Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Comfort en veiligheid. Ik heb een systeemhelm, bij lage snelheden (file, stad) zet ik het kinstuk wel eens omhoog. Hiervoor heb ik een Roof Boxer gehad, hele mooie helm, ook best fijn. Maar naar mijn zin te luidruchtig en absoluut waardeloos in de regen.
Ik houd er van om stevig door te rijden op de snelweg en dan is een potje niets.
En de stelling "ligt er aan op wat voor motor je rijdt"vind ik onzin, hiermme wordt verkapt gezegd dat een integraal op een chopper geen gezicht is. NOU EN!
dan gebruk ik ook zijn helm [integraal], want anders zou m'n kop van m'n romp gescheiden worden.
Hmmm ik vind de boxer juist vrij stil vergeleken et mijn vorige helmen. (Sowieso vergeleken met mijn fiber-carbon-teflar Bayard)Wel een enorm groot minpunt is dat-ie geen ventilatie-roosters heeft; je rijdt altijd met het vizier op een kiertje (dat je niet tijdens het rijden dicht kunt klappen indien nodig.) Wat dat betreft issie inderdaad niet fijn tijdens een regenbui, of als het echt koud is en flink waait.
heb ook integraal (nog van mn gpztijdperk) maarnu ik een pot heb blijft die integraal op zolder!
potje geeft veeeeel vrijer gevoel
wat de veiligheid betreft : in de usa ( natuurlijk )
heeft men gemerkt dat waneer men de helmplicht invoerde
( in sommige staten ) dat de hoofdletsels verminderden
maar dat de nekletsels evenredig omhoog gingen .
akoord men rijd daar trager maar ik dek dat als men geen helm
zou moeten dragen best zelf zou kunnen beslissen .
ik zie niet snel iemand lange stukken rijden boven de 100 hr
zonder helm ( zeker met dat wer hier )
zelf merk ik dat ik met mijn helm met vizier sneller rij
dan met mijn potje
maar oogbescherming zou men wel moeten verplichten
ps : wat is veiliger muts of helm ?
laat beide maar eens van een toren vallen