Plotseling ratelend geluid en weinig compressie

WR250F

Rookie
31 mrt 2021
8
0
Ik heb een probleempje met mn yamaha wr250f. Was aan het rijden en plotseling, tijdens het afremmen en terugschakelen, maakte de motor een ratelend geluid en is er bijna geen compressie meer. Ik kan de motor ook niet meer starten. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en waar ik het beste eerst naar kan kijken?
 
Hoe handig ben je?

Afhankelijk van je antwoord kan het juiste antwoord dat je krijgt variëren tussen het adres van je favoriete motorzaak in de buurt tot zuiger.krukas drijfstanglagers.

db
 
Klinkt alsof de nokkenaskettingspanner het begeven heeft, de nokkenas(sen) versprongen zijn, en de zuiger de kleppen geraakt heeft.

Maar via het internet is het moeilijk om exact antwoord te geven.

Indien het is wat ik hier boven beschrijf, kan je het makkelijkste of je carburateur of je uitlaat demonteren, en dan via de in en uitlaat kijken of er schade zichtbaar is.
 
Hij moet hoe dan ook uit elkaar, aan de buitenkant is niets te zien. Ik zou eerst de kop er af halen en kijken hoe de zuigerbodem er uitzien en de kleppen. Vervolgens de cilinder en dan kun je meteen voelen of het bigend speling heeft.
 
Even ter informatie: als ik de kickstart roteer is er nog wel iets van compressie, er komt nog lucht uit de uitlaat en het geluid dat uit de motor komt tijdens het kicken klinkt wel alsof er iets gebeurt.
 
Klinkt alsof de nokkenaskettingspanner het begeven heeft, de nokkenas(sen) versprongen zijn, en de zuiger de kleppen geraakt heeft.

Maar via het internet is het moeilijk om exact antwoord te geven.

Indien het is wat ik hier boven beschrijf, kan je het makkelijkste of je carburateur of je uitlaat demonteren, en dan via de in en uitlaat kijken of er schade zichtbaar is.
Hij moet hoe dan ook uit elkaar, aan de buitenkant is niets te zien. Ik zou eerst de kop er af halen en kijken hoe de zuigerbodem er uitzien en de kleppen. Vervolgens de cilinder en dan kun je meteen voelen of het bigend speling heeft.
Oké heren bedankt ga ik doen
 
Je kunt (net als ik toen) heel veel geluk hebben. Ik had exact dit met mijn Aprilia (schakelen, ratel, geen/minder compressie, niet meer starten). Hele weg terug van Zwitserland naar huis gedubt over hoe ik m'n blok ging repareren of vervangen. Eenmaal de tank omhoog bleek er een bougie losgekomen te zijn (eigen montagefout).
Als je bougie er nog in zit, sluit ik me aan bij de schatten hierboven.
 
Kleppen afgebroken..kwaal van die dingen-O-
IMG_0025_3.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan