Probleem met Brembo, waar aankloppen voor garantie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Prikkie

MF veteraan
24 okt 2001
2.637
38
Motor heeft beurt gehad en radiale RCS 16mm koppelingspomp blijkt defect na 6 maanden gebruik Rubber O-ring is kapot en het geval moet worden gereviceerd in Italië volgens importeur Hoco Parts! |( Voor een speciale O-ring !! Rest in nog 100% in orde en men levert geen losse onderdelen. Jezus, kan niet gekker zeg! :(
Mag 150 euro kosten de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er helemaal klaar mee en zo ga je het weekend in...........
:(
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoe zo veel mensen adviseren het systeem te vullen met DOT 5. Niet om het één of ander, maar KTM specificeerd olie op minerale basis, terwijl DOT 5 op siliconen basis is.

Houd eens op met domme alternatieven aandragen. waarom de gok nemen met DOT5, vorkolie, ATF, olijfolie of pis, als je zelf heb gekozen voor een BMW/KTM/Harley waar je eens in de twee jaar een kleine 100CC vloeistof moet vervangen die bij de dealer nog geen tientje kost?

Prikkie, je word steeds groffer gebekt. Ik hoop dat je wel inziet dat ook jij aandeel hebt in dit probleem. 70% is mijn inziens 20% meer dan wat je verdient, maar daat ga ik niet over ;) .
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft je een verkeerde pomp geleverd. Die had je terug moeten geven.

Hij heeft en niet -ondanks de diverse aanwijzingen- verkeerde vloeistof in gedaan. Dat was jij.
Hij heeft het ook niet uit elkaar gehaald. Dat was jij.
HIJ HAD MOETEN WETEN DAT DEZE POMP NIET GESCHIKT IS VOOR KTM EN MIJ MOETEN INFORMEREN DAN WAS DEZE DISCUSSIE ER OOK NIET GEWEEST ! Daar is juist die lijst voor. Hij had hem zo op kunnen hangen bij de brembo spulletjes. Of moeten al zijn klanten een soortgelijke fout maken voordat ze weer op de stoep staan. DAAR BEN JE VERKOPER VOOR! Niet alle klanten weten zoveel als jij wijsneus! Jij legt de oorzaak van mijn ellende bij mij neer terwijl de verkoper niet eens weet wat kan en niet kan. Hij had dit kunnen voorkomen door zijn huiswerk beter te doen. Wij als consument kunnen ook niet alles weten op een paar wijsneuzen na O-)
Je koopt toch ook geen benzine auto om vervolgens diesel te tanken en achteraf terug te gaan naar de verkoper dat ie je de verkeerde auto heeft geleverd toch? |(
Is precies hetzelfde.
Vooraf een beetje duidelijkheid is nu wel op zijn plaats en aan bijdehante van betweters opmerkingen heb ik helemaal niets!
 
Dat is niet het antwoord op de vrasg van Bolski.

Je aanhoudend ontwijken maakt me achterdochtig. Je hebt het mogelijk zelf gesloopt :?

Daarnaast zoek je overal een boeman, behalve bij jezelf. Eerst was het brembo, toen hoco, toen de verkoper. We komen dichter bij de bron....

Overigens bleek dit bij een beurt. Wat heeft die monteur precies gedaan :?


En je spreekt jezelf tegen. Eerst kon het niet aan de olie liggen, nu ga je 'het daarop gooien,.


Hoe zit het nou echt in elkaar?
:^

Denk wel dat het aan de olie lag, maar verder.....?
 
Pomp is bij een brembo leverancier gekocht. Naam laat ik even in het midden. Heb al reactie van Hoco parts gehad met een uitgebreide lijst van motormerken wat gemonteerd kan worden en wat niet. RCS koppelingspompen op KTM is niet van toepassing volgens de lijst. Er staan er nog veel meer merken bij!
Vandaag ben ik gebeld door de verkoper en ik heb aangegeven dat volgens de lijst, hij mij de pomp nooit had mogen verkopen. Hij is verkoper en hij hoort hier van op de hoogte te zijn heb ik gezegd. Hij is tenslotte dealer. Hij heeft mij een aanbieding gedaan om 70 % van het aankoop bedrag terug te geven. Ik heb gezegd hier nog over na te denken en hem daarover terug te bellen.
Mij wordt verweten door de verkoper dat ik de pom zelf heb gemonteerd en garantie dan tot de deur geldt. In dit geval na mijn verhaal over de lijst bond hij in en deed de aanbieding.
Heel sec gezegd had hij mij moeten zeggen dat voor KTM geen RCS koppeling beschikbaar was. Dan had ik deze , volgens zijn zeggen "universele pomp" nooit gekocht en gemonteerd. Dan hadden we ook geen discussie gehad. Volgens de lijst is de gekocht RCS 19 mm rempomp wel correct.
Als ik als consument met deze lijst kom, en en mijn verwijt dat hij mij niet goed heeft ingelicht op basis van de huidige feiten heb ik recht op het volledige aankoop bedrag en bezorg hem de pomp terug ook al is deze gebruikt. Hij moet als verkoper zijn huiswerk beter doen. Wat ook nog een feit is dat hij mij in gevaar heeft gebracht door mij een pomp te verkopen die niet op mijn motor gemonteerd mag worden volgens de lijst van brembo. Dit valt hem ook te verwijten!
Ik denk dat ik nu zeker in mijn recht sta dankzij de lijst die ik van Hoco parts heb gekregen.

ik heb die brembo lijst ook..
zal een RCS 16 (16x18) koppelingspomp zijn he

ik denk dat je die lijst verkeerd ziet..

Dat de pomp voor sommige modellen niet in de lijst staat heeft niks te maken met het "niet mogelijk zijn van montage" of "het niet functioneren " op de fiets.
Je hebt er immers 6 maanden naar volle tevredenheid mee gereden...tot het rubbertje kapot ging...wat te wijten was aan waarschijnlijk verkeerde vloeistof die je er zelf in hebt gedaan.
Mag je wellicht concluderen dat als je er de goede vloeistof in had gedaan..dat je nog steeds met een functionerende pomp naar volle tevredenheid ermee had rondgereden .
toch?

kun je natuurlijk stellen dat de verkoper je had moeten vertellen welke olie erin moest..
had je ook kunnen vragen natuurlijk
en aan de andere kant..als ik een frietenpan koop verwacht ik ook niet van de verkoper dat ie me verteld dat ik er remia vet in moet doen...
ik kan het wel altijd vragen natuurlijk :P

het defect is dus waarschijnlijk te wijten aan verkeerde vloeistof..en niet aan het feit dat de KTM niet in de brembo lijst staat.
vindt het sowieso enigzins flauw..die pomp weet zelf niet of ie op een KTM zit he..als ie werkt dan werkt ie en als ie stuk gaat door de verkeerde olie dan ligt dat niet aan de KTM, of de brembo lijst of de brembo pomp...of brembo zelf, of hoco of....weet ik veel wie...dan ligt dat waarschijnlijk aan degene die er de verkeerde vloeistof in gebruikt heeft waar dat rubbertje niet tegen kan.

snap en kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent ..
maar vindt het enigzins uh..flauwtjes dat je de verkoper met die brembo lijst confronteerd om zo je gelijk te krijgen.

de verkoper zal er ook niet blij mee zijn..(ik vindt het overigens wel netjes van je dat je de naam van de verkoper hier niet neerzet) en als ie gedeeltelijke terugbetaling biedt..dan gaat ie er zelf aan bijleggen en lost ie het imo zeer behoorlijk op.

ik zou in jouw geval...heel snel dat aanbod van de verkoper accepteren , denk dat ie je dan behoorlijk matst

;)

edit> overigens ter info>
in die brembo lijst staat ook dat de RCS rem pompen (en de gewone 19x20 radial)niet beschikbaar zijn voor BMW S1000RR. nou, ze kunnen er gewoon op hoor..werkt perfect

RCS pompen zijn gewoon universeel..
Brembo heeft 1 RCS koppelingspomp (16x18) en twee types RCS rempompen
Het is niet zo dat iemand met een 1098 en andere pomp krijgt dan iemand met een fireblade..om maar eens wat te noemen
de pompen zijn 1 type en hebben allen het zelfde applicatienummer..dus dat lijkt me universeel.
 
Laatst bewerkt:
HIJ HAD MOETEN WETEN DAT DEZE POMP NIET GESCHIKT IS VOOR KTM EN MIJ MOETEN INFORMEREN DAN WAS DEZE DISCUSSIE ER OOK NIET GEWEEST ! Daar is juist die lijst voor. Hij had hem zo op kunnen hangen bij de brembo spulletjes. Of moeten al zijn klanten een soortgelijke fout maken voordat ze weer op de stoep staan. DAAR BEN JE VERKOPER VOOR! Niet alle klanten weten zoveel als jij wijsneus! Jij legt de oorzaak van mijn ellende bij mij neer terwijl de verkoper niet eens weet wat kan en niet kan. Hij had dit kunnen voorkomen door zijn huiswerk beter te doen. Wij als consument kunnen ook niet alles weten op een paar wijsneuzen na O-)
Je koopt toch ook geen benzine auto om vervolgens diesel te tanken en achteraf terug te gaan naar de verkoper dat ie je de verkeerde auto heeft geleverd toch? |(
Is precies hetzelfde.
Vooraf een beetje duidelijkheid is nu wel op zijn plaats en aan bijdehante van betweters opmerkingen heb ik helemaal niets!

Ga je nog een keertje antwoord geven, of laat je je bloeddruk verder oplopen?

:)
 
Leuk hoe zo veel mensen adviseren het systeem te vullen met DOT 5. Niet om het één of ander, maar KTM specificeerd olie op minerale basis, terwijl DOT 5 op siliconen basis is.

Oh boehoe :)

Ikzelf heb gezegd "het zou misschine kunnen" of woorden van die strekking.
Nou doe je net alsof niet duidelijk was KTM met minerale olie werkt, en de pomp op dot4 :Z

spuit 11 ;)

Trouwens, hij komt er ook zelf mee :)
Houd eens op met domme alternatieven aandragen. waarom de gok nemen met DOT5, vorkolie, ATF, olijfolie of pis, als je zelf heb gekozen voor een BMW/KTM/Harley waar je eens in de twee jaar een kleine 100CC vloeistof moet vervangen die bij de dealer nog geen tientje kost?

Prikkie, je word steeds groffer gebekt. Ik hoop dat je wel inziet dat ook jij aandeel hebt in dit probleem. 70% is mijn inziens 20% meer dan wat je verdient, maar daat ga ik niet over ;) .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb die brembo lijst ook..
zal een RCS 16 (16x18) koppelingspomp zijn he

ik denk dat je die lijst verkeerd ziet..

Dat de pomp voor sommige modellen niet in de lijst staat heeft niks te maken met het "niet mogelijk zijn van montage" of "het niet functioneren " op de fiets.
Je hebt er immers 6 maanden naar volle tevredenheid mee gereden...tot het rubbertje kapot ging...wat te wijten was aan waarschijnlijk verkeerde vloeistof die je er zelf in hebt gedaan.
Mag je wellicht concluderen dat als je er de goede vloeistof in had gedaan..dat je nog steeds met een functionerende pomp naar volle tevredenheid ermee had rondgereden .
toch?

kun je natuurlijk stellen dat de verkoper je had moeten vertellen welke olie erin moest..
had je ook kunnen vragen natuurlijk
en aan de andere kant..als ik een frietenpan koop verwacht ik ook niet van de verkoper dat ie me verteld dat ik er remia vet in moet doen...
ik kan het wel altijd vragen natuurlijk :P

het defect is dus waarschijnlijk te wijten aan verkeerde vloeistof..en niet aan het feit dat de KTM niet in de brembo lijst staat.
vindt het sowieso enigzins flauw..die pomp weet zelf niet of ie op een KTM zit he..als ie werkt dan werkt ie en als ie stuk gaat door de verkeerde olie dan ligt dat niet aan de KTM, of de brembo lijst of de brembo pomp...of brembo zelf, of hoco of....weet ik veel wie...dan ligt dat waarschijnlijk aan degene die er de verkeerde vloeistof in gebruikt heeft waar dat rubbertje niet tegen kan.

snap en kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent ..
maar vindt het enigzins uh..flauwtjes dat je de verkoper met die brembo lijst confronteerd om zo je gelijk te krijgen.

de verkoper zal er ook niet blij mee zijn..(ik vindt het overigens wel netjes van je dat je de naam van de verkoper hier niet neerzet) en als ie gedeeltelijke terugbetaling biedt..dan gaat ie er zelf aan bijleggen en lost ie het imo zeer behoorlijk op.

;)

edit> overigens ter info>
in die brembo lijst staat ook dat de RCS rem pompen (en de gewone 19x20 radial)niet beschikbaar zijn voor BMW S1000RR. nou, ze kunnen er gewoon op hoor..werkt perfect

Onmogelijk, want:

Pomp is 6 maanden oud dus ik gooi het op garantie. Goede olie gebruikt en de O-ring lag in 4 stukken!
Andere O-ring was helemaal intact dus aan olie kan het niet gelegen hebben.


en

........... de v**le kaffers ! Wat een arrogantie bij Brembo zeg!
Bah !
Ik denk dat ik hem maar terug breng en mijn geld terug eis !
Het gaat veel te goed met zulke bedrijven en de arrogantie straalt er vanaf. Ben er ...
:(


_O-
 
Oh boehoe :)

Ikzelf heb gezegd "het zou misschine kunnen" of woorden van die strekking.
Nou doe je net alsof niet duidelijk was KTM met minerale olie werkt, en de pomp op dot4 :Z

spuit 11 ;)

Trouwens, hij komt er ook zelf mee :)

Waarom reageer jij nou zo kattig? Jij bent één van de weinigen hier die zijn huiswerk een beetje doet. Het ging mij meer om deze post , en soortgelijk gebrabbel wat ik op andere forums tegen kom (vorkolie gebruiken e.d.). Ik snap niet dat men op een (best belangrijke) pomp van bijna driehonderd euro, een paar euro wil besparen door niet de vloeistof er in te gooien die er in hoort.

Dat TS niet wil inzien dat hij (als eindverantwoordelijke) zijn huiswerk niet gedaan heeft stoort mij ook. Zo heb ik op mijn motor drie soorten brandstofpompen gehad, na te hebben gecontroleerd of de specificaties klopten. Mikuni ziet me al aankomen: "Past deze universele benzinepomp op mijn benzinemotor?"

Mijn advies aan TS: Kijk of je de pomp onder garantie kunt laten repareren en scoor een "normale" koppelingscilinder, of O-ring, die gewoon DOT4 accepteert. dan heb je in de toekomst ook geen problemen meer.
 
Laatst bewerkt:
Waarom reageer jij nou zo kattig? Jij bent één van de weinigen hier die zijn huiswerk een beetje doet. Het ging mij meer om deze post , en soortgelijk gebrabbel wat ik op andere forums tegen kom (vorkolie gebruiken e.d.). Ik snap niet dat men op een (best belangrijke) pomp van bijna driehonderd euro, een paar euro wil besparen door niet de vloeistof er in te gooien die er in hoort.

Dat TS niet wil inzien dat hij (als eindverantwoordelijke) zijn huiswerk niet gedaan heeft stoort mij ook. Zo heb ik op mijn motor drie soorten brandstofpompen gehad, na te hebben gecontroleerd of de specificaties klopten. Mikuni ziet me al aankomen: "Past deze universele benzinepomp op mijn benzinemotor?"
Sorry, ik heb de verkeerde toon gebruikt. En te weinig smileys gebruikt :)
 
Fijn zulke collegae motorrijders. Had wel een beetje meer medewerking verwacht in plaats van tegengas. Schijnbaar vinden die paar personen zichzelf heel wat en is de rest een stelletje domme prutsers die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn, en alleen maar dingen kunnen verkloten.
Ik laat me niet van het kastje naar de muur sturen door de verkoper en jullie "gemeende commentaar" heb ik helemaal niets aan. Ga daar anderen maar mee lastig vallen.
Voor wie wel mee gedacht heeft met een paar goede tips dank hier voor.
 
Fijn zulke collegae motorrijders. Had wel een beetje meer medewerking verwacht in plaats van tegengas. Schijnbaar vinden die paar personen zichzelf heel wat en is de rest een stelletje domme prutsers die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn, en alleen maar dingen kunnen verkloten.
Ik laat me niet van het kastje naar de muur sturen door de verkoper en jullie "gemeende commentaar" heb ik helemaal niets aan. Ga daar anderen maar mee lastig vallen.
Voor wie wel mee gedacht heeft met een paar goede tips dank hier voor.

Gelijk of ongelijk, jammer in dit verhaal is dat je zo reageert wanneer je een antwoord krijgt waar je niet op gehoopt had.............
 
Fijn zulke collegae motorrijders. Had wel een beetje meer medewerking verwacht in plaats van tegengas. Schijnbaar vinden die paar personen zichzelf heel wat en is de rest een stelletje domme prutsers die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn, en alleen maar dingen kunnen verkloten.
Ik laat me niet van het kastje naar de muur sturen door de verkoper en jullie "gemeende commentaar" heb ik helemaal niets aan. Ga daar anderen maar mee lastig vallen.
Voor wie wel mee gedacht heeft met een paar goede tips dank hier voor.
Je hebt liever dat iedereen met je mee gaat schreeuwen? In plaats van even rustig na te denken over wat je misschien zelf fout hebt gedaan zodat je het niet nog een keer doet in de toekomst?

Fouten maken is menselijk, maar het toegeven daarvan... oeh dat moeten er nog veel leren. Da's eng, da's niet mannelijk.
 
HIJ HAD MOETEN WETEN DAT DEZE POMP NIET GESCHIKT IS VOOR KTM EN MIJ MOETEN INFORMEREN DAN WAS DEZE DISCUSSIE ER OOK NIET GEWEEST ! Daar is juist die lijst voor. Hij had hem zo op kunnen hangen bij de brembo spulletjes. Of moeten al zijn klanten een soortgelijke fout maken voordat ze weer op de stoep staan. DAAR BEN JE VERKOPER VOOR! Niet alle klanten weten zoveel als jij wijsneus! Jij legt de oorzaak van mijn ellende bij mij neer terwijl de verkoper niet eens weet wat kan en niet kan. Hij had dit kunnen voorkomen door zijn huiswerk beter te doen. Wij als consument kunnen ook niet alles weten op een paar wijsneuzen na O-)
Je koopt toch ook geen benzine auto om vervolgens diesel te tanken en achteraf terug te gaan naar de verkoper dat ie je de verkeerde auto heeft geleverd toch? |(
Is precies hetzelfde.

Vooraf een beetje duidelijkheid is nu wel op zijn plaats en aan bijdehante van betweters opmerkingen heb ik helemaal niets!
Als dat precies hetzelfde is geef je dus toe dat je er zelf de verkeerde vloeistof in hebt geflikkerd en dan nog wil je iemand anders de schuld geven? :?
 
Fijn zulke collegae motorrijders. Had wel een beetje meer medewerking verwacht in plaats van tegengas. Schijnbaar vinden die paar personen zichzelf heel wat en is de rest een stelletje domme prutsers die absoluut niet weten waar ze mee bezig zijn, en alleen maar dingen kunnen verkloten.
Ik laat me niet van het kastje naar de muur sturen door de verkoper en jullie "gemeende commentaar" heb ik helemaal niets aan. Ga daar anderen maar mee lastig vallen.
Voor wie wel mee gedacht heeft met een paar goede tips dank hier voor.
Dit is echt niet te geloven, je zoekt dus meelullers?
 
Waarom reageer jij nou zo kattig? Jij bent één van de weinigen hier die zijn huiswerk een beetje doet. Het ging mij meer om deze post , en soortgelijk gebrabbel wat ik op andere forums tegen kom (vorkolie gebruiken e.d.). Ik snap niet dat men op een (best belangrijke) pomp van bijna driehonderd euro, een paar euro wil besparen door niet de vloeistof er in te gooien die er in hoort.

Dat TS niet wil inzien dat hij (als eindverantwoordelijke) zijn huiswerk niet gedaan heeft stoort mij ook. Zo heb ik op mijn motor drie soorten brandstofpompen gehad, na te hebben gecontroleerd of de specificaties klopten. Mikuni ziet me al aankomen: "Past deze universele benzinepomp op mijn benzinemotor?"

Mijn advies aan TS: Kijk of je de pomp onder garantie kunt laten repareren en scoor een "normale" koppelingscilinder, of O-ring, die gewoon DOT4 accepteert. dan heb je in de toekomst ook geen problemen meer.

Als ik geld wil besparen koop ik ook geen pomp van 300 euro slimmerd ;) ! Dan had ik gewoon de originele moeten laten zitten.
KTM schrijft minerale olie voor vanwege de O-ringen in de koppelingscilinder op het blok. De koppelingspomp is van Magura en daar kun je trouwens wel onderdelen voor krijgen. Mijn keuze was gevallen voor Brembo vanwege de radiale functie. Geld besparen vanwege de minerale olie doe ik zeker niet. Dit was voorgeschreven. Ik wist alleen niet dat ALLEEN dot 4.0 of 5.1 voor de RCS gebruikt moest worden. Dat had de verkoper me zo kunnen vertellen. Nogmaals daar ben je verkoper voor! Klanten bedienen.
Mijn KTM dealer had het defect ontdekt tijdens een grote beurt vorige week en had ook al contact gehad met Hoco parts.
Brembo revisie kost 150 euro en voor dat geld monteren ze dan een nieuwe rubber ring van een paar cent en zetten de pomp weer in elkaar. Meer niet! Daar ga ik niet mee akkoord dus rest mij alleen de koop te ontbinden en mijn geld terug te eisen. Tegenwoordig worden kopers bescherm door de wet als de verkoper bij gebreke is gebleven. Hij had me volledig moeten informeren. Als klant kun je niet alles weten en daarvoor ga je juist naar een winkel voor advies en aankoop van je spullen.
De originele Magura pomp is weer gemonteerd en werkt zoals behoord met de de juiste olie. Deze is trouwens net zo duur als andere oliën en is van motorex. Voorgeschreven door KTM en dat doen ze ook niet zonder reden.
Voor de azijn pissers, zoek maar een ander pispaaltje. Mij heb je er niet mee. :W
Voor de rest die wel mee gedacht heeft nogmaals dank! :}
Einde verhaal en gooi er maar een slotje op. Ik weet nu genoeg. ;)
 
~
Dit is echt niet te geloven, je zoekt dus meelullers?[/quo]
Nee, alleen advies en niet alleen verwijten naar mij. Beetje meedenken in plaats van vinger wijzen. Schijnbaar ben ik degene die fout is en de verkoper niet. Die is heilig.
Weet ik dat ook weer.
Zal er volgende keer rekening mee houden als ik weer een "domme" technische vraag heb.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die een beetje fatsoen hebben en wel mee willen denken om een probleem netjes op te lossen.
 
Laat je niet zo opjagen kerel, als je advies vraagt is het niet meer dan normaal dat de meningen verschillen.

Als je alles nuchter bekijkt is het voorstel van de leverancier zo slecht nog niet, tenslotte heeft de pomp toch een poos gediend, het is geen nieuwe meer die je binnen geeft.
Die 30% op 300 euro verlies nemen is iid geval een betere deal dan met pomp blijven zitten die straks 150 euro aan reparatie gaat kosten lijkt me,...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan