Poll: Hoeveel motoren heb jij al gekocht?

Hoeveel motoren heb jij al gekocht?

  • Stemmen: 29 2,2%
  • 1

    Stemmen: 271 20,5%
  • 2

    Stemmen: 266 20,1%
  • 3

    Stemmen: 156 11,8%
  • 4

    Stemmen: 122 9,2%
  • 5

    Stemmen: 88 6,6%
  • 6

    Stemmen: 75 5,7%
  • 7

    Stemmen: 69 5,2%
  • 8

    Stemmen: 48 3,6%
  • 9+

    Stemmen: 201 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    1.325
Ack Bant, legendarische naam uit het verleden!
Hij is er nog
 
Wat het moet worden is meestal een kwestie van persoonlijke smaak en budget.
Maar als ik jou lijstje bekijk dan zou ik (uit persoonlijke ervaring) je de TDM aan kunnen raden. Verreweg de meeste fun per euro.
Superdegelijke fietsen die geweldig rijden voor weinig geld qua aanschaf en onderhoud.
BMW is natuurlijk superdegelijk en misschien een betere keuze als je echt offroad wilt gaan maar aanzienlijk duurder in aanschaf en onderhoud en eigenlijk best wel saai want half Nederland rijd BMW volgens mij. Een BMW of een Harley moet je pas kopen als je met pensioen gaat .. j/k 😄
Uw mening wordt zeer gewaardeerd Thanks !
 
´74 -'77 JAWA californian oilmaster
'77 - '80 Honda cb 500 f
'80 - '82 H . D Lowrider
'82 - '83 Honda cb 650 c
'83 - '83 Honda cb 400
'83 - tot heden Yamaha xv1000se
'17 - tot heden Yamaha xt1200z
 
Oef oud topic, heb 1 motor opgegeven in de poll. Zit nu aan m'n 11de motor in iets meer als 7 jaar.
En nu op 13 in zo'n 8 jaar tijd.

Om het maar overzichtelijk te houden:
1. Honda TransAlp XL650v 2005
2. Honda NTV650 1993
3. Yamaha FZS600 2001
4. Honda Hawk GT 1989
5. Honda Hawk GT 1990
6. Yamaha TDM850 1996
7. Honda NX250 1988
8. Honda TransAlp XL600v 1996
9. Yamaha WR250R 2008
10. Yamaha FZS1000 2001
11. Suzuki V-Strom DL650 2012
12. Honda CB500 1999
13. Suzuki SV650S 1999
 
8

Suzuki VL 125 LC Intruder (2001)
Suzuki GSX 750 F (1998)
Suzuki GSX 750 F (2001)
Suzuki GSX 750 F (1999)
BMW K 1200 S (2007)
Suzuki GSX 750 F (1998)
Suzuki GSX 750 F (2001)
Suzuki GSX 750 F (2004)
Sinds een week terug moet ik mijn lijstje bijwerken (maar mijn stem in de pol kan ik niet meer veranderen :N )
9

Suzuki VL 125 LC Intruder (2001)
Suzuki GSX 750 F (1998)
Suzuki GSX 750 F (2001)
Suzuki GSX 750 F (1999)
BMW K 1200 S (2007)
Suzuki GSX 750 F (1998)
Suzuki GSX 750 F (2001)
Suzuki GSX 750 F (2004)
Suzuki GSX 750 F (2004)

De aanpassing van mijn lijstje was wel erg makkelijk, de laatste motor geselecteerd, copy/paste, en voila, lijstje weer compleet :+

Maar we zullen het nog gaan zien of er ooit nog een tiende motor bijkomt in België, want het ziet er op financieel vlak niet rooskleurig uit voor het behouden van eigen vervoer in B ...

Motor nr.8 blijft nog wel behouden naast motor nr.9, enerzijds als "reservefiets", voor wanneer de andere onderhoud of zo nodig heeft, of misschien wel als onderdelendonor.
Nr.9 zal begin december nr.8 opvolgen, dan heeft die 99.999+1km, en ga ik verder met 33.358km op nr.9
 
Mijn lijstje vanaf de start in 1975:

Zündapp KS 50 1 cil 1970
Yamaha 100 cc 2 cil 1970
Jawa 350 cc 2 cil 1975
Kawasaki Z 900 4 cil 1974
Suzuki T 500 cc 2 cil 1975
Honda 500 Four 4 cil 1975
Honda 750 Four 4 cil 1975
Suzuki GT 750 cc 3 cil 1976
Montesa Cota 348 cc 1 cil 1978
Honda CBX 1000 6 cil 1978
Montesa Cota 349 cc 1 cil 1979
Suzuki GSX 400 cc 4 cil 1982
Suzuki GS 550 cc 4 cil 1982
Suzuki GS 850 cc 4 cil 1982
Kawasaki GT 550 cc 4 cil 1984
Suzuki GSX 550 cc 4 cil 1987
Yamaha Diversion 600 4 cil 2001
Yamaha Diversion XJ900S 4 cil 1995
Yamaha XJ900F 4 cil 1987 (gerestaureerd en opgebouwd in naked uitvoering)
Honda SH300i ABS 1 cil 2011
Yamaha Fazer 600 4 cil 1999
Aprilia Scarabeo 250 i.e. 1 cil 2008
Honda Vision 110 1 cil 2015

Is met ruim 20 stuks een stuk korter dan mijn overzicht qua auto's moet ik zeggen, haha.
 
Laatst bewerkt:
Puch Maxi
Yamaha DT80 LC
Zundapp KS50
Yamaha DT125LC
Zundapp GTS50
Aprilia RS4 50 SBK (2010)
Honda CR250 (1996)
Suzuki DR500
Suzuki TR250 (1975?)
Honda XR600R (1995)
Yamaha YZ250 (2005)
Cagiva Mito (project bike)
Honda GL1000 (1975)
Triumph 3TA (jaren 60)
Suzuki GT750 (1975)
Honda Transalp 600 (1989)

Mijn eerste brommer had ik op mijn 11de dat is nu 14 jaar geleden. Brommers niet meegeteld heb ik nu 11 motoren gehad in 14jaar tijd, waarvan nog 5 in mijn bezit.
 
Puch Maxi
Yamaha DT80 LC
Zundapp KS50
Yamaha DT125LC
Zundapp GTS50
Aprilia RS4 50 SBK (2010)
Honda CR250 (1996)
Suzuki DR500
Suzuki TR250 (1975?)
Honda XR600R (1995)
Yamaha YZ250 (2005)
Cagiva Mito (project bike)
Honda GL1000 (1975)
Triumph 3TA (jaren 60)
Suzuki GT750 (1975)
Honda Transalp 600 (1989)

Mijn eerste brommer had ik op mijn 11de dat is nu 14 jaar geleden. Brommers niet meegeteld heb ik nu 11 motoren gehad in 14jaar tijd, waarvan nog 5 in mijn bezit.
Niet iedereen is hetzelfde.
Jij koopt meer rollend materiaal dan dat ik broden bij de bakker haal!
Laatste 14 jaar heb ik slechts 1 motor ERBIJ gekocht. (niets verkocht)

Mijn FZ heb ik al sinds lang.
En nee, ik hoef niet iedere maand een andere motor. De FZ, maar nu ook de BB zullen nog wel effe blijven.
Ik had een oude motor-scooter en die heb ik ca 30 jaar gehad. (leuk ding maar te langzaam voor de openbare weg)
Mijn Vespa brommertje heb ik al sinds 1982.
 
Honda MB8 MB62BF
Honda 500 FOUR (kenteken ? maar 2 dagen in bezit gehad)
Honda CB400 FOUR XZ4091
Yamaha XJ650 Turbo MN02RD
Kawasaki ZZ-R600 MR57GY
Kawasaki ZZ-R600 MS96SG
Honda CB400 FOUR XU7659
Suzuki GS450L MJ25JB
Kawasaki GPZ400 MP66ZX
Kawasaki GPZ550 MT15YP
Kawasaki GPZ550 MP52RX
Kawasaki GPZ550 MF72YG
Suzuki GSX600F MJPG94
Yamaha FZS600 Fazer MZ28XJ
Yamaha SR250 MJ66BP
Yamaha FZS600 Fazer MVBR15
Honda CB400T MH14BK
Kawasaki ZRX 1100 ELR MZ89SB
Honda CB400 FOUR XZ4025
Honda CB400 FOUR ZE4072 (gekocht in onderdelen frame weer verkocht)
Yamaha XS400 MJ28NJ
Honda CB400 FOUR XU3261
Honda CB400 FOUR XZ4094 (nog in bezit)
Honda CB400 FOUR XZ4146 (nog in bezit)
Yamaha TDM 850 4TX MZXF94 (nog in bezit)
Suzuki GSX750ES MJ22GH (nog in bezit)
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling op mijn lijstje van vorig jaar juni: mijn toenmalige Honda Vision heb ik inmiddels vervangen door (weer) een Aprilia Scarabeo, deze keer de 300 i.e. 1 cil. De 250 die ik eerder had was me goed bevallen en spijt van die verkoop bleef dus niet uit. De 300 die ik nu heb heeft zelfs nog wat meer te bieden, dus ik ben weer blij.
 
Gezien ik op een gegeven moment 9 motoren in fe schuur staan had, zeker meer dan 9.
 
( nu 35 motoren ) per 24-2-2022 en weer bijstellen :) nu 22-4-2022 suzuki gsx 1100 g blauw sloper en suzuki gsx 750 afgelopen woensdag gekocht dus 37 motoren
 

Bijlagen

  • IMG_20220419_142349.jpg
    IMG_20220419_142349.jpg
    634,9 KB · Weergaven: 18
Vier stuks in totaal:
# 1 Heinkel Tourist scooter [gebruikt gekocht, niet meer in bezit]
# 2 JAWA 350 [1979 nieuw gekocht, niet meer in bezit]
# 3 Honda CB 400 F [gebruikt gekocht, niet meer in bezit]
# 4 Honda Forza 300 ABS [2020 nieuw gekocht, nu in bezit]
 
Kan hier ook wel een lijstje aan toevoegen, zonder crossers mee geteld, dan kunnen er nog wel enekele meer bij😅
Kawasaki zx6r 2000
Yamaha yz250 enduro 2019
Yamaha yzf750 1994 (dacht ik)
Suzuki gsx-r s-rad 1998
Honda ntv (geen idee zat geen kenteken meer bij)
Yamaha fz6s 2009
Yamaha fz8 2012 nu in bezit😇
 
Nr.9 zal begin december nr.8 opvolgen, dan heeft die 99.999+1km, en ga ik verder met 33.358km op nr.9
Dat is dus uiteindelijk niet gebeurt.
Nr.9 wordt weer verkocht. Ze volgt nr.8 niet op.
Nr.8 is blijven doorgaan, en heeft op moment van dit schrijven 138.390km.
Deze zal blijven tot ze echt versleten is, of tot ik er de LEZ zones niet meer mee binnen mag. Afhankelijk van wat eerst bereikt wordt, maar de kans is erg groot dat dat het tweede is.
Als er niets ten positieve veranderd mag ik er vanaf 1/1/2025 in geen enkele Belgische LEZ zone meer mee binnen (in veel andere landen mag ik dat nu zelfs al niet meer). Tegen die tijd heeft ze, gerekend aan het huidige tempo, om en bij de 225.000km. Als dat lukt, is het wel de bedoeling dat ze behouden blijft naast een jongere motor met Euro5 norm, of liever nog een elektrische, en dat ze alsnog doorgetrokken wordt tot exact 250.000km.
De toekomst zal uitwijzen of dat ook daadwerkelijk gaat lukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan