Poetsen Poetsen Poetsen!

Je hebt gelijk. Liet mezelf persoonlijk een beetje gaan. Excuus

Je hoeft voor mij geen excuus te maken , maar ik zie op dit forum te vaak een verschil van mening/inzicht of verkeerd interpreteren van wat een ander post ontaarden in onvriendelijkheden over en weer. Dat vindt ik jammer . We hebben toch allemaal dezelfde passie. Ik bemerk zelf dat ik hierdoor meestal maar niet meer post , omdat het regelmatig "uit de hand loopt". Zoveel mensen , zoveel meningen .
 
Je hoeft voor mij geen excuus te maken , maar ik zie op dit forum te vaak een verschil van mening/inzicht of verkeerd interpreteren van wat een ander post ontaarden in onvriendelijkheden over en weer. Dat vindt ik jammer . We hebben toch allemaal dezelfde passie. Ik bemerk zelf dat ik hierdoor meestal maar niet meer post , omdat het regelmatig "uit de hand loopt". Zoveel mensen , zoveel meningen .


Helemaal mee eens en waren alleen bezig de negatieve dingen er uti te halen vandaar dat ik wou stoppen ;)

Nu je toch aan het posten bent.. plaatje dan maar ??
 
Bij deze.

1k0.jpg

1k0.jpg
 
Als leek vind ik ze allemaal erg mooi uitzien, maar welk product moet ik nou gebruiken😂😂
Door alle heftige reacties zie ik door de bomen het bos niet meer😕
 
Gewoon een goede autoshampoo kopen, meguiars, auto glym, sonax bijvoorbeeld zijn allemaal makkelijk bij de halfords of je normale autozaak te vinden. Ik gebruik zelf meguiars gold class shampoo. Koop vervolgens een car wax, alles behalve de orginele turtle wax want die is echt verschrikkelijk. Alle nieuwe turtle wax producten zijn prima. Meguiars kan je geen miskoop aan doen al zijn er prijs kwaliteit soms betere. Slechte spullen maken ze echter niet.
Vervolgens lekker wassen en waxen. Voor vette onderdelen (wielen bijvoorbeeld) kun je wat WD40 of lampenolie op een doekje doen, dan krijg je het er zo af.

Maak het niet te gek in het begin, elk probleem heeft zijn eigen middel maar de basis kom je al 90% mee.

Ps. Op youtube staan ontzettend veel videos hoe je een motor moet wassen. In de basis: afspoelen met koud water, twee emmers met warm, eentje met sop, eentje enkel water. Washandschoen in het sop, wassen, schoonmaken in de wateremmer, in het sop....enzovoorts. Daarna goed drogen met een microvezeldoek en dan in de wax zetten.
 
Coole fiets man !
Wielen van een z1000 ? of heeft een FZ1 dat normaal ook met die gepolijste randen?

Dank je . Nee deze zijn niet af fabriek . Dat heeft de FZ1 niet.
Deze heb ik zelf helemaal handmatig gepolijst. Winterklusje van een paar jaar geleden .
Schuren en schuren . Steeds fijner tot korrel 2500 waterproof. Nu alleen nog 1 x in de winter met belgom alu en als laatste belgom chroom.
 
Als leek vind ik ze allemaal erg mooi uitzien, maar welk product moet ik nou gebruiken😂😂
Door alle heftige reacties zie ik door de bomen het bos niet meer😕

Ik heb me voor laten lichten door de jongen die met Wax On begonnen is. ( Kay ) Hij heeft voor mij toen een stappenplan gemaakt met de bijbehorende producten .
1 x in de winter het stappenplan doorlopen en ik vind hem keurig. Moet er wel bij zeggen dat ik een mooi weer rijder ben en de insecten lijken er gelijk na de rit afgehaald worden . Dan een doekje met wax er weer over en klaar voor de volgende rit. Dus 1 x geïnvesteerd in goede middelen en klaar voor mij.
 
Ik heb me voor laten lichten door de jongen die met Wax On begonnen is. ( Kay ) Hij heeft voor mij toen een stappenplan gemaakt met de bijbehorende producten .
1 x in de winter het stappenplan doorlopen en ik vind hem keurig. Moet er wel bij zeggen dat ik een mooi weer rijder ben en de insecten lijken er gelijk na de rit afgehaald worden . Dan een doekje met wax er weer over en klaar voor de volgende rit. Dus 1 x geïnvesteerd in goede middelen en klaar voor mij.

Kun je het stappenplan delen😅
 
Dank je . Nee deze zijn niet af fabriek . Dat heeft de FZ1 niet.
Deze heb ik zelf helemaal handmatig gepolijst. Winterklusje van een paar jaar geleden .
Schuren en schuren . Steeds fijner tot korrel 2500 waterproof. Nu alleen nog 1 x in de winter met belgom alu en als laatste belgom chroom.

Lekker werk man dat polijsten :P

Heel goed en duidelijk stappenplan wat je gekregen hebt !
 
In het weekend even een nieuwe tourfiets opgehaald. Onderweg naar huis toch wat vies geworden dus kon het niet laten om er even n klein sopje overheen te doen:Y:P

20190126_131408.jpg20190126_131420.jpg20190126_135612.jpg
 
Poetsets. Vraagje over t wassen/afspoelen.

Ik vind t altijd heerlijk om met een schone motor rond te rijden en ook aandacht te besteden aan het wassen. Ik ben niet snel tevreden over het wassen maar daarom kost het mij meestal een ochtendje.

Ik wil de motor eigenlijk niet heel erg vies weg zetten, vooral niet als hij langer dan 1 a 2 weken blijft staan. Maar dan heb ik vaak de keuze als je maar in 2 weken de mogelijkheid heb om te gaan rijden of te gaan rijden en wassen.

Nu zie ik vaak foto's van mensen die hun motor in een wasbox wassen. Doen ze dit altijd met een warme motor? Kan toch haast niet goed zijn? Of staan ze eerst een halfuur te kijken en dan pas wassen?

Ik zit er zelf ook aan te denken om als ie heel erg vies is even langs de box te gaan en met enkel water af te spuiten. De meeste troep is er dan toch even af. Maar om nou elke keer te wachten tot ie droog is? Nah..
 
Ik heb dus vorige week de fout gemaakt om de hoge druk spuit te gebruiken voor mijn op kuip. Plastic daar is wat buigzaam en wat doet dat als het terugbuigt: jawel verf eraf. Goede les geweest
 
Ik heb dus vorige week de fout gemaakt om de hoge druk spuit te gebruiken voor mijn op kuip. Plastic daar is wat buigzaam en wat doet dat als het terugbuigt: jawel verf eraf. Goede les geweest
Ik raad de hoge druk spuit af. T kan opzich wel hoor maar dan dan ruim voldoende afstand.

Maar is wel zonde van de lak pfff.
 
Hallo iedereen,

ik zal vast wel een vraag stellen die al eerder gesteld is / ergens staat maar ik kon het tot nu toe niet makkelijk vinden.

Ik ga een nieuwe motor kopen (Triumph street cup, naked bike) en wil eigenlijk meteen een goede beschermlaag aanbrengen / laten aanbrengen omdat dit echt nog een 0km fiets is. Ik ben geen ervaren poetser en zie wel wat lokale bedrijven, maar die vragen naar mijn optiek wel erg veel voor een beschermlaagje. Wie of wie zou mij kunnen adviseren?

Mocht het van belang zijn: woon in Hellevoetsluis
 
Poetsets. Vraagje over t wassen/afspoelen.

Ik vind t altijd heerlijk om met een schone motor rond te rijden en ook aandacht te besteden aan het wassen. Ik ben niet snel tevreden over het wassen maar daarom kost het mij meestal een ochtendje.

Ik wil de motor eigenlijk niet heel erg vies weg zetten, vooral niet als hij langer dan 1 a 2 weken blijft staan. Maar dan heb ik vaak de keuze als je maar in 2 weken de mogelijkheid heb om te gaan rijden of te gaan rijden en wassen.

Nu zie ik vaak foto's van mensen die hun motor in een wasbox wassen. Doen ze dit altijd met een warme motor? Kan toch haast niet goed zijn? Of staan ze eerst een halfuur te kijken en dan pas wassen?

Ik zit er zelf ook aan te denken om als ie heel erg vies is even langs de box te gaan en met enkel water af te spuiten. De meeste troep is er dan toch even af. Maar om nou elke keer te wachten tot ie droog is? Nah..


Ik maak me er zelf ook een a 2 keer per jaar schuldig aan.. ff snel de vliegen enm troep er af spoelen.
Het is vast niet goed..sowieso niet voor je lak/stickers etc als je dat van dichtbij doet.

Trouwens kun je er heel ver in gaan ; Is het goed om een motor te wassen en daarna nog vochtig weg te zetten ?
 
Hallo iedereen,

ik zal vast wel een vraag stellen die al eerder gesteld is / ergens staat maar ik kon het tot nu toe niet makkelijk vinden.

Ik ga een nieuwe motor kopen (Triumph street cup, naked bike) en wil eigenlijk meteen een goede beschermlaag aanbrengen / laten aanbrengen omdat dit echt nog een 0km fiets is. Ik ben geen ervaren poetser en zie wel wat lokale bedrijven, maar die vragen naar mijn optiek wel erg veel voor een beschermlaagje. Wie of wie zou mij kunnen adviseren?

Mocht het van belang zijn: woon in Hellevoetsluis

Wat is duur ?
In mijn ogen : je koopt een nieuwe fiets.. wat is dan duur om hem te beschermen ?
Als je een harde coating doet ben je een paar 100 euro kwijt maar heb je een fiets die optimaal beschermd is, ook zou je nog kunnen kiezen om op diverse plaatsen een folie te laten aanbrengen bijv., Xpell

Stel je voor dat zoiets €750,- kost.. wat is dat nou in verhouding met de 15-18 k die je voor een nieuwe motor neerlegt ?!

Ik kan je Ronald adviseren van Shine2go, zit helaas niet bij jou om de hoek.
 
Nou ik vind 750 euro namelijk wel een smak geld op 10.000 euro, want wat ik lees is dat de meeste beschermingen tussen 12 en 24 maanden wel weer verdwenen zijn en dat vind ik het dus niet waard, want in in de mindere maanden gaat de motor gewoon de winterstalling in.

Ik zoek dus eigenlijk een beetje een prijs / kwaliteitsverhouding bescherming wat ik of zelf kan aanbrengen makkelijk, of redelijk te betalen is bij een bedrijf. Maar ik zie allemaal beschermingskreten voorbij komen bij ieder bedrijf waar ik 0,0 verstand van heb en daarom kom ik dus weer hier in het poets topic advies opdoen :)

Wat is duur ?
In mijn ogen : je koopt een nieuwe fiets.. wat is dan duur om hem te beschermen ?
Als je een harde coating doet ben je een paar 100 euro kwijt maar heb je een fiets die optimaal beschermd is, ook zou je nog kunnen kiezen om op diverse plaatsen een folie te laten aanbrengen bijv., Xpell

Stel je voor dat zoiets €750,- kost.. wat is dat nou in verhouding met de 15-18 k die je voor een nieuwe motor neerlegt ?!

Ik kan je Ronald adviseren van Shine2go, zit helaas niet bij jou om de hoek.
 
Laat ik het zo zeggen ;
ze geven vaak 2 jaar garantie op een glascoating, wil niet zeggen dat het met juist onderhoud niet veel langer goed blijft. ;)

Als je zelf iets wilt kopen en het eenvoudig wilt houden zou ik het bij een goede wax houden, ben zelf voorstander van de spullen van poorboys world.
Kijk eens op www.carclean.com , staan zelf complete was kits op ( monello kit is een hele fijne)

Wat je in principe nodig bent ;
- 2 emmers
- 2 washandeschoenen
- shampoo ( monello lavare )
- reiniger ( monello non Ferro vind ik fijn, kan ook met andere middelen )
- chroom/ rvs onderhoudsmiddel ( indiem aanwezig )
- goede droogdoek
- goede poetsdoeken
- wax/ sealant met pad om aan te brengen.


Bovenstaande is aan te schaffen voor ca. €100-€ 200,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan