Populaire integraalhelm?

Pasvorm is volgens mij inderdaad het belangrijkste. Liever een goed zittende slechte helm dan een slecht zittende goede helm. Een allemansvriend is daarom alleen aan te raden als jou hoofd ook tussen rond en ovaal in zit.

Als je online wat meer over de specifieke pasvorm wilt weten dan vind ik de Amerikaanse webshop Revzilla echt een aanrader. Van vrijwel elke helm vermelden zij de pasvorm en je kunt er ook op zoeken en sorteren. Naar aanleiding van hun info heb ik bij een Nederlandse winkel drie helmen besteld voor mijn nogal ovale hoofd. Twee van de drie zaten inderdaad als gegoten.

Als je belang hecht aan de veiligheid dan zou ik ook even naar de Sharp testen kijken. Daar zie je onder andere of een systeemhelm ook dicht blijft na impact.
 
HJC IS-17 is een helm waar ik aan denk als populaire integraal helm.
Maar als je nu een jethelm hebt is een systeemhelm ook niet verkeerd, Caberg Duke is dan een populaire keuze. Werkt ook prima als je met 100km/u het asfalt verlaat.

Beide scoren 5 sterren met de SHARP test. Natuurlijk wel eerst goed passen.
 
Ik heb een paar jaar naar systeemhelmen gekeken kwaliteit en pasvorm zelf nog gewacht op de shark 2 helm maar helaas ondanks dat ik deze zeer mooi vond drukt deze helm op vreemde plekken.
Shoei is het geworden, zeker nu men de helm later ook nog kan aanpassen is een nieuw service.
De helm is niet te zwaar , bediening is super ,beluchting werkt geweldig je kan dit echt merken.
sunvisor werkt ook goed er rammelt niets bij de wind of turbulentie ook niet onbelangrijk lees ik weinig over erg belangrijk.
 
Ga eens langs bij Ten Kate in Nieuwleusen, die hebben een grote collectie helmen op voorraad van allerlei merken.
 
..Als jethelmrijder vraag ik het volgende..
Is hier iemand die er wat over kan vertellen?
Hier nog een jethelm-rijder.
Als je daadwerkelijk bij een ongeluk betrokken raakt, dan zal idd een integraal beter beschermen dan een jet.
Maar eigenlijk draag ik een helm om 'm NOOIT te gebruiken. (waar die voor bedoeld is)

Maarrrr………...
Met een integraal zal je sneller bij een ongeval betrokken zijn dan bij de jet.
Met een jet heb je veel beter (over-)zicht omdat je een veel ruimere kijkhoek hebt en niet gedwongen worden om door die smalle patrijspoort te moeten kijken.
Met de jethelm op heb ik een veel beter overzicht van mijn omgeving dan door het kleine ruitje van de 'veilige' helm.
Ook de doorluchting van een jet is veel beter dan van de integraal. Ook bij 40'C+ houdt je het hoofd nog enigszins koel.
Er is ook veel minder snel condens op je vizier.
Je hebt natuurlijk meer frisse lucht in de jet. Dat is beter voor de concentratie.
Als laatste pluspunt kan ik melden dat het gewichtsverschil aanmerkelijk in het voordeel van de jet uitvalt.

Al deze punten zorgen ervoor dat ik mijn integraal nauwelijks nog gebruik.
Ik rijd bijna alles met mijn Nolan jethelm. Superhelm!:t

Nadeel van de jet is wel minder geluidsafscherming. Dus altijd oordoppen is een MUST.
 
Laatst bewerkt:
Een integraalhelm erbij heft vooral te maken met een snellere motor, regen insecten en kou tijdens WW verkeer..
 
Ik heb de laatste 3 helmen alleen nog Cabergs gekocht. Die passen netjes om mijn hoofd. En redelijk wat opties voor je geld.
Zo'n Louis filiaal met ook zo'n windtunnel zit tegenwoordig ook in Tilburg. Ik heb daar pas nog motor kleding gekocht. Grappig detail is dat een heel deel van de medewerkers geen Nederlands spreekt. :P
 
Hier nog een jethelm-rijder.
Als je daadwerkelijk bij een ongeluk betrokken raakt, dan zal idd een integraal beter beschermen dan een jet.
Maar eigenlijk draag ik een helm om 'm NOOIT te gebruiken. (waar die voor bedoeld is)

Maarrrr………...
Met een integraal zal je sneller bij een ongeval betrokken zijn dan bij de jet.
Met een jet heb je veel beter (over-)zicht omdat je een veel ruimere kijkhoek hebt en niet gedwongen worden om door die smalle patrijspoort te moeten kijken.
Met de jethelm op heb ik een veel beter overzicht van mijn omgeving dan door het kleine ruitje van de 'veilige' helm.
Ook de doorluchting van een jet is veel beter dan van de integraal. Ook bij 40'C+ houdt je het hoofd nog enigszins koel.
Er is ook veel minder snel condens op je vizier.
Je hebt natuurlijk meer frisse lucht in de jet. Dat is beter voor de concentratie.
Als laatste pluspunt kan ik melden dat het gewichtsverschil aanmerkelijk in het voordeel van de jet uitvalt.

Al deze punten zorgen ervoor dat ik mijn integraal nauwelijks nog gebruik.
Ik rijd bijna alles met mijn Nolan jethelm. Superhelm!:t

Nadeel van de jet is wel minder geluidsafscherming. Dus altijd oordoppen is een MUST.

Mwa, heb een aantal jaar nu een Shoei GT Air, die heeft al die problemen niet.
Hele grote kijkhoek, prima ventilatie, pinlock, ingebouwd zonne vizier, erg stil.

Maar het allergrootste voordeel voor mij is toch wel de pasvorm, lijkt wel of ze mijn hoofd hebben gebruikt om de helm te vormen. :P
 
Nee, jij moet gewoon naar een motorzaak gaan en passen, passen en nog eens passen.:P

Is echt heel persoonlijk wat je goed past.

Ik heb een ovaal hoofd btw :+
 
Na 40jaar motorrijden en vele merken helmen gedragen te hebben ,vind ik er maar 1 die voor mij het lekkerste zit
en dat is een Arai,ik merk niet eens dat die op mijn hoofd zit zo goed is de pasvorm op mijn ei.
Het is dus heel persoonlijk wat je het best op je knar past zoals vele hier ook al aangeven,gaan passen is dus
de manier om er achter te komen of een helm goed zit,al zegt dat niet alles, pas nadat je met een helm veel
km,s heb gereden kan je zeggen of het wat voor je is.
 
Eens kijken of er een motorzaak is waar ze de hier genoemde merken in 1 locatie hebben..
 
Terug
Bovenaan Onderaan