(heb je trouwens geen uitleg gekregen bij deze uitdraai?)Hoe is de compressie van alle vier je cylinders?
(heb je trouwens geen uitleg gekregen bij deze uitdraai?)
Probleem opgelost.
Met 2 gaatjes van 2 mm doorsnede loopt hij weer als de brandweer.
Ik heb ze geboord in de schuif die aan de membraam vast zit. Hierdoor is de lucht onder de membraam sneller weg waardoor de schuif makkelijker omhoog getrokken wordt. Er zat al een klein gaatje van 1 mm en dat was dus te weinig. Ik had dit al op een Duits forum gelezen. Ik heb eerst de sproeiernaald er uit gehaald om het te proberen want die zit in het midden van de schuif.
Werkte perfect. Misschien ga ik hem nog eens een keertje op de bank zetten in mijn vakantie. Ben benieuwd hoe ver hij dan komt.
Dit is dus de onderkant van de schuif waar de membraam aan vast zit. In de middelste moet de sproeiernaald zitten.
Hey Castelane,Probleem opgelost.
Met 2 gaatjes van 2 mm doorsnede loopt hij weer als de brandweer.
Ik heb ze geboord in de schuif die aan de membraam vast zit. Hierdoor is de lucht onder de membraam sneller weg waardoor de schuif makkelijker omhoog getrokken wordt. Er zat al een klein gaatje van 1 mm en dat was dus te weinig. Ik had dit al op een Duits forum gelezen. Ik heb eerst de sproeiernaald er uit gehaald om het te proberen want die zit in het midden van de schuif.
Werkte perfect. Misschien ga ik hem nog eens een keertje op de bank zetten in mijn vakantie. Ben benieuwd hoe ver hij dan komt.
Dit is dus de onderkant van de schuif waar de membraam aan vast zit. In de middelste moet de sproeiernaald zitten.
Hey Cees,Mooi dat het gelukt is. Klein puntje van aandacht is dat je bij 1 van de membranen materiaal weggesneden hebt, waardoor de membraan/schuifcombinatie lichter is geworden t.o.v de andere. Mogelijk is het dusdanig minimaal dat je er weinig van merkt, maar ik heb begrepen dat het belangrijk kan wezen. (Volgends de Duitse site)
Grtz,
Cees
Kijk, Jij bent good bezig geweest!Hey mannen bedankt voor de reacties.
Probleem hebben we inmiddels achterhaald na wat knutselen en een stap in de juiste richting.
Probleem is dat de rubber delen losgelaten hebben van de kunststof borging waardoor er geen vacuüm meer ontstaat.
Nu heb ik de oplossing met de soldeerbout overwogen maar gezien de dikte van het rubber en dat het nogal nauw komt een alternatieve oplossing gevonden.
Vanwege werk aan de boot nogal wat ervaring met verschillende soorten epoxy. Enkele voordelen mega hechting op zo'n beetje alles super sterke hechting en vooral belangrijk bestand tegen de meeste soorten chemicaliën toegepast op motoren en auto's.
Benodigdheden:
Sneldrogende epoxylijm (Pattex power epoxy 5 min)Bekijk bijlage 1402789
Niet agressieve onvetter. Ik heb die van UPol gebruikt omdat ik die ook gebruik voor lakwerk\spuiten. Stinkt niet zo, ontvet goed zonder direct in te vreten op rubbers etc. en neemt ook meteen siliconen mee.
Tandenborstel
Satéprikker of tandenstoker
Nitril of andere doktershandschoenen geschikt voor epoxy(spul is echt giftige zooi en latex wordt aangetast)
Werkwijze
- Neem de tijd!
- De carburateur deksel verwijderen
- Membraan uitnemen en rand tussen schuif en rubber goed ontvetten met tandenborstel en droogmaken met keukenrol(Rode lijn op foto)
- Gasschuiven op volgorde houden van carburateurs zodat ze later terug geplaatst kunnen worden
- Vervolgens membramen terug passen in de carburateur en zorg dat de centreer lip op de juiste plaats zit. Als de epoxy eenmaal vastzit krijg je het niet meer los. Bij 1 is het rubber toch verdraaid en heb ik de centreerlip af moeten snijden met het risico op spanningen en ongelijkmatige verdeling bij montage.
Bekijk bijlage 1402794
- Vanaf hier alle handelingen met handschoenen
- Maak een kleine hoeveelheid lijm aan en mix deze goed door elkaar.
- Breng een klein drupje aan op de buitenzijde, daar waar het membraan de plastic\aluminium van de schuif raken. Dit drupje fungeert als "laspik" zodat de rubber niet meer kan verlopen t.o.v. de gasschuif en zo de centreerlip bij montage op de juiste plek zit. Niet teveel we willen alleen uiteindelijk de rand vullen voor het vacuüm zonder het hele rubber vol te smeren met de epoxy lijm.
Bekijk bijlage 1402793
- 15 min wachten. Peukje roken of biertje pakken en de restlijm weg mikken. Handschoenen wisselen dan drinken en/of roken i.c.m. epoxy is af te raden.
- Weer lijm aanmaken en goed mengen (vingerhoedje is meer dan genoeg)
- De punt van de sateprikker in de lijm dopen en zo met kleine beetjes de rand bij de rode lijn opvullen met lijm.
Toen ik dit deed was de buitentemperatuur vrij hoog en begon de lijm al te verdikken na 3 minuten dus ik heb ze 2 aan 2 gedaan.
- Na 1 minuut even draaien om druipen te voorkomen. Eventueel druppeltje verwijderen met keukenpapier.
- Als de lijm verdikt weggooien vanwege verminderde hechting. De cappilaire werking zorgt er ook voor dat de dunne lijm ook nog wel wat dieper tussen de
het rubber en de schuif kruipt. Dikkere lijm doet dat niet. beter is het om weer een beetje nieuwe aan te maken.
- 15 min laten harden. Nog een biertje kan wel het lastigste deel is voorbij
- Controleren of er voldoende lijm tussen zit en of je alles volledig geraakt hebt.
- Handschoenen kunnen weer uit
- Lijm laten uitharden. na 5 min licht belastbaar na 2 uur is de lijm druk bestendig na 24 uur volledig uitgehard.
Bij mij zaten ze er na 2 uur in en voorzichtig getest. Carbs nog even gesynchroniseerd(Aansluitingen zaten er nog op verschil was minimaal.)
Bij gas geven reageerden ze weer soepel.
Na ca. 3 uur de motor weer rijklaar en nu al een week genieten van al die extra pony's.
Over 2 a 3 weken zal ik nogmaals even kijken of het allemaal nog functioneert.
BEESTACHTIGE MACHINE nu
Hoop dat iemand er nog wat aan heeft. Busje lijm kost € 10.-
Update. 10000km verder en het werkt nog steeds. Kan op de grote beun pagina.Hey mannen bedankt voor de reacties.
Probleem hebben we inmiddels achterhaald na wat knutselen en een stap in de juiste richting.
Probleem is dat de rubber delen losgelaten hebben van de kunststof borging waardoor er geen vacuüm meer ontstaat.
Nu heb ik de oplossing met de soldeerbout overwogen maar gezien de dikte van het rubber en dat het nogal nauw komt een alternatieve oplossing gevonden.
Vanwege werk aan de boot nogal wat ervaring met verschillende soorten epoxy. Enkele voordelen mega hechting op zo'n beetje alles super sterke hechting en vooral belangrijk bestand tegen de meeste soorten chemicaliën toegepast op motoren en auto's.
Benodigdheden:
Sneldrogende epoxylijm (Pattex power epoxy 5 min)Bekijk bijlage 1402789
Niet agressieve onvetter. Ik heb die van UPol gebruikt omdat ik die ook gebruik voor lakwerk\spuiten. Stinkt niet zo, ontvet goed zonder direct in te vreten op rubbers etc. en neemt ook meteen siliconen mee.
Tandenborstel
Satéprikker of tandenstoker
Nitril of andere doktershandschoenen geschikt voor epoxy(spul is echt giftige zooi en latex wordt aangetast)
Werkwijze
- Neem de tijd!
- De carburateur deksel verwijderen
- Membraan uitnemen en rand tussen schuif en rubber goed ontvetten met tandenborstel en droogmaken met keukenrol(Rode lijn op foto)
- Gasschuiven op volgorde houden van carburateurs zodat ze later terug geplaatst kunnen worden
- Vervolgens membramen terug passen in de carburateur en zorg dat de centreer lip op de juiste plaats zit. Als de epoxy eenmaal vastzit krijg je het niet meer los. Bij 1 is het rubber toch verdraaid en heb ik de centreerlip af moeten snijden met het risico op spanningen en ongelijkmatige verdeling bij montage.
Bekijk bijlage 1402794
- Vanaf hier alle handelingen met handschoenen
- Maak een kleine hoeveelheid lijm aan en mix deze goed door elkaar.
- Breng een klein drupje aan op de buitenzijde, daar waar het membraan de plastic\aluminium van de schuif raken. Dit drupje fungeert als "laspik" zodat de rubber niet meer kan verlopen t.o.v. de gasschuif en zo de centreerlip bij montage op de juiste plek zit. Niet teveel we willen alleen uiteindelijk de rand vullen voor het vacuüm zonder het hele rubber vol te smeren met de epoxy lijm.
Bekijk bijlage 1402793
- 15 min wachten. Peukje roken of biertje pakken en de restlijm weg mikken. Handschoenen wisselen dan drinken en/of roken i.c.m. epoxy is af te raden.
- Weer lijm aanmaken en goed mengen (vingerhoedje is meer dan genoeg)
- De punt van de sateprikker in de lijm dopen en zo met kleine beetjes de rand bij de rode lijn opvullen met lijm.
Toen ik dit deed was de buitentemperatuur vrij hoog en begon de lijm al te verdikken na 3 minuten dus ik heb ze 2 aan 2 gedaan.
- Na 1 minuut even draaien om druipen te voorkomen. Eventueel druppeltje verwijderen met keukenpapier.
- Als de lijm verdikt weggooien vanwege verminderde hechting. De cappilaire werking zorgt er ook voor dat de dunne lijm ook nog wel wat dieper tussen de
het rubber en de schuif kruipt. Dikkere lijm doet dat niet. beter is het om weer een beetje nieuwe aan te maken.
- 15 min laten harden. Nog een biertje kan wel het lastigste deel is voorbij
- Controleren of er voldoende lijm tussen zit en of je alles volledig geraakt hebt.
- Handschoenen kunnen weer uit
- Lijm laten uitharden. na 5 min licht belastbaar na 2 uur is de lijm druk bestendig na 24 uur volledig uitgehard.
Bij mij zaten ze er na 2 uur in en voorzichtig getest. Carbs nog even gesynchroniseerd(Aansluitingen zaten er nog op verschil was minimaal.)
Bij gas geven reageerden ze weer soepel.
Na ca. 3 uur de motor weer rijklaar en nu al een week genieten van al die extra pony's.
Over 2 a 3 weken zal ik nogmaals even kijken of het allemaal nog functioneert.
BEESTACHTIGE MACHINE nu
Hoop dat iemand er nog wat aan heeft. Busje lijm kost € 10.-