probleem met laadstroom

dekneet

MF'er
2 aug 2009
48
0
maassluis
motor vrienden
ik heb iets raars met mijn oude cbr600 uit 89
mijn laadstroom bij stationair is 13,8-14,2v en komt op toeren boven de 3500 of hoger niet boven de 14,9 v
als ik mijn licht aanzet lijkt het wel of de accu leeg getrokken wordt met draaiende motor het loopt dan langzaam terug van 14,9 tot 13,2

heb de dynamo al gemeten zoals voorgesteld in het forum hierin geen afwijkingen gevonden met warme en koude motor,ook de regelaar heb ik al gewisseld voor een verse

enige wat niet standaard is aan de moto is dat er xenon is ingebouwd vorig jaar,na de inbouw heb ik hier geen problemen mee gehad

ook de accu is goed deze is doorgemeten door een accu specialist(volle accu 13,4),ook mijn optimate geeft aan dat de accu in goede conditie is
wie heeft er nog optie wat het kan zijn ?? :Z ;( :X
 
Plaatje er bij
full
 
Ja handig joh die autotechniek op een motor. Kan de anwb man je tenminste onderweg helpen zodat je lekker verder kan motor rijden ipv afgesleept worden.
Enne niet alleen ik heb iets meer dan 13V gemeten ook op de meter van de anwb meneer gaf hij niet meer dan 13,6V. En dat met een volledig lege accu die alleen even wat prik had gehad van de startkabels die erop gezet waen om de K te kunnen starten. Verder nix geen problemen met mijn K100 dus ik vind het best zo.
Start motor gaat mooi snel in de rondte ook na 1,5 maand stil staan en de motor springt ook meteen aan en op 4 cilinders. Verder goed en helder licht als ik in het donker rij dus het zal mij verder worst wezen dat het tussen de 13,8 en 14,2 moet wezen.
Ook geen problemen dat mijn accu langzaam leeg kookt zoals ik wel met de CBR heb want die laad wel met beduidend meer volts. Moet er wel bij zeggen dat de accu op een rot plek zit. Maar die moet ik af en toe wel bijvullen met demiwater.
 
Maarre ff anders wat
TS heeft nog steeds niet verteld wat het probleem nu eigenlijk is met zijn motor met de vermeende oplaad problemen.
Ik ben blij dat ik niet zo'n topic heb gestart over de hoogte van mijn laadspanning want dan was ik nu helemaal in de stres geweest voor niets. _O- ;) :+
 
http://www.offenga.nl/webshop/nieuwe-bmw-onderdelen/motor-elektronica/spanningsregelaar-dynamo/
Als je ziet wat dat ding kost en je kijkt dan wat die van een motor kost, dat gaat echt helemaal nergens over.
14,1 volt :Y
Inderdaad, zodra er ''motorfiets'' bij staat is het schrikken bij de kassa. Deze is van mijn RF 900 (en voor veel meer Suzuki's), is in de dynamo ingebouwd, kleiner als een eurocent maar de prijs ligt hoger als de goudprijs. Dingetje kost iets van 70-80 Euro en is ook nog eens aftermarket. Zit wel een mooi blinkend boutje en moertje bij...

full


Dit is de originele, is nog wat duurder.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan