Pletteren we allemaal een keertje om?

Ik heb hem al een stuk of 4 keer laten vallen in 11 jaar tijd. Alle keren stond-ie stil en moest-ie op de bok. Da's het nadeel als je motor veel weegt.
Rijdend nog geen schuivers gemaakt, wel een paar keer bijna..
 
Ach ik heb nu 6 jaar mijn rijbewijs en ben 2 keer gevallen.
1e maal toen ik hem op de jiffy wilde laten zakken en toen zakte hij verder dan eigenlijk de bedoeling. Het bleek dat mijn jiffy niet ver genoeg was uitgeklapt. Ik dacht namelijk dat ie al helemaal uit stond, maar hij bleef steken tegen een omhoog staande tegel. B|

2e keer was op vakantie bij een combinatie van nat wegdek, een zebrapad en door een trekker achtergelaten modder ergens in Frankrijk. |(
Gelukkig reed ik niet al te snel, ik had behalve een pijnlijke knie niets, maar mijn zadeltas was beschadigd en mijn knipperlicht was afgebroken.

Met mijn huidige motor ben ik nog niet gevallen.
 
Zie je wel, het gaat net als in alle andere topics.....valt wel mee, maar bijna allemaal zijn jullie wel een keer onderuit gegaan ;) . Ik ben overigens niet bang om te vallen hoor, maar het valt me gewoon op dat er erg veel schuivers gemaakt worden. Ik rij nu zelf 18 jaar auto en nog steeds schadevrij en ik ga proberen dat met de motor ook te doen. Maar dat zal wel een utopie zijn. We zien wel.
 
of je nou wilt of niet het zit allemaal in een klein hoekje..

ik heb zelf ook al een keer een ongeluk meegemaakt, door een krachtige windkracht 6 a 7.. (beetje overmacht)..
mijn pa zegt altijd: een echte motorrijder gaat in zijn motorcarriere een aantal keer onderuit..

njah ik sta al op 1 en heb me rijbewijs nu bijna 2,5 jaar..
 
Ehmm even tellen hoor (het aantal jaren :) ) ik denk 12 a 13 jaar nu mijn rijbewijs heb en rij en dat alles zonder vallen. Niet zo gek veel gereden ca 100000km schat ik maar wel veel op vakanties in bergen e.d.

Ik ben wel redelijk voorzichtig uit me zelf. Daarmee bedoel ik niet dat ik altijd keurig aan de snelheid hou of bochten met lage snelheid neem. Maar wel altijd marge hou voor het onvoorziene.

Ben nu kneedown aan het oefenen dus het zou vandaag of morgen kunnen gebeuren. Maar ik ben weer voorzichtig in de zin van dat ik eerst alle tips en adviezen lees en terharte neem. Ik zeg niet dat het me daarom nooit kan/zal overkomen en rijd daarom ook met goede kleding aan.

Met de machines van nu kan bij alles het is meer de ervarenheid van de berijder wat de limiet is. Daarom nooit dingen doen waar je niet aan toe bent.
 
sommige hebben het over de eerste 5minuten, maar ik had een kerel die tegelijk met mij voor AVB opging. het had iets geregend, en dat heeft hij geweten. hij ging met de noodstop op zijn giegeltje.... ik mocht daarna |(
gelukkig ging het bij mij beter, maar kan je zeggen dat het voor mijn gevoel een van de lastigste noodstoppen was die ik ooit moest maken...

je bent trouwens gelijk gezakt... :N
 
Rijd 5 jaar motor, in die tijd zo'n 80.000km gereden, 3 mini ongelukjes gehad:
1: verremd op een rotonde in de regen, eigen fout
2: door pech terecht gekomen in de sneeuw, reed over laag van 15 cm sneeuw... tja eigen fout op zich '(
3: op een rotonde door zand onderuit gegaan, lag zo veel zand dat je het asfalt niet meer kon zien (bouwplaats dichtbij)

allemaal op <30km/u :)
 
het is net als auto rijden iedereen heeft vroeg of laat een ongeluk(je)
alleen met de motor val je om
als je geluk heb zachtjes als je pech hebt hard
ik ben nog steeds zonder ongelukken en hoop dit nog lang zo te houden
tweede keer bij proefritje zonder bak aan de motor en bij stoplicht
dus vergeten voet aan de grond te zetten
_O-
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook gewoon een paar keer op je smoel gaan anders leer je het nooit(vallen dan he)
 
2x uit stilstand de motor om gevallen,.

1x remslot vergeten |(
2e x op het verkeerde knopje van het alarm gedrukt en geen beveiliging op de motor hebbend B|
 
Eén schuiver door te hard door een bocht te willen op vuil en nat wegdek |(

En zondag bij het oefenen van noodstops de fiets nog even zachtje op het asfalt moeten leggen '( . ABS rocks, maar bij een verkeerde kijktechniek gaat het toch nog mis.
 
[me]LCB die hem ook 1 keer onbenullig heeft neergelegd[/me]

:Y :Y

;)



Keer buiten mijn schuld een ongeluk met de motor gehad, motor TL, ik enkel me been flink blauw/gekneusd.

En dat nu in 4 jaar ofzo. Alles bij elkaar een 50.000km denk ik.

 
ik rijd nu ongeveer 2 jaar en ben ongeveer 30 keer gevallen _O-

Maar jij hebt al moeite om op 2 wielen te rijden :+


Ik moet ff afkloppen: nooit gevallen. Wel 1 keer aan komen rijden standaard uitdoen, soepel afstappen en dan merken dat de standaard niet helemaal uitstond -O-
 
Ze zijn er wel, maar niet veel.

Vrijwel iedere motorrijder gaat in de loop van zijn carriëre wel één of meerdere keren onderuit. Dat is een gegeven wat je je maar beter kunt realiseren en accepteren voordat je met motorrijden begint.

Een oude en wijze spreuk zegt: 'Je hebt twee soorten motorrijders; motorrijders die gevallen zijn en motorrijders die nog moeten vallen.'

Nu is het natuurlijk wel zo dat je zelf behoorlijk wat invloed hebt (dmv je rijstijl, je oplettendheid en je anticipatievermogen, km's per jaar) op de kans dat je valt. Maar dát je gaat vallen staat bijna wel vast.
Yeah :^ "Burn rubber, not your soul"..........
BikerBoyz Rulezzzz :Y :}
 
Nog ff reactie over t neergaan......
Iedereen schrijft hoelang ze hun rijbewijs al hebben en hoevaak en hoe ze zijn neergegaan???? FF mijne dan ook maar om de lijst aan te vullen:

Ik ben ook neergegaan, schuiver met 130 op autosnelweg op 18 september 2005 (15:30).
Motor total los (was naked bike zelfbouw dus dat scheelde), ik ziekenhuis en 2 maanden niet kunnen lopen op fatsoenlijke manier en littekens.

ik vergeet iets :? :? :?
Ooowjah, ik heb geen rijbewijs :Y
Ik zat maar achterop, was gelukkig dus ook niet mijn motor *O*
 
Nog ff reactie over t neergaan......
Iedereen schrijft hoelang ze hun rijbewijs al hebben en hoevaak en hoe ze zijn neergegaan???? FF mijne dan ook maar om de lijst aan te vullen:

Ik ben ook neergegaan, schuiver met 130 op autosnelweg op 18 september 2005 (15:30).
Motor total los (was naked bike zelfbouw dus dat scheelde), ik ziekenhuis en 2 maanden niet kunnen lopen op fatsoenlijke manier en littekens.

ik vergeet iets :? :? :?
Ooowjah, ik heb geen rijbewijs :Y
Ik zat maar achterop, was gelukkig dus ook niet mijn motor *O*


sooo, f*cked op zeg !
wat was er gebeurd dan ?
 
In zo'n 60.000km (Wat zeggen jaren nou?):

Choke te vroeg van je motor af en vervolgens een krappe draai maken -> stuiter.
Schijfremslot vergeten -> stuiter.
Met wegbanden door een laag drek vechten waar de noppenjongens al met moeite rijdend doorheen kwamen -> splat.
Een stuk weg met ijs erop -> slipbons.

Gelukkig nog geen valletjes op snelheid gemaakt.
 
ik kan er nog niet veel over zeggen, heb nog rijles, maar ik ben tot nu toe nog niet onderuit gegaan, wel een paar keer bijna, de eerste les AVB vooral...

Ik moest als ik het goed heb een achtje draaien, ik dacht dat ik teveel snelheid had en kneep de voorrem in, ik kon hem net recht trekken, anders was ik ook gegaan!
 
sooo, f*cked op zeg !
wat was er gebeurd dan ?

Wel, reed bij een vriend achterop (eerste ontmoeting nog wel O-) )
ff volgens politierapport:
Auto remde voor ons nét nadat wij snelheid hebben moeten maken voor het invoegen en op tijd remmen was er niet bij dus een soort van stoppiej op de autosnel waarbij het voorwiel blokkeerde en de motor begon te "hoppen" O-)
en in realiteit: Mislukte wheelie (schaam schaam schaam :o ;( )
 
Rij nu inmiddels 25 jaar motor en ben in al die jaren 1x onderuit gegaan door een olievlek op de weg. En 2x onderuit gegaan door toedoen van een koekblikker :(

Dus statistisch gezien valt het wel mee. Als je je nu al zorgen gaat lopen maken over onderuit gaan, kun je misschien beter maar in een koekblik gaan rijden :+
 
Mooi woord wel, "pletteren". "Pletter het daar maar neer". :)
't Is een streek-gebonden term volgens mij?

Graag had ik geroepen dat ik al 10 jaar rijd zonder te zijn gepletterd, maar ja, helaas. De teller staat nu op 2. Beide keren zelf goed vanaf gekomen, de motor iets minder. Dat !#$%^&* plastic is direct stuk als het grond raakt hè. B|
De tweede keer was ik er al een stuk nuchterder onder dan de eerste keer. Kennelijk went het! :X :z

Edit: De keren dat de motor in z'n eentje van de standaard is gepletterd of dat je 'm uit je handen laat pletteren natuurlijk niet meegerekend hè!
 
Koop dan ook een motor zonder dat plastic. Zo'n ding dat je weer opraapt nadat je 'm hebt laten ketsen en verder rijd. Dat rijd een stuk relaxter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan