maar eerst een andere 600 te nemen, zoals bijv een ZXRMaargoed, wordt dus een fazer 2002 model, en daarna een R6 of een R1?
JK is, als jij \"uiteindelijk\", Minister wordt DragRacing toegestaan...????
Stoplicht sprintjes, Wheelies, Stoppies, Knieetje Schrapen...????? Nou...????
Dan heb je mijn stem...
Waarom niet meteen R6? Ok, een ZX-6R of een CBR600F zijn wat minder extreem... Een beetje supersport-toerfietsen... Maar ook deze fietsen hebben toch rond de 110 paardjes...Ga je dan eerst effe lekker mellow rijden op zo\'n bravere sportmachine om daarna alsnog een R6 te halen? Ik heb ook proefgereden op een R6 en vond het allemaal wel meevallen... Ding geeft meer punch bij gasgeven (voorkant voelt veel lichter dan bij een ZX-6R met volgas) en stuurt wat scherper (voor mij: nerveuzer) en daarnaast vinnik de zitpositie wat minder bij langzaam stadsverkeer (polsen)... Het is over de hele linie een extremere fiets, maar wel te rijden, als je maar beseft waar je op rijdt... Een ZX6-R of CBR600F is makkelijker in het begin, je kan wat wilder doen zonder dat de motor wild reageert, maar een R6 is als je het rustig opbouwt ook goed te doen... Ik vind het zelf iets te extreem qua zithouding en het sturen vinnik wat nerveus... Ik zou zo\'n ding dan ook al helemaal niet kopen... Gewoon omdat ik het ding niet lekker vind zitten en sturen... Love the power, though...Een ZXR6RR Ninja is dus HEEEEEEEEEEL Wat anders dan een R6. Stap eens op een R6 zou ik zeggen.
Mij was ook al eerder aangeraden niet meteen op een R6 straks te stappen maar eerst een andere 600 te nemen, zoals bijv een ZXRMaargoed, wordt dus een fazer 2002 model, en daarna een R6 of een R1?
Zeker niet met 180 ingevoegd? Wordt wat snel onstabiel als je over blokken, strepen of zo gaat met hogere snelheid... Beetje nerveus... Voor de rest stuurt het idd wel lekker...Ik vind de R6 trouwens HEERLIJK rijden, lekker licht sturend, fantastische remmen en de houding is idd extreem maar wel te doen vond ik.
Van 80 naar 125 PK vind ik wel meevallen...
Vandaag op een R6 gereden, 120 PK ipv de 65 PK\'s van mijn FZR. Bijna een verdubbeling dus.
OK, het ging weer een stuk harder maar had niet het idee dat het niet in de hand te houden was ofzo, vond het wel kicken, vanaf 8000 tpm is het een raket.
Euhh, dus wel.Da\'s omdat je rustig reed hoor. Je moet maar eens wat harder aan die rechterhand trekken.. Gas open tot ie niemeer verder kan..
Daar ben je waarschijnlijk niet geweest tijdens dit ritje he
Ik vond hem niet echt nerveus eigenlijk, viel me erg mee.Zeker niet met 180 ingevoegd? Wordt wat snel onstabiel als je over blokken, strepen of zo gaat met hogere snelheid... Beetje nerveus... Voor de rest stuurt het idd wel lekker...
Ga je nu je FZR inruilen? Of heb je de volgende proefrit alvast ingepland?Highly addictive, zo\'n snel machientje, niet?
Waarom niet meteen R6? Ok, een ZX-6R of een CBR600F zijn wat minder extreem... Een beetje supersport-toerfietsen... Maar ook deze fietsen hebben toch rond de 110 paardjes...Ga je dan eerst effe lekker mellow rijden op zo\'n bravere sportmachine om daarna alsnog een R6 te halen? Ik heb ook proefgereden op een R6 en vond het allemaal wel meevallen... Ding geeft meer punch bij gasgeven (voorkant voelt veel lichter dan bij een ZX-6R met volgas) en stuurt wat scherper (voor mij: nerveuzer) en daarnaast vinnik de zitpositie wat minder bij langzaam stadsverkeer (polsen)... Het is over de hele linie een extremere fiets, maar wel te rijden, als je maar beseft waar je op rijdt... Een ZX6-R of CBR600F is makkelijker in het begin, je kan wat wilder doen zonder dat de motor wild reageert, maar een R6 is als je het rustig opbouwt ook goed te doen... Ik vind het zelf iets te extreem qua zithouding en het sturen vinnik wat nerveus... Ik zou zo\'n ding dan ook al helemaal niet kopen... Gewoon omdat ik het ding niet lekker vind zitten en sturen... Love the power, though...Als jij een R6 wel fijn vindt moet je het ding gewoon kopen... Heb jij er wel eens op gereden? Zoja, beviel het? Als het beviel, valt het extreme dus wel mee, want als een fiets te extreem voor je is, op welk gebied dan ook, vindt je die fiets vanzelf minder fijn...
Volg hierin dus je gevoel, laat je niet dingen aanlullen door andere mensen, want hun indruk hoeft niet altijd gelijk te zijn aan jouw indruk.
Maar als je meer een veel snellere en beter sturende (+remmende) versie van je vorige motor wilt, die ook nog eens lekker eruit ziet en niet per se een supersport is, dan is een 2002 Fazer zeker een goeie keus...
[offtopic]
2002 kuipje is echt wel mooier...
[/offtopic]
Mobimeter: Zwetsnekkerij...
20 cent daling op de acijnzen = lang niet voldoende...
En nu hebben ze het dan over de BPM, die altijd al een heet hangijzer was in Europees verband... Belasting waar het europarlement in principe al nooit achter stond (zelfs sprake van dat het wel eens illegaal kon zijn, net als de oude BVB...)
En die houderschapsbelasting wordt echt niet volledig afgeschaft... Anders gaat iedereen toch op gas rijden? Is dan vele malen goedkoper...