Plannen: Nieuw circuit in Flevoland

Wat vind jij van de plannen?

  • Geweldig plan! Wanneer mag ik los?

    Stemmen: 57 64,8%
  • Goed plan! Maar laat ze de regels maar goed nakijken...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Eindelijk! En niet zeiken over overlast.

    Stemmen: 5 5,7%
  • Laat ze eerst een goede haalbaarheidsstudie doen.

    Stemmen: 1 1,1%
  • Wat een plan... En het milieu dan?

    Stemmen: 1 1,1%
  • Slecht plan, de arme buren worden nu al gek van me.

    Stemmen: 1 1,1%
  • Laat maar lullen, want dat circuit komt er toch niet -O-

    Stemmen: 22 25,0%
  • Ködpoll B|

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    88
Hoewel het een prachtig plan is denk ik dat het er niet van gaat komen. Er zijn al meer van dergelijke plannen gelanceerd in Flevoland en geen één is er doorgegaan.
 
Fukkiedukkie!

Dat circuit moet bij vliegveld Twente komen!

400~500 banen! *O* *O* *O* *O* *O*

Jammer dat er voor de eerste vergunningaanvraag al enkele bezwaren op tafel zullen liggen.

En mocht het allemaal gaan lukken (open in 2012) dan kun je er op wachten dat in 2014 zich iemand daar gaat vestigen en gaat klagen over het geluid.....


Maar goed. Afwachten!

Wel leuk hoor. Circuit. Ijsselmeer. Ik zou er bijna gaan wonen!
*O* *O* *O*

ik stel voor dat we dat voor gaan zijn :Y

bouwen we er een MF-dorp omheen *O*
 
Heb je de lussen in de weg al gezien die ze pas hebben aangelegd?

*Vampie vreest voor trajectcontrole..


Circuit supergoed initiatief! *O* *O*

Vette geluidswal eroverheen om toekomstig gezeur, zoals nu ook op Spa voor te zijn


ik zal nergens over zeuren, dat beloof ik tot diep in mijn hart! :Y

mag het plan nu doorgaan? :? *O*
 
Geweldig plan. Nog mooier als het er ook echt komt.

Echter is dit het zoveelste circuitplan in Nederland. Ooit was Zandvoort HET circuit waar veel mensen trots op waren. De mensen die in de duinen en tegen het circuit aan woonden, vonden het geweldig. Echter toen moesten er nieuwe woonwijken komen. Juist die mensen die niet het dichtste bij woonden, maar net iets verder weg kwamen te wonen en wisten dat het circuit er lag, juist ja die mensen begonnen te zeiken en te zieken. Daarop volgend kreeg je de hele milieubeweging die door onze regering veel te veel macht kreeg. Zandvoort is zodoende gedurende de jaren heen min of meer om zeep geholpen.

Ondanks dat men het in Assen gelukkig beter voor elkaar heeft, is dat hele milieugezeik daar ook al een aantal jaren bezig. Het hele stuk waar nu de TT hal staat was voor de coureurs het mooiste stuk. Door milieu gedoe weggehaald :N !

In de tussenliggende jaren zijn er plannen geweest voor een circuit in de Peel en wel een F1-waardig circuit. En er waren ooit plannen voor een circuit op Woensdrecht.

Allemaal hele mooie plannen, maar in ons landje is er gewoonweg teveel tegenstand en te weinig animo voor een dergelijk circuit.

Voor zover ik weet hebben nieuwe bewoners in de wijk Meerhoven bij Vliegveld Eindhoven bij het koopcontract moeten tekenen dat men niet zou gaan procederen tegen het vliegveld. Dat zou men ook bij een al bestaand circuit moeten regelen. Als daar ooit in een later stadium huizen omheen gebouwd worden, laten tekenen dat men niet tegen het circuit gaat procederen.

Echter is dit gewoonweg niet haalbaar. Nogmaals ik zou het fantastisch vinden, maar ik denk dat we al lang blij mogen zijn als Assen over 10 jaar nog steeds de MotoGP op haar programma heeft staan!
 
Laatst bewerkt:
Als je enkel naar alle andere plannen en circuits kijkt is het gewoon voorspelbaar :W

Norrie,kom op beetje positief blijven.
Ik weet het,het valt niet mee door eerdere ervaringen.
Maar als het er zou komen,zitten wij er ook redelijk dichtbij en het is goed bereikbaar vanaf hier :Y
Dus laten we maar hopen en duimen dat het doorgaat :Y
 
Leuk en goed plan opzich, maar ik hoop toch dat ze die persoon, die deze baan gaat ontwerpen, een schop onder z'n reet geven voordat hij gaat beginnen. Wat een ongelovelijke Mickey Mouse baan! Leuk dat het eventueel mogelijk zou zijn om Formule 1 races te houden, ik denk dat je wordt uitgelachen met zo'n baan.
 
Er staat net in de lokale krant dat de wethouder er "op zich positief" tegenover staat nu aan de plannen andere sporten en aspecten als toerisme, industrie en opleiding zijn toegevoegd.

"Als blijkt dat dit elkaar allemaal versterkt en dat het werkgelegenheid oplevert, dan willen wij eraan meewerken. Maar er moet natuurlijk nog wel allerlei onderzoek worden gedaan óf het door kan gaan en zo ja, waar" aldus meneer de wethouder.

er is dus (een beetje) hoop ;)
 
Laatst bewerkt:
hebben we geen motorrijdende mfbezoekende ambtenaren op het gemeentehuis van de Noordoostpolder die we eenvoudig kunnen omkopen met kleine bijdraagjes? :P
 
Is het niet de gemeenteraad die over dit soort zaken het meeste te zeggen heeft? Het CDA schijnt goed vertegenwoordigd te zijn in de gemeenteraad. Als we het circuit graag willen hebben moeten we wat positieve invloed uitoefenen (lobbyen). Dan moeten we denk ik toch maar eens met z’n allen op een zondag op de motor stappen en naar de lokale kerk in de NO-polder rijden. En dan vooraan in de kerk gaan staan, op de eerste rij, in de houding, met outfit aan en helm onder de arm en dan luidkeels meezingen. Wie kent er nog een paar liederen uit zijn hoofd?

Tja, het is maar net wat je er voor over hebt.


Ik moet het allemaal nog maar zien.
 
ik juich een nieuw circuit alleen maar toe maar ik kan me herinneren dat dit een tijd geleden al in MOTOR-magazine stond.

Daar stond dat de nadruk op rijvaardigheid werd gelegd, dus een beetje zo'n VRO idee, ik hoop dat je hier dus wel met circuitmotoren op mag (zoals dat in lelystad niet mag :X )
 
Race Park Almere: Dutch TT binnen afzienbare tijd in Almere?

Krijgt Nederland binnen afzienbare tijd een tweede Grand Prix waardig circuit. Het klinkt de Nederlandse auto- en motorsportfans waarschijnlijk als muziek in de oren maar of het Race Park Almere er ooit zal komen is nog maar de vraag en het lijkt vooralsnog zelfs nog één grote fantasie.

De kranten, websites en social media staan er woensdag 30 november vol van, de initiatiefnemers van Race Park Almere hebben zelfs al een website gelanceerd en een prachtige video animiatie online gezet van het nieuw te bouwen 5,8 km lange circuit in Flevoland nabij Almere.

Arne van den Hoek, naar eigen zeggen één van de drie initiatiefnemers van Race Park Almere, gaf woensdagochtend toe dat er geen overleg heeft plaatsgevonden met de overheid toen hij deze vraag van een journalist van GPupdate voorgeschoteld kreeg.


“Momenteel is het een fantasie, het komt niet overeen met de werkelijkheid. Maar we hopen hiermee draagvlak te creëren. Je moet ergens beginnen. We nemen dit initiatief, het is de enige manier om zoiets van de grond te krijgen. Hopelijk komt er iets los en kunnen we vervolgens, als er financiële steun komt, goed beslagen ten ijs komen bij de overheid.Iemand moet de knuppel in het hoenderhoek gooien. Dat zijn wij.”

Race Park Almere wordt, volgens Van den Hoek, een uiterst uitdagend circuit.


“Behalve Suzuka, Silverstone en Spa is er geen Formule 1-circuit dat zo snel én uitdagend is als Race Park Almere. Het ‘stadion’-ontwerp biedt elke toeschouwer een vrij uitzicht over het hele circuit. Bijna alle bochten hebben een positieve verkanting van 5,71 graden, 2 bochten hebben een verkanting tot 15 graden. Daarbij heeft het circuit hoogteverschillen van 5 tot 15 meter ondanks het vlakke Nederlandse landschap.”

Het 5.800 meter lange GP circuit zal 22 bochten tellen, 14 naar rechts en 8 naar links. Er zijn 4 vol gas bochten en 6 inhaalpunten. Formule 1-auto’s gaan 6 keer per ronde over de 300 km/u. Het Grand Prix-circuit is ontworpen voor de Formule 1 maar de organisatie richt zich ook op MotoGP, World Superbikes, DTM, WTCC en andere voorstaande raceklasses.”

Droom
Waar een droom al niet toe kan leiden, waar een goede presentatie al niet teweeg kan brengen. De plannen zijn fantastisch, maar of er na de lancering van deze plannen een vervolg zal komen en hoe lang het zal duren alvorens Van den Hoek en zijn twee collega initiatiefnemers wakker worden is momenteel de grote vraag. Wat wel al duidelijk is dat de website www.raceparkalmere.nl sinds vanmiddag al niet meer of nog nauwelijks te bereiken is.

Wat wel duidelijk is, is dat de Nederlandse ronde van het MotoGP wereldkampioenschap vooralsnog tot 2026 zal worden verreden op het TT Circuit Assen, eerder dit jaar tekende het TT bestuur namelijk een nieuwe 10 jarige overeenkomst met Dorna.

Race Park Almere: Dutch TT binnen afzienbare tijd in Almere?

Zie link voor art-impressions en een filmpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan