Plannen van minister Peijs

En toch is het een *** ****.

"kut wijf"
maargoed.

Een stap in de goede richting. Maar het automobieltje / motortje pesten moet ook afgelopen zijn. Accijnsverhogingen e.d. niet meer doorvoeren, aangezien de prijs van benzine nu al veel te hoog is. En die idiote bpm afschaffen. Waarom zijn autos in het buitenland veelal goedkoper dan hier? Het is te gek om los te lopen.
 
Weer die cablebarriers :?


Over de verbinding A1/A6 gesproken,
zag ik laatst nou goed dat daar nieuwe borden in de bocht staan?
Maar als je net als ik 's nachts met erg weinig verkeer langsrijdt :] dan worden ze middels groot licht minder neurotisch en zelfs licht grappig, maar desondanks wel zonde van de euri.

Doe ook eens wat aan die opgeplakte ongein op de :] rijlijn bij op- en afritten. Hoeveel spookrijders zijn er, t.o. het aantal motorrijders? En er staan toch ook vaak al borden? |(

En de plaatsing van borden in bochten, en lantaarnpalen...In de buitenbocht. |( Zonder strobalen. |(

En het opruimen van vuil, modder en blaadjes etc. op de openbare weg, is dat dan niet verkeersonveilig?
 
Als ze nu eens echt :] motorvriendelijk beleid zou maken, bv. aparte doelgroepstroken en voor :] motorrijders andere snelheidslimieten, a la vrachtwagens-personenauto's bijv. Vr8wagens: 90km/u ? Pers :? nenwagens-blikjes 120 km/u ? en motoren >161km/u ? (denk aan mijn 'nick').

En hoe zat het ook alweer met die Europese richtlijn? Rijbewijs voor blik en ook 125cc/max.15pk motor?
 
vomit-smiley-013.gif


Dat krijg ik van alle verkeer en waterstaat ministers
 
Kunnen we nog suggesties doorgeven?

Het verwijderen van alle in/op het wegdek aangebrachte signalering en putdeksel in bochten.
Verbaas me iedere keer weer over die witte pijlen die precies daar in de bocht liggen waar ik wil rijden...

Hmm lees net dat Francois01 dat ook al vond.
en de witte geplatificeerde plakkarden op de weg (uitdrijfstrokken ; zebra pad ; peilen, doorgetrokkenstreppen etc etc..).. wordt daar niet aan gedaan ? levensgevaarlijk in geval van natte wegdek !!! :X
om niet praten over de puttendeksels... :(
 
damn..zijn er eindelijk eens wat motorvriendelijke ideeen doorgedrongen tot den haag en nog presteren ze het hier om te zeiken erover..

welke partij was peijs ook al weer van ? weer een stem erbij :)
 
Volgens mij staat er min of meer of er een motorrijder even onderuit wil schuiven tegen de "pilot"rail. En het dan wel overleven, graag ! Anders plaatsen ze nog die rails elders niet *D

Stom eigenlijk... Ze zouden ook gewoon even kunnen vragen of t ook werkt aan onze buren... Maar ze spreken vast geen Duits of Frans (Zweeds...)... En al spreken ze het... Luisteren kunnen ze in ieder geval niet daar in Den Haag...

Ken je die vrouw die het wiel pas geleden heeft uitgevonden ? Ze doet nu iets in de politiek...

 
Laatst bewerkt:
Kijk, motorrijders worden steeds groter in aantallen
het is een groep aan het worden waar de staat rekening mee moet gaan houden

Maar reken er maar op dat er ergens een addertje onder het gras zit of een
prijskaartje aan hangt
Noem me maar een Hollander, maar ik kan niet geloven dat we het zomaar "krijgen"
 
Het lijkt er op dat Peijs zelf stiekem ook motorrijder is ofzo en heeft ervaren wat voor gekke dingen je allemaal tegenkomt :}

goeie ontwikkelingen :]

:X :X :X

Dat heeft ze echt niet zelf verzonnen, daar is de MAG al een jaar of zeven mee bezig...

Motorfreaks: MAG Nieuwsbrief Oktober 2004

En volledig persbericht van www.motorrijdersactiegroep.nl:


20 september 2004 - Minister erkent bezwaren motorrijders tegen vangrail

Verkeersminister Karla Peijs heeft een brief over de stand van zaken rond verkeersveiligheid gestuurd aan de Tweede Kamer. In deze brief gaat de minister onder meer uitgebreid in op de wens van motorrijders om vangrailconstructies te voorzien van een onderplank, waardoor een vangrail kan worden aangepast tot een motorvriendelijke geleiderail. De minister kondigt in haar brief nog geen concrete maatregelen aan, maar het feit dat zo specifiek over het probleem wordt gesproken is voor de Motorrijders Actie Groep (MAG) zeer bemoedigend. De MAG vecht al jaren voor een aanpassing van de vangrail en heeft in de afgelopen jaren veel kennis opgebouwd over geleiderailconstructies die zijn aangepast voor motorrijders. De MAG zal de minister dan ook aanbieden om op dit onderwerp te komen tot een samenwerking tussen de overheid en de enige echte belangenvereniging voor motorrijders, de MAG. Op dinsdag 8 juni 2004 heeft de MAG een petitie over motorvriendelijke geleiderails aangeboden aan de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat van de Tweede Kamer. De petitie is aangeboden aan de voorzitter van de commissie, Joop Atsma (CDA), met 22.101 handtekeningen van motorrijders die de MAG steunen in de eis om vangrails op de Nederlandse wegen motorvriendelijk te maken. De MAG is van mening dat het aantal doden en gewonden onder motorrijders als gevolg van het in aanraking komen met een geleiderail drastisch gereduceerd kan en moet worden (in 2003 was 7 procent van de dodelijke ongevallen onder motorrijders het gevolg van een motoronvriendelijke vangrailconstructie). In 2003 leidde constructief overleg tussen de provincie Utrecht en de MAG tot de plaatsing van de eerste motorvriendelijke geleiderail van Nederland, langs de N224 van Woudenberg naar Zeist. In mei 2004 heeft de provincie Utrecht na overleg met de MAG 3.000 meter bestaande geleiderail omgebouwd naar de motorvriendelijke variant. Het gaat daarbij om vijftien locaties op het provinciale wegennet, op plaatsen met risicovolle bochten. In de brief aan de Tweede Kamer wordt ook de cable-barrier genoemd. De minister geeft aan dat zij eventuele ontwikkelingen op de voet zal volgen, zoals bijvoorbeeld het voornemen van de provincie Overijssel om langs de N340 cable-barriers te plaatsen in de berm en op de as van de weg. Een cable-barrier bestaat uit paaltjes waartussen staalkabels zijn gevlochten. Deze staalkabels zorgen, niet zonder reden, voor angst onder motorrijders. Indien men bij een val in aanraking komt met deze staalkabels, is de kans op ernstig lichamelijk letsel zeer groot. De MAG heeft in een brief aan alle fracties in de Provinciale Staten van Overijssel en aan de Overijsselse gedeputeerde voor verkeer haar bezwaren kenbaar gemaakt en roept de politiek op stelling te nemen tegen de plaatsing van cable-barriers. De MAG zal ook minister Peijs en de Tweede-Kamerleden op de hoogte stellen van het feit dat de cable-barrier voor de MAG een onacceptabel obstakel is.
 
Afgelopen maand heeft de provincie Noord Holland langs de n242 cable-barriers te laten plaatsen

Als gevolg van de bezwaren van de MAG heeft de Provincie Noord-Holland de cable-barrier op 12 oktober 2004 laten verwijderen. De provincie heeft haar besluit aan de MAG kenbaar gemaakt in een brief.

zie http://www.mag-nl.org/verkeer/n242/

mp
 
Weer die cablebarriers :?


Over de verbinding A1/A6 gesproken,
zag ik laatst nou goed dat daar nieuwe borden in de bocht staan?

Yep, en zoals een aantal anderen al terecht melden, het zijn irritante flikkerdingen die enkel maar je aandacht afleiden.
Ten eerste lijken de strepen te bewegen door het optische bedrog en ten tweede veranderen de strepen van vorm als je er langs rijdt.

Van mij mogen ze er weer ouwerwetse reflectieborden neerplanten.
En dan ook meteen die irritante "u rijdt te hard" borden weghalen.
Het enige waar die krengen voor zorgen zijn dat er elke dag een zooi halve zolen zwaar in de ankers gaat uit angst geflitst te worden.
En dat komt nou net de verkeersveiligheid in die bocht niet ten goede.


Hulde trouwens voor het kabinet dat ze wel eindelijk die grijze cellen eens op een positieve manier laten werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan