Stationair toerental GSX1100F

duppie12

Rookie
10 mei 2012
2
0
Hallo mensen, ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Sinds een paas weken wil mijn GSX niet meer normaal stationair lopen. Als ik hem afregel op 1000 tpm en een stukje ga rijden, dan blijft het toerental een poosje hangen op 3000 tpm om vervolgens heel langzaam terug te zakken naar 1000 tpm. De carburateurs zijn met de hand en ultrasoon gereinigd, nieuwe bougies en kabels gemonteerd etc etc. Het probleem blijft hetzelfde, en je staat een beetje voor joker bij het stoplicht als het blok 3000 tpm blijft draaien...

Iemand een goed idee?
 
Heb hier hezelfde probleem. Als je je stationair schroef nu ff een tikke lager zet zakt je toerental stationair, je kunt met een beetje extra gas je machine aan de loop houden. Wat je ook kunt doen is je bak niet in zn vrij zetten maar in zn 1 houden met de koppeling een beetje los. Dan zakt ie ook terug naar 1000 na een paar sec. Een oplossing is het niet, maar dit haalt wel je probleem bij het stoplicht ff weg.
Ben ook al met dit probleem naar mn monteur geweest. Hij dacht dat de carbs gereinigd moeten worden. Als ik dit zo lees zal het probleem wel ergens anders zitten.
 
Hallo mensen, ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Sinds een paas weken wil mijn GSX niet meer normaal stationair lopen. Als ik hem afregel op 1000 tpm en een stukje ga rijden, dan blijft het toerental een poosje hangen op 3000 tpm om vervolgens heel langzaam terug te zakken naar 1000 tpm. De carburateurs zijn met de hand en ultrasoon gereinigd, nieuwe bougies en kabels gemonteerd etc etc. Het probleem blijft hetzelfde, en je staat een beetje voor joker bij het stoplicht als het blok 3000 tpm blijft draaien...
Inlaatrubbers al bekeken? Het lijkt op valse lucht.
 
Zomaar een aantal dingen,die je of al gecontroleerd heb of nog kunt doen.

Blijft de choke niet hangen.

Zijn de gaskabels niet gerafeld,en gaan die soepel.

Trek je geen valse lucht bij de inlaatrubbers,deotest doen,gaat de motor hoger stationair lopen bij inspuiten?dan trekt die valse lucht.

Zitten er verbindings rubbers op tussen de carbs die alles afdichten,heb je de carb,s met het in de ultrasoon gedemonteerd en alle rubbers gecontroleerd(als er afsluitrubbers worden gebruikt).

Bij mij zat er een stuk luchtfilter in bij de membramen,raar maar waar.

Gaan je vaccuumschuiven netjes zonder haperen op en neer.Beschadigingen op de gasschuiven?

Staan je stationairsproeiers nog goed.
 
Dank voor jullie reacties! Alles is nagekeken bij het reinigen en alle rubbers lijken goed te zijn. Ik denk zelf aan de vaccuumcupjes die de schuiven bedienen. Ik zag dat er een set te koop is in amerika voor $ 70,00 Ik denk dat ik die maar laat komen en ga vervangen. Alle kabels zijn ook gecontroleerd en gesmeerd, dus lijkt het dat ook niet te zijn.

Mochten jullie nog meer tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Groet

Paul
 
Als je je luchtfilter eruit pakt kijk je tegen je schuiven aan. Je kunt dan zien of ze allemaal tegelijk omhoog gaan bij gas geven. Indien dit niet synchroon gaat is 1 (of meerdere) van je membramen lek.
Membramen zijn ook lek als je ze t.o.v. de schuif kan verdraaien. Je kunt dit simpel repareren door de membraam met behulp van een lijmtang en een dop/moer samen met de schuif zodanig in te spannen dat het versmeltpunt van de membraam weer tegenover het gat in de schuifrozet ligt. Nu het geheel weer samen smelten met een soldeerpistool/bout en je hebt je een paar membramen verdient.

Overigens passen de schuiven van een GSX 600F ook in de 1100F


grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Oma niet gezien? Topic uit 2012.

Zou even een eigen topic starten met je specifieke probleem, merk, bouwjaar etc.

Valse lucht is geopperd, langzaam terugzakken naar ingesteld toerental is te arm en vaak is valse lucht de oorzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan