#Poll# Marquez zet de MotoGP volledig voor schut?

Zeg het maar:

  • Ja

    Stemmen: 283 84,0%
  • Nee

    Stemmen: 54 16,0%

  • Totaal aantal stemmers
    337
Hmm nee...

je punten tellen gewoon door. Bij 4 punten een straf. Bij 7 (4+3) punten wederom een (zwaardere) straf.

Zie het als een punten rijbewijs. 1 punt, niks aan de hand, 2 punten iets in de trant van een EMG of cursus, 3 punten en je bent hem kwijt.

Dus nog 1 strafpunt en rossi zit op 5... geen consequenties, behalve dat ie een stapje dichterbij starten vanuit de pitlane is. En dan ergens volgend seizoen verdwijnt 1 punt en ergens in oktober volgend seizoen verdwijnen er 3...
 
Laatst bewerkt:
lijkt me wat vreemde redenering, Rossi heeft z'n straf ondergaan, als die 4 punten blijven staan zou ie dus de eerste race in 2016 weer achteraan moeten starten, klinkt niet erg logisch :z

Je krijgt een straf maar 1 keer. Je haalt het aantal van 4 punten ook maar 1 keer, en niet iedere race.
 
Okay thanks voor het verduidelijken

pfff wat een ben ik blij dat ik geen MotoGP coureur ben zeg :+
 
Hmm nee...

je punten tellen gewoon door. Bij 4 punten een straf. Bij 7 (4+3) punten wederom een (zwaardere) straf.

Zie het als een punten rijbewijs. 1 punt, niks aan de hand, 2 punten iets in de trant van een EMG of cursus, 3 punten en je bent hem kwijt.

Dus nog 1 strafpunt en rossi zit op 5... geen consequenties, behalve dat ie een stapje dichterbij starten vanuit de pitlane is. En dan ergens volgend seizoen verdwijnt 1 punt en ergens in oktober volgend seizoen verdwijnen er 3...

De punten blijven een jaar staan en algehele kwijtschelding binnen een jaar krijg je als je tien hebt gehaald. Maar dan hoef je ook een keer niet mee te rijden.
 
Marquez claimt dat hij niet nog een DNF achter zijn naam wou hebben dit seizoen. Maar toen Pedrosa voorbij kwam dacht hij daar even niet aan?
 
Ik heb geen 'lievelingsrijder' in de MotoGP, ik vind Rossi groots om zijn hele carrière, Marquez om zijn rijstijl, Lorenzo om zijn ongelofelijke precisie. Maar ik begin zo langzamerhand wel flink genoeg te krijgen van dat geslachtoffer van VR.
Het zal allemaal waar zijn wat hij beweert, maar hij was gewoon NIET SNEL GENOEG in de laatste races and he knew it. Take it like a man Valentino, anders doe je precies waar je tegenstanders altijd van beschuldigd werden toen jij ze in de val liet lopen: zeuren, klagen, vingerwijzen. Stop je energie in het sneller worden ipv het voeden van de roddelpers. Dat is slecht voor iedereen, inclusief jezelf.
Deze begrijp ik niet en dat heeft niets met de clash en de diverse beschuldigingen te maken. Waarom waardeert iemand de rijstijl van Marquez. 6x een DNF. Meerder malen probeert hij iemand er vanaf te beuken en gelukkig werd hij zelf ook weleens het slachtoffer.
 
Deze begrijp ik niet en dat heeft niets met de clash en de diverse beschuldigingen te maken. Waarom waardeert iemand de rijstijl van Marquez. 6x een DNF. Meerder malen probeert hij iemand er vanaf te beuken en gelukkig werd hij zelf ook weleens het slachtoffer.
omdat het spectaculair is, omdat honda dit jaar troubles had met de voorkant en daarom de valpartijen niet enkel te wijten zijn aan MM
 
En de beste Stuurlui,Teammanagers,Monteurs en wat al niet meer hier op Motor-Forum zitten tenminste als ik zie wat hier gepost wordt dan zitten hier een massa "Kenners ".
 
Dus beschuldigingen vecht je uit op de baan :? Hij had ze gewoon naast zich neer moeten leggen en z'n eigen race moeten rijden.

Die keuze is aan Marqúez. Hij is niet verplicht bij Rossi uit de buurt te blijven, en daar maakte hij volop gebruik van. Ik zeg dat het gedrag verklaarbaar is. Of het respectabel is, dat is een andere vraag.
 
Pedrosa is niet zo vaak gevallen. Maar spectaculair is het zeker!

Pedrosa miste vier races en was zowel kort ervoor als kort erna nauwelijks competitief - terwijl hij herstelde van zijn armoperatie, waren Marquez en co bezig de Honda weer in het gelid te krijgen. De tweede helft van het seizoen was voor beide Honda rijders een stuk sterker. :Y
 
Ik heb de race nog even terug gekeken op Eurosport duitsland met Alex Hofmann o.a. als commentaar. Die was heel duidelijk met zijn mening over Marquez, die noemde het niet eens dubieus meer, MM reed in dienst van JL.

Was eigenlijk wel grappig om te horen hoewel het een hele trieste zaak is.

Het is eigenlijk tijd om het helemaal los te laten, ik heb het alleen wel met Rossi te doen. Die is in het begin door vrijwel door iedereen (inclusief mijzelf) voor gek verklaard in de persconferentie voor Sepang. En nu is het merendeel overtuigd. Ik bedoel, zelfs Lorenzo zegt dat hij gespaard is door zijn landgenoot.

Rossi moet het van zich afzetten, maar hij is gewoon genaaid, en dat doet pijn :X
 
Rossi heerlijk met pensioen gaan. Lorenzo vervangen door smith en marquez doorvinales. Kunnen we heerlijk op nul beginnen en weer van onze sport genieten. Geef er in ieder geval dubbeltje meer aan uit zolang de misselijke en de gestoorde nog mee rijden.
 
Ik heb de race nog even terug gekeken op Eurosport duitsland met Alex Hofmann o.a. als commentaar. Die was heel duidelijk met zijn mening over Marquez, die noemde het niet eens dubieus meer, MM reed in dienst van JL.

Was eigenlijk wel grappig om te horen hoewel het een hele trieste zaak is.

Het is eigenlijk tijd om het helemaal los te laten, ik heb het alleen wel met Rossi te doen. Die is in het begin door vrijwel door iedereen (inclusief mijzelf) voor gek verklaard in de persconferentie voor Sepang. En nu is het merendeel overtuigd. Ik bedoel, zelfs Lorenzo zegt dat hij gespaard is door zijn landgenoot.

Rossi moet het van zich afzetten, maar hij is gewoon genaaid, en dat doet pijn :X

En toch zijn er genoeg mensen die nog steeds blijven volhouden dat Rossi Marquez eraf getrapt heeft etc etc.. dan denk ik.. kom op, hebben jullie niet de herhalingen gekeken? Direct het oordeel over genomen van die Eurosport oetlullen (die er tijdens Valencia heel netjes op terug kwamen :} ). Anyway.. focus inderdaad op 2016! Ik hoop op een net zo spannend kampioenschap als dit jaar, maar dan zonder dubbele agenda's
 
Rossi heerlijk met pensioen gaan. Lorenzo vervangen door smith en marquez doorvinales. Kunnen we heerlijk op nul beginnen en weer van onze sport genieten. Geef er in ieder geval dubbeltje meer aan uit zolang de misselijke en de gestoorde nog mee rijden.

Ik heb mij altijd al afgevraagd wat een Vinales of andere 'Rookie' op een Factory bike zou doen. Marquez heeft zijn geluk gehad om als Rookie bij Honda binnen te wandelen. Veel andere Rookies stranden op een Satelliet team en moeten zich veel meer in de spotlight werken.
 
Die keuze is aan Marqúez. Hij is niet verplicht bij Rossi uit de buurt te blijven, en daar maakte hij volop gebruik van. Ik zeg dat het gedrag verklaarbaar is. Of het respectabel is, dat is een andere vraag.
Ik begreep even dat je MM z'n gedrag goedkeurde maar inderdaad, hij hoefde niet uit de buurt van VR te blijven. Volgens mij heeft MM nergens meer respect voor.
Ik heb de race nog even terug gekeken op Eurosport duitsland met Alex Hofmann o.a. als commentaar. Die was heel duidelijk met zijn mening over Marquez, die noemde het niet eens dubieus meer, MM reed in dienst van JL.

Was eigenlijk wel grappig om te horen hoewel het een hele trieste zaak is.

Het is eigenlijk tijd om het helemaal los te laten, ik heb het alleen wel met Rossi te doen. Die is in het begin door vrijwel door iedereen (inclusief mijzelf) voor gek verklaard in de persconferentie voor Sepang. En nu is het merendeel overtuigd. Ik bedoel, zelfs Lorenzo zegt dat hij gespaard is door zijn landgenoot.

Rossi moet het van zich afzetten, maar hij is gewoon genaaid, en dat doet pijn :X
Tsja, eigenlijk heeft iedereen (behalve de MM en JL fans) het wel gezien.
Loslaten, daar zeg je wat. Vandaag en morgen wordt er natuurlijk met de Michelin's, gelijke elektronica en 2016 specs gereden dus veel tijd om er bij stil te blijven staan is er ook niet. Het is wat het is, beschamend, maar het circus gaat door.
En ook dát heeft MM geweten B|
 
Laatst bewerkt:
Ik denk (en hoop) dat ze dit volgend jaar bij de race in Italie nog niet vergeten zullen zijn... }) , ik denk dat hij best met een helikopter vanuit spanje laten overkomen want de bus zou wel eens belaagd kunnen worden. :P


En over het achterwege laten: ik denk inderdaad dat je je moet neerleggen bij het resultaat (Jlo kampioen) maar niet bij wat MM heeft geflikt... uiteindelijk was het ongelooflijk onsportief en zeer slecht voor de sport. Dus ik denk dat we dit niet zo gemakkelijk mogen vergeten.

Jlo neem ik niks kwalijk.. Hij is er voor gegaan.. en das het belangrijkst.. Hij heeft aardig wat karakter eigenschappen die ik minder vind,. maar op de motor houden ze allemaal hun muil, dus dat intereseert me niet zo.

Maar idd. lijkt me sterk dat ik het volgend jaar vergeten ben.. Ik was enorm blij met weer een vechter....
Nu ik er achter kom dat ie dat selectief toepast, zou ik er geen traan om laten als ie gewoon oprot uit de sport..
 
Laatst bewerkt:
Jlo heeft aardig wat karakter eigenschappen die ik minder vind,. maar op de motor houden ze allemaal hun muil, dus dat intereseert me niet zo.

zou ik er geen traan om laten als MM gewoon oprot uit de sport..

_O- , iets aangepast. ;) Maar komt erg in de buurt van mijn mening. :Y
 
Wow dit had ik al TS niet verwacht. Al bijna 300 stemmen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan