Pletteren we allemaal een keertje om?

Mooi woord wel, "pletteren". "Pletter het daar maar neer". :)
't Is een streek-gebonden term volgens mij?

Ja, sorry. Geboren Rotterdammer, hè. Ken ;) ik ook niks aan doen.

@MDevil: Ben niet bang hoor. 't Is meer een constatering van alles wat ik heb gelezen op dit forum. Ik ben er heilig van overtuigd dat je met een beetje inzicht en verstand (dat laatste kan een probleem worden) een hoop ellende kan voorkomen. En ja, je hebt niet alles zelf in de hand, maar als we daar over na gaan denken dan "ken" je net zo goed nu al achter de geraniums gaan zitten, toch?
 
@MDevil: Ben niet bang hoor. 't Is meer een constatering van alles wat ik heb gelezen op dit forum. Ik ben er heilig van overtuigd dat je met een beetje inzicht en verstand (dat laatste kan een probleem worden) een hoop ellende kan voorkomen. En ja, je hebt niet alles zelf in de hand, maar als we daar over na gaan denken dan "ken" je net zo goed nu al achter de geraniums gaan zitten, toch?

Precies, dus ga ervoor. Je kan het tsjakaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*
 
ik rijd nu ongeveer 2 jaar en ben ongeveer 30 keer gevallen _O-

Hé Da Liks, ik zie jou wel eens rijden R'dam Noord bij de Noordsingel volgens mij. Als ik tijd heb kom ik wel eens een keertje buurten als je weer eens een showtje weggeeft. Coole bike trouwens....... :9
 
Tot nu toe één keer omgeflikkerd... kwam een koekblik van links... |( en boem is ho... tuf weer opgeknapt en rijden... :]

De meeste die ik ken zijn allemaal wel één of meerdere malen onderuit gegaan. :X Hoort er bij moet je maar denken. :Y
 
Uitgegleden over een dieselvlek toen ik mijn rijbewijs al 3 uur en 10 km had.

Moest even aan papa laten zien dat ik het rijbewijs waardig was :o
 
Na een km of 55.000 nog nooit op het asfalt gelegen, wel een keer klem gezeten tussen een koekblik en een stevige heg. Koekblik kwam door rood en remde zichzelf de heg in. Helaas nam hij mij mee. Gelukkig heb ik een naked, zeer weinig schade, hij veel meer. :Y

Uiteindelijk zal bijna iedereen wel een keertje gaan, ook al rij je super-defensief, je komt altijd wel een keer situatie tegen dat je er niks aan kan doen. En tot die tijd: lekker relaxed :]
 
De vraag valt in dezelfde categorie als "Rij je altijd een keer schade als je in een koekblik rijdt?".

Niet iedereen, maar velen wel.
 
Rijbewijs sinds '79.

"Nog" niet gevallen. Ja, in het terrein tijdens het crossen..

O, en lopend. Van de stoep...
 
Met 1 jaar rijbewijs 1x de grond van dichtbij bekeken en 1x "gewoon" laten vallen.

1e keer: motor parkeren voor het cafe en de zij standaard niet ver genoeg uitklappen zodat die terugveert.
Dan is 200 kilo ineens best wel zwaar.

2e keer: straatje keren tegen de helling op en op het moment dat `k volledig ben ingestuurd de motor laten afslaan.
Op het moment van de val denkend, daar gaan we weer.

Gelukkig allebij bij lage/geen snelheid gebeurd, hoop nooit met hoge snelheid te hoeven afstappen.
 
al 14 jaar het rijbewijs nog nooit gevallen. (afkloppen).

wel 3x vroeger op de brommer, kneedowns voor dag en dauw op een koud en vochtig wegdek wil niet echt.

volgensmij heb je toch echt veel zelf in de hand door defensief te rijden en weten wat je motor kan en niet kan.(niet op strak zwart asfalt), maar weten wat je motor kan op die zandplek op paardepoep halverwege de bocht ;)
 
Heb 2 jr m'n rijbewijs.. Ongeveer 15.000 km gereden.

1x gevallen tijdens de rijlessen bij BV... Noodstop... In de stromende regen. Ging al een keer of 6/7 goed. Toen zouden 'we' de laatste doen... Toen 't asfalt ff van dichtbij bekeken...

1x van de weg afgereden door een getuned koekblik (geen idee waarom..) Dus toen was 't in 't gras.. Motor alleen linksachter wat kuipschade.

1x motor aan gort gereden door een kromme remschijf... bij 30 km/u, moest plotseling remmen...

Dit allemaal met dezelfde motor in 2,5 maand tijd..

Daarna een VT500C gekocht, één keer laten vallen in de garage (idd, de jiffy stond niet helemaal uit...), maar verder niets...

En nu een VS800... Tot nu toe ook nog niet gevallen...
 
hmm nog niet gevallen met rijbewijs maar heb rijbewijs 1,5 jaar dus gaat vast wel komen.

Tijdens mijn lesperiode wel gevallen (is tog niet mijn motor O-) ) Ik moest tijdens ijzel(hoog winter) een snelle slalom oefenen maar wat water leek op het eerste gezicht was dus ijzel, logisch 8eraf. Ik moet zeggen dat gevoel was best lullig
 
Na 33 jaar rijden niet gevallen, wel bijna valmomenten meegemaakt. wat afstand betreft ben ik al een keer of 7-8 de wereld rond gereden.
 
2,5 mn bewijs

1x uitgegleden op fiets pad R1
1x sneeuwpret GS 1000
1x Motor de schuur in gegooid terwijl ik aan de drempel bleef hangen R1
1x motor reed zelf de helling af dus van zn jiffy en knal YZF 750 R

Ik hoop voorlopig niks meer om of weg te smijten -O-
 
ach ik ben 1 keer onderuit gegaan in het gras.... ook net rijbwijs en bochtje onderschatten --> paniek reactie --> remmen --> rechtdoor gras in --> daar stond boom --> grashappen ;)

schade: 1 gebroke knipperlicht :p
 
Alleen als ik me netjes gedraag, 3 keer met koekblik op een die paar zeldzame momenten dat ik me aan de regels hield en 1 keer met de motor toen ik netjes en rustig inhaalde en tussen wilde voegen (maar gas moest geven omdat ik er niet tussen werd gelaten :( ) en een keer stapvoets omdat ik in de sneeuw net niet recht genoeg de drempel op reed :o
Verder rij ik nooit volgens de regels die de regering ons oplegd en heb ook nooit problemen en zelden gevaarlijke situaties (of ik zie het allemaal anders :+ )
Maar ik ben het ermee eens, vroeg of laat maak je kennis met het asfalt 8-)



[edit] PS: ik heb 14 jaar rijervaring en rijd zo'n 30k per jaar [/edit]
 
sinds 78 A-tje, in 79 geprobeerd een vw kever door midden te klieven, lukte niet, daarna maar gewoon eromheen gereden, dus nu staat de teller op 26 jaar, en dus ook een max NO-claim en dus 39 eupo per jaar aan verzekering voor zx9rrrrrrrrrrr
 
De vraag is niet "of je gaat" maar "wanneer je gaat"

kan jaren goed gaan, maar ook binnen 5 min...

[me]zZlaapkopZz die met een rijles, een uur voor het afrijden, nog 2x de motor heeft laten vallen... speciale verichting, beetje te weinig gas, motor sloeg af...
[/me]

Maar ja, slechte generale is een goede voorstelling ;)

sindsdien gelukkig schade- en valvrij... ;)


Ik kan het in 5 sec vanaf mijn huis :X
Ik rij weg achter kant begint te springen en boem. -O-

Was net opweg om dit jaar een nieuw persoonlijk km record neer te zetten. -O-
 
Amper rijbwijs, amper motor, paar duizend km, in 1 week: 1e keer iets te snel schuur in gereden, o wacht, het is hier glad, rem -> voorwiel klapt zo weg. Bummer. 2e keer plat bij het opbokken, wat ik toen nog niet kon.

Vandaag stapte mijn achterwiel een forse stap opzij in een bocht op een dijkje. Dat zet je wel weer even aan het denken.
 
5 maanden rijbewijs, 1 maand me nieuwe motor, en bij het aanremmen voor het stoplicht vond me voorwiel het wel welletjes.

gllijjjjjjjjjjj met 80, schade, koppelingshandel, her en der krassen en verbogen dingen, broek aan gort en een zwaaarrrr gedeukt ego.

en me nieuwe knipperlicht van 3 dagen oud niet te vergeten B| B| B| B|

ik wacht al op de volgende keer :X :X :X

met de ubergare CB250 met brikbanden nooitt iets gehad :9
 
1 jaar rijbewijs, 21000 km en 1 keer omgedonderd.. in 'vochtige' bocht sloeg een tegenligger spontaan linksaf (dus mijn rijbaan kruisend).. had mij ff over het hoofd gezien.. noodstop op nattig asfalt in een bocht had (en heb) ik nog niet zo onder de knie.. gevolg: gebroken duim en beetje schade aan bike plus een licht gekwetst ego..
maar goed.. als dit 'm was.. viel 't mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan