Probleem met Brembo, waar aankloppen voor garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
38
Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(
 
Laatst bewerkt:
Om nog maar één keer hier op in te haken:
Ik ben naar de de verkoper gegaan om twee RCS pompen te kopen,
Een 19 mm rempomp
Twee een 16 mm koppelingspomp
Zoals in het inmiddels geposte lijstje staat bij KTM onder koppelingspomp heel duidelijk NA.
Not applicable en de verkoper had mij dit volgens de Brembo lijst af moeten raden. Dan waren er misschien van beide kanten de vraag geweest waarom niet? Ik wist ten tijde van de aankoop niet over het olieverhaal met Brembo RCS pompen. De verkoper heeft mij de pomp wel als een"universele pomp"verkocht. Dit had volgens de lijst niet gemogen en ik ben dus verkeerd geïnformeerd. Schijnbaar doet hij dit bij meerdere merken.
Op deze lijst staan nog veel meer merken en modellen welke niet geschikt zijn en dient de verkoper te hanteren of zoals ik al had aangegeven gewoon in zijn winkel en/of werkplaats op te hangen. Dan is het voor iedereen duidelijk en heb je geen gezeik voor verkoper en klant. Brembo maakt die lijst niet voor niets lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga naar een zaak en vraag om Champion oliefilter X315:
De verkoper hoeft mij niet te vertellen op welke motoren het filter wel/niet past. De informatieplicht ligt bij mij, want ik bestel een specifiek onderdeel.

Ik ga naar een zaak en vraag om een oliefilter voor een Honda CB750 F2N uit 1996:
De verkoper neemt de verantwoordelijkheid een passend product te leveren, de informatieplicht ligt bij hem en hij is aansprakelijk als het niet past of werkt.

Kortom:
Als je naar een specifiek onderdeel(nummer) vraagt dat ook nog eens past op enkele honderden motoren, dan is de verkoper je op geen enkele manier verplicht om spontaan te gaan vertellen op welk handjevol motoren het niet werkt.

Had je gevraagd naar een setje Brembo pompen voor jouw KTM "type huppeldepup", dan was de zaak wel aansprakelijk geweest voor de schade.

De zaak is je 0, noppes, nada verplicht. Ga in op hun aanbod en maak een topic aan dat deze zaak bereid was maar liefst 70% terug te geven, terwijl ze dat niet hoeven te doen. Warme douche :Y
 
Contact gehad met Hoco Parts en de verkoper.
Ik krijg 70 % van de aankoop terug en pomp gaat terug naar Italië voor revisie. Ik ga hier mee akkoord. Pomp blijft in beheer van de verkoper na revisie. Iedereen water bij de wijn dus.
Einde verhaal dus slotje mag er van mij definitief op.
 
\
Dit is echt niet te geloven, je zoekt dus meelullers?[/quo]
Nee, alleen advies en niet alleen verwijten naar mij. Beetje meedenken in plaats van vinger wijzen. Schijnbaar ben ik degene die fout is en de verkoper niet. Die is heilig.
Weet ik dat ook weer.
Zal er volgende keer rekening mee houden als ik weer een "domme" technische vraag heb.Gelukkig zijn er ook nog mensen die een beetje fatsoen hebben en wel mee willen denken om een probleem netjes op te lossen.

Die domme technische vraag is niet eens gesteld,je bent meteen begonnen met schreeuwen en piepen.
En dan verwacht je dat een heel forum mee gaat schreeuwen en piepen?

Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(

Maar we zijn nu ondertussen 8 pagina`s verder en er is nog steeds 1 vraag niet beantwoord.
Maar aangezien je nu toch voor de 70/30 optie gaat is het antwoord eigenlijk al duidelijk ;)
 
Je mag dus van geluk spreken dar Brembo geen service verleent want anders was je er nooit achter gekomen waarom het rubbertje stuk is gegaan

Als ik iets heb dat stuk gaat dan wil ik graag weten waarom iets stuk is gegaan en ik vervang niet domweg alles dat stuk is maar ik ben dan ook geen technicus ik ben een stomme monteur
 
Je mag dus van geluk spreken dar Brembo geen service verleent want anders was je er nooit achter gekomen waarom het rubbertje stuk is gegaan

Als ik iets heb dat stuk gaat dan wil ik graag weten waarom iets stuk is gegaan en ik vervang niet domweg alles dat stuk is maar ik ben dan ook geen technicus ik ben een stomme monteur
Zo kun je er ook naar kijken :Y

Dan was de pomp weer gemonteerd en over zes maanden weer trammalant.
 
Contact gehad met Hoco Parts en de verkoper.
Ik krijg 70 % van de aankoop terug en pomp gaat terug naar Italië voor revisie. Ik ga hier mee akkoord. Pomp blijft in beheer van de verkoper na revisie. Iedereen water bij de wijn dus.
Einde verhaal dus slotje mag er van mij definitief op.
Jij hebt geen water bij de wijn gedaan.
 
Zo kun je er ook naar kijken :Y

Dan was de pomp weer gemonteerd en over zes maanden weer trammalant.

die mannen hadden echt wel gemerkt dat het geen gycol was wat er in contact met het rubbertje is geweest..... of eerst helemaal schoonmaken en dan teruggeven...... ze zien echt aan de vorm en toestand van de rubbers wat er doorheen is gelopen

Maar blij dat het door de goede service van HOKOparts, De verkoper en Brembo opgelost is.
 
en elke goede monteur weet dat normale!! rubberen remdelen niet in aanraking mogen komen met minereale of welke andere olie dan ook. Daarom heet het ook dot REMVLOEISTOF !!!
En als je dan gewone OLIE in je koppeling hoort te doen volgens het boekje ga je als MONTEUR!! nadenken of dat welklopt.
Een KTM monteur zou uitzoeken of dat in een universele pomp mag en een niet KTM monteur zou vreemd opkijken omdat dat normaal gesproken nooit in een pomp mag en dat dus uitzoeken.

Maar ja. Het ding wordt gemonteerd door een hobbyist en die wil niet accepteren dat hij niet genoeg kennis aan boord heeft. en wil dat vooral ook niet toegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan