Pro-oiler instalatie

Do.

MF veteraan
1 sep 2003
2.145
2
Sweetlake
geachte mede mfers,

Ik ben al zo'n 2 jaar in het bezit van een pro-oiler alleen zit deze nog steeds hagelnieuw in de doos. Nu wil het geval dat ik per 8 mei as. aan een nieuwe baan ga beginnen waarvoor ik dagelijks van Utrecht naar den Haag moet reizen. Mijn plan is om dit op de motor te gaan doen en nu zou ik graag de pro-oiler voor maandag 8 mei op mijn motor willen zetten, nu volgt het probleem. Ik ben gezegend met 2 LINKER HANDEN ;( !!!

Ik hoop dat er iemand is die eventueel genegen is mij bij de instalatie te helpen die er misschien wat meer verstand van heeft!
Ik snap dat dit ook via de garage zou kunnen alleen schrok ik me kapot van de prijs die deze vraagt voor de instalatie. De centen die hun vragen steek ik liever in de aankleding van de kinderkamer van de tweeling die op komst is. Natuurlijk ben ik wel bereid een kleine vergoeding te stellen tegenover diegene die in de mogelijkheid is mij te helpen.

Ik hoop dat iemand hiertoe in staat is en ik kan de hele week, ik zit nu toch thuis tussen de 2 banen in.

Ik hoor graag van jullie.

Groeten Do.
 
Ik heb het ook zelf gedaan, is echt prima te doen met de handleiding die er bij zit! En ben ook gezegend met 2 van die verkeerde handen :P

Alleen de goede afstelling vinden ben ik nu nog steeds mee bezig.... :X
 
Vrijdag heb ik mijn kitje opgehaald en wil volgende week even kijken of ik hem kan installeren. Het grootste probleem bij mij is het zoeken van de digitale pulsen draad. Dus als iemand weet waar deze draad zit op een zx6r? :}
 
Je zou contact op kunnen nemen met Voronwë. Hij heeft ook een pro-oiler gemonteerd op z'n ZX-6R.

Je kunt het ook zelf achterhalen als je de werkplaatshandleiding hebt. Ik heb een digitale versie van jouw motor, mail staat in profiel.
 
Do het is geen enkel probleem om het te doen op je thundercat. Als je de gebruiksaanwijzing goed leest van te voren en hem er naast ook gebruikt zit het er binnen een dag in. Ik heb het ook gedaan op mijn cat. Ik heb de stroom afgetapt van eht achterlicht. De computer en de pomp heb ik in het midden van mijn buddy gedaan aan de linker kan van de motor en de puls voeler + magneetje heb ik bij het voorwiel gezet het enige wat je dan moet doen is het draadje van je puls voeler verlengen om bij je computer te komen onder je buddy. Het bedieningspaneel heb ik aan de linkerkant van mijn klokkenhuis dgedaan was makkelijk te bereiken. Het olie reservoir zat bij mij helemaal tegen de achterkant van het opberg vak onder de buddy. Helaas heb ik mijn cat niet meer anders had ik wel ff wat fototjes gemaakt voor je.
Succes iig als je het zelf gaat doen en je wil nog wat weten kan je het vragen aan me.
Voor de afstelling van de pro oiler zat er bij mij al een briefje bij met welke instelling ik ongeveer moest rijden en die stand heb ik iets armer gezet geloof uit mijn hoofd dat het tabel 8 was stand 4 maar dat weet ik niet zeker meer.
 
Ik had altijd mijn licht aan staan dus dat was geen probleem.

Snap ik, ik normaal ook. Maar het is me een keer overkomen dat ik een rit naar Utrecht maakte waarbij ik dus een keer mijn licht niet aan had. Daar kwam ik vlak bij utrecht pas achter. Dat is dus na pakweg 100Km. Als dan je pro-oiler het niet doet lijkt me dit niet best voor je ketting.
 
dat ben ik met je eens maar je ziet het al snel of je stroom hebt ja of nee omdat je bedieningspaneel ook stroom krijgt via het zelfde draadje dus als je geen lichten voert zie je ook niks op het bedieningspaneel. dit zijn een paar rode cijfers die je moet zijn.
 
Daar kwam ik vlak bij utrecht pas achter. Dat is dus na pakweg 100Km. Als dan je pro-oiler het niet doet lijkt me dit niet best voor je ketting.
Da's niet schadelijker dan met een vers onderhouden ketting een ritje van 100 km maken. :?
Het lijkt wel of alle Pro-oiler eigenaren denken dat zoiets primitiefs als een ketting met wetenschappelijke precisie gesmeerd moet worden. Er zullen wel veel IT'ers en aanverwante feature-creeps met zo'n ding rondrijden _O-
 
nee hoor, ben geen IT-er, geen feature creep, wat the fuck dat ook zijn mag maar gewoon een lui kreng, dus van de week prak ik dat ding er ook op. Vanmiddag ff alles doorgelezen, en het ziet er allemaal duidelijk uit.

En gezien mijn smeerintervallen van ongeveer 2 keer per kwartaal denk ik dat het wel prettiger gaat rijden
 
Da's niet schadelijker dan met een vers onderhouden ketting een ritje van 100 km maken. :?
Het lijkt wel of alle Pro-oiler eigenaren denken dat zoiets primitiefs als een ketting met wetenschappelijke precisie gesmeerd moet worden. Er zullen wel veel IT'ers en aanverwante feature-creeps met zo'n ding rondrijden _O-

ben IT'er en 'feature-creep' wtf is dat nou weer? maar de reden voor de pro-oiler was gewoon dat ik geen zin had om na elke rit (woon werk waren er dat nogal veel, ook in de winter) tijd te besteden aan opbokken en ketting spray enzo.... (je ketting gaat ook langer mee, als het goed is, heb er nog geen versleten met de pro-oiler dus)
 
ben IT'er en 'feature-creep' wtf is dat nou weer? maar de reden voor de pro-oiler was gewoon dat ik geen zin had om na elke rit (woon werk waren er dat nogal veel, ook in de winter) tijd te besteden aan opbokken en ketting spray enzo.... (je ketting gaat ook langer mee, als het goed is, heb er nog geen versleten met de pro-oiler dus)

daar sluit ik me bij aan. er rijden gasten met een pro-oiler rond waarbij de ketting al 30.000 er onder zit dus toch wel makkelijk zo'n ding en bij regen is het gewoon iets sneller smeren en als je thuis komt gelijk naar binnen en verder niks smeren :)
 
Da's niet schadelijker dan met een vers onderhouden ketting een ritje van 100 km maken. :?
Het lijkt wel of alle Pro-oiler eigenaren denken dat zoiets primitiefs als een ketting met wetenschappelijke precisie gesmeerd moet worden. Er zullen wel veel IT'ers en aanverwante feature-creeps met zo'n ding rondrijden _O-


klopt, als je normaal een vers onderhouden ketting hebt wel idd.
Maar met een pro-oiler gebruik je gewone olie en die is na pakweg 50 kilometer wel van je ketting af en rij je dus 50 kilometer tegen 160 met een droge ketting.
En dat lijkt me niet goed voor je ketting.

Sorry Bobbel, maar jij bent gewoon op een of andere anti pro-oiler kruistocht en legt op alle slakken zout, copuleert met geleedpotigen en zoekt spijkers op laag water.

Ik ben uiterst tevreden met mijn pro-oiler, jij uiterst tevreden met jou oplossing. Kan dit gezeik nu een keer afgelopen zijn -O-
 
Beste allemaal,

Als het goed is word morgen of dinsdag mijn pro-oiler gemonteerd en hoop ik ook van het zelf olieën af te zijn!

Ik laat het wel weten als hij er onder zit.

Groeten Do.
 
nee hoor, ben geen IT-er, geen feature creep, wat the fuck dat ook zijn mag maar gewoon een lui kreng, dus van de week prak ik dat ding er ook op. Vanmiddag ff alles doorgelezen, en het ziet er allemaal duidelijk uit.

En gezien mijn smeerintervallen van ongeveer 2 keer per kwartaal denk ik dat het wel prettiger gaat rijden
Met de IT'er parallel bedoel ik dat mensen zich vaak vastbijten in een oplossing en daarbij het oorsponkelijke probleem een beetje vergeten. Met een O- of X-ring ketting is de uitwendige smering van secundair belang, omdat de voornaamste smering binnenin zit. Een permanente smering (met voor systeem dan ook) is zeker nuttig omdat het de dichtringen beschermt maar of een ketting nu een tijdje teveel of te weinig olie krijgt zal dit effect echt niet significant beinvloeden. Ik rijd al vele jaren met een mechanische druppelaar en het gebeurt me vaak genoeg dat ik zie dat het vaatje leeg is voor een wie-weet hoelange periode, maar mijn kettingen (gewone O-ring, geen heavy duty oid) gaan nog steeds 30 a 40,000 km mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan