Poging motor stelen en alarm

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Vandaag even met een vriend gaan rijden en elke keer gekloot met het contactslot.
Toen ik thuis kwam maar eens goed gekeken en het slot ziet eruit als er iemand met een schroevendraaier heeft geprobeerd het slot te forceren.
Motor staat achter in de tuin met een motorhoes.

Ik heb nu voorlopig maar even een extra ketting door het achterwiel en achterbrug gelegd samen met een schijfremslot en een alarm alleen vraag ik me nu af hoe moeilijk het is om het alarm te omzeilen?

Van de week mijn motor anders maar eens ergens anders stallen en hem daar voorlopig laten staan voordat ze beter voorbereid terug komen :) .
 
Laatst bewerkt:
ik kan je vertellen als alarminbouwer dat het niet veel voorsteld om hem door te verbinden,dus beter ff ergens anders zetten Sander.
 
ik kan je vertellen als alarminbouwer dat het niet veel voorsteld om hem door te verbinden,dus beter ff ergens anders zetten Sander.

Pardon? Kopen we daar die dure alarmen voor? Noem eens wat merken die 'zomaar' door te verbinden zijn! En noem vooral merken van alarmen waarbij dat NIET zomaar te doen is! Hier heeft iedereen wat aan!
 
ik kan je vertellen als alarminbouwer dat het niet veel voorsteld om hem door te verbinden,dus beter ff ergens anders zetten Sander.


Is volgens mij klinklare onzin!
Ik heb een spyball, zelf ingebouwd,
en zo strak afgesteld dat ie bij een heel klein
tikje tegen m'n fiets afgaat. *D

Laat mij maar zien dat jij zonder alarm te maken
mijn fiets van zijn plaats krijgt !
Ik werk in Amsterdam centrum en heb zoveel vertrouwen in mijn electronica
dat mijn motor alleen op het alarm en stuurslot staat.
(wel binnen mijn gehoorafstand, dat wel....) :9~

 
Op zondag 07 september 2003 21:40 schreef BIGboy het volgende:Is volgens mij klinklare onzin!


Er zijn nog andere manieren hoor :X , om je alarm uit te schakelen
 
Precies. Na problemen met een spyball weet ik ook welke draadjes ik moet doorverbinden om te kunnen rijden.

En dat geloei? Busje purschuim, heb ik al eens gehoord; dempt aardig.

Ik heb er ook één, verwacht er echter niets van.
 
Ik laat binnekort een datatool instaleren.
Is deze dan wel een beetje veilig of niet?
kost toch iets van €550 met instaleren.
Ben wel all risk maar zou het toch jammer
vinden als ie gestolen word

mzzl'z Spank
 
De dikste Mercedessen en BMW's met de duurste alarm's,worden binnen 10 minuten rijdend weggehaald.

Trek zelf maar je conclusie... (tip: zo'n auto kun je NIET optillen en in een busje schuiven)

Een alarm kan alleen maar wat vertragen,een goed slot is nog altijd beter,want het is niet zo duur en geeft net zoveel garantie dat je motor niet weggehaald wordt. (nulkommanul dus)

John :)
 
De dikste Mercedessen en BMW's met de duurste alarm's,worden binnen 10 minuten rijdend weggehaald.

Trek zelf maar je conclusie... (tip: zo'n auto kun je NIET optillen en in een busje schuiven)

Een alarm kan alleen maar wat vertragen,een goed slot is nog altijd beter,want het is niet zo duur en geeft net zoveel garantie dat je motor niet weggehaald wordt. (nulkommanul dus)

John :)


Lullig dat een verzekering toch zo'n kastje op de motor wil hebben.
Kan je een kwak geld neerleggen voor een waardeloze oplossing.
Niemand die kijkt naar een loeiende auto of motor.
Maarja, anders wordt ie niet in de verzekering genomen, of alleen WA.

Ik ga voor een goed slot wat ergens aan vast te leggen is. Geeft ook alleen maar vertraging, maar daarbij is mijn geweten een beetje gerust gesteld.
 
Alarm geeft bij Univé 30% korting op de AR-premie... was voor mij de enige reden.

En ze hebben net wat meer nodig dan alleen een schroevendraaier :X
 
Hoe zit het dan met de nieuwe yamaha's en hondas? met de sleutelchip blokkeersysteem (HISS? van honda)

Daar werkt een schroevendraaier hoop ik niet op?? Heb ook een alarm erop laten zetten puur vanwege de 30% van Unive.. immers mocht ie afgaan kijkt toch niemand
 
Laatst bewerkt:
Alarm geeft bij Univé 30% korting op de AR-premie... was voor mij de enige reden.

En ze hebben net wat meer nodig dan alleen een schroevendraaier :X
De pest is dat je geen flauw benul hebt met wie je te maken hebt. Misschien een enorme nono en misschien iemand die de volgende keer beter voorbereid terug komt.
Daarnaast had ik altijd het idee dat het hier niet zo'n vaart zou lopen.
Als het dit weekend is gebeurd hadden ze net zo goed de serre in kunnen lopen om de sleutels te pakken. Heb nog 2 broertjes en de laatste doet de deur meestal op slot maar dat kan net zo goed 6 uur 's-ochtends zijn :) .
Denk dat we het één en ander dus maar eens moeten gaan herzien!
 
Een tijdje geleden heb ik zo'n goedkoop alarmpje gekocht(KMR 66),
ik heb het zelf geinstalleerd op een plaats waar je de sirene onmogelijk kan zien.
En yep, twee weken na aankoop ging het 's morgens af...direct naar buiten gehold
en wat bleek? Mijn twee spiegels waren reeds half losgedraaid, de dief heeft het
op een lopen gezet...spijtig heb ik hem niet gezien maar ik heb mijn beide
spiegels nog!

Als je het alarm zo kan monteren dat je er NIETS van ziet lijkt het mij ook
moeilijk te omzeilen...of niet?

Mvg
 
Een tijdje geleden heb ik zo'n goedkoop alarmpje gekocht(KMR 66),
ik heb het zelf geinstalleerd op een plaats waar je de sirene onmogelijk kan zien.
En yep, twee weken na aankoop ging het 's morgens af...direct naar buiten gehold
en wat bleek? Mijn twee spiegels waren reeds half losgedraaid, de dief heeft het
op een lopen gezet...spijtig heb ik hem niet gezien maar ik heb mijn beide
spiegels nog!

Als je het alarm zo kan monteren dat je er NIETS van ziet lijkt het mij ook
moeilijk te omzeilen...of niet?

Mvg

YEP, helemaal gelijk, maar werkt dus alleen als jij het zelf hoort, want een ander doet toch niets.
 
YEP, helemaal gelijk, maar werkt dus alleen als jij het zelf hoort, want een ander doet toch niets.

Vaak is het ook dat het een afschrikkende reactie geeft. Ook is het zo met de hoeveelheid sloten die je erop zet, als je je motor nou ergens neerzet waar ze al hun gang kunnen gaan en niet opgemerkt worden, dan hebben die natuurlijk ook geen zin. Maar staat deze op een overzichtelijke en drukke plek dan denkt de dief wel 2 keer voordat hij aan zo'n karwei gaat beginnen en zoekt liever wel iets makkelijkers.
 
BTR heb jij niet de mogelijkheid een felle lamp met rader op te hangen, zodanig dat wanneer ze in de buurt van je motor komen, i vol in de schijnwerpers staat?
 
De dikste Mercedessen en BMW's met de duurste alarm's,worden binnen 10 minuten rijdend weggehaald.

Trek zelf maar je conclusie... (tip: zo'n auto kun je NIET optillen en in een busje schuiven)

Een alarm kan alleen maar wat vertragen,een goed slot is nog altijd beter,want het is niet zo duur en geeft net zoveel garantie dat je motor niet weggehaald wordt. (nulkommanul dus)

John :)
Sterker nog, Mustang heeft een keer de Mercedes van z'n baas open moeten maken ( nu 5 jaar oude 400zoveel ) en duurde 3 minuten, oke, alarm stond niet aan, maar toch, voor een niet professionele dief best snel toch?

Pasge;leden nog Engels Auto programma gezien, professionele dief binnen 1 minuut weg met nieuwe BMW 5 zoveel.
 
BTR heb jij niet de mogelijkheid een felle lamp met rader op te hangen, zodanig dat wanneer ze in de buurt van je motor komen, i vol in de schijnwerpers staat?

Ja , geef ze een beedje licht ,kunnen ze die draden makelijker vinden.
 
Een nog goedkopere oplossing, niet te omzeilen, niet door te verbinden is natuurlijk de sloten waar we de naam niet van mogen noemen. :}
 
Een nog goedkopere oplossing, niet te omzeilen, niet door te verbinden is natuurlijk de sloten waar we de naam niet van mogen noemen. :}

Ja, hoe staat het met die sloten, is er inmiddels een ART goedkeuring? Heb zelf net een XE S12 gekocht en ben wel benieuwd....
 
Tergend langzaam proces maar we zijn de keuring aan het afronden.
We zijn tevens bezig met de overige sloten (en nog een paar nog niet nader te noemen sloten) ook voor de ART-keuring aan te bieden.

Zodra er maar ook 1 gekeurd is, is het natuurlijk op het motorforum te lezen.
 
Ja, geef ze veel licht, dan zijn ze zichtbaar.
Als een dief of inbreker iets niet wil is het gezien worden.

d8 jij !
Wist je dat er evenveel brommerts gejat worden op drukke punten als op minder drukke ? maakt geen kloot uit. licht ook aan de dief. Als jij een dief zou zijn durfde jij niet in het licht te jatten.
 
d8 jij !
Wist je dat er evenveel brommerts gejat worden op drukke punten als op minder drukke ? maakt geen kloot uit. licht ook aan de dief. Als jij een dief zou zijn durfde jij niet in het licht te jatten.
dacht jij dat dieven anders toch zelf geen licht bij zich hebben :z

Ik ben nu zelf bezig met een schakelingetje om te zorgen dat er en flink wat licht aan gaat en dat en 2 sirenes af gaan.
Het schrikt iig af en anders word ik wel gewaarschuwd
 
Het enige alarm wat ik heb zijn een herder en een New-foundlander van de buren, die beesten slapen altijd buiten en kunnen ook mijn tuin in komen...maarja, wie wil er nu een oud barrel stelen, gemaakt van div motoren en een pimpelpaarse kleur. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan