Check de diverse topics hier over haperende alarmen.
Mijn advies: eruit slopen en weg ermee. Dat is de enige goede oplossing.
Dat is inderdaad ook nog mogelijk, maar dan nog zou ik e.e.a. uit laten bouwenNergens voor nodig.
Dit spyball alarm is gewoon in de slaapstand gesprongen omdat deze langere tijd niet is gebruikt en daardoor reageert ie dan niet meer op de handzender, Bij mijn fireblade is dat ook zo.
Het uit deze slaapstand zetten gaat bij mij als volgt:
Contact op AAN zetten en dan kan je met de handzender het alarm eraf zetten, daarna zou je je motor weer gewoon moeten kunnen starten en reageert het systeem ook weer gewoon op de handzenders
Je kunt proberen de batterij van de handzender te vervangen, maar het is goed mogelijk dat de ontvanger defect is. Dat was destijds bij mij iig het geval, en nadat de Wegenwacht in een poging tot herstel zo'n beetje alles had kortgesloten dat kortgesloten kon worden, heb ik de motor laten afvoeren naar de dealer die het spul oorspronkelijk inbouwde met het verzoek het systeem uit te bouwen (en de toegebrachte schade aan het elektrische circuit te herstellen).
Probleem is dat de inbouwer bij het inbouwen zelf keuzes moet maken m.b.t. schakeling, en dat die schakeling dus achteraf lastig of niet te achterhalen is. Dat is erg functioneel voor een alarm, omdat het buiten werking stellen d.m.v. omlussen nagenoeg onmogelijk is als je niet weet welke keuzes de inbouwer maakte.
Bijkomend probleem is dat die dingen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor motoren: teveel trillingen en temperatuurschommelingen, en dus gaat het spul na pakweg 4 à 6 jaar stuk. Omdat de meeste Spyball's voorzien zijn van een dubbele startblokkering, krijg je de motor echt niet aan de praat door op de gok wat om te lussen.
Ik hoop dat iemand anders een briljante ingeving heeft, maar mijn advies is: uit laten bouwen door de inbouwer, en nooit meer naar omkijken. De goedbedoelde pogingen van de Wegenwacht om mij weer op weg te helpen kostten mij uiteindelijk ruim €1200 aan reparatiekosten. Die gok neem ik nooit meer, maar jij moet het zelf weten.
Alarm heeft tot nu toe prima gewerkt, dus eruit slopen lijkt me een te rigoreuze oplossing.
@joep1984 slaapstand was idd ook mijn eerste gedacht maar het alarm wil überhaupt niet reageren op de handzender.
Ik heb Spybal gehad en Red Alert. Eerst dacht ik ook "effe wat klooien" en dan doet ie het weer.
Totdat je een paar maal ergens ver van huis staat en het kreng het weer niet doet.
Als het er een eis is van je verzekering dan kan ik het begrijpen dat je hem laat zitten.
Maar vergeet niet dat ie dan ook 1x/jaar of 1x/2 jaar gekeurd moet worden anders kun je sowieso niks claimen bij diefstal.
Ik heb uiteindelijk een lus gelegd om het alarm heen. Dus het alarm zat er wel op (tijdens de keuring haalde ik het uit de lus) maar het was niet aangesloten.
Nog een suggestie: andere verzekeraar zoeken... mijn motoren (zie onderschrift) zijn beide all-risk verzekerd, en mijn verzekeraar (MAG, maar hetzelfde geldt voor b.v. Centraal Beheer) stelt geen alarm verplicht, om de eenvoudige reden dat allang bewezen is dat zo'n systeem geen diefstal voorkomt.Is idd eis verzekering, maar motor word dit jaar 5 jaar dus mag hij eruit.
Die keuring stelt ook geen fluit voor, ze vroegen me afgelopen jaar alleen of hij het deed en verder mocht ik 15,- afrekenen en toen kreeg ik weer een nieuw papiertje
Je kunt proberen de batterij van de handzender te vervangen, maar het is goed mogelijk dat de ontvanger defect is. Dat was destijds bij mij iig het geval, en nadat de Wegenwacht in een poging tot herstel zo'n beetje alles had kortgesloten dat kortgesloten kon worden, heb ik de motor laten afvoeren naar de dealer die het spul oorspronkelijk inbouwde met het verzoek het systeem uit te bouwen (en de toegebrachte schade aan het elektrische circuit te herstellen).
Probleem is dat de inbouwer bij het inbouwen zelf keuzes moet maken m.b.t. schakeling, en dat die schakeling dus achteraf lastig of niet te achterhalen is. Dat is erg functioneel voor een alarm, omdat het buiten werking stellen d.m.v. omlussen nagenoeg onmogelijk is als je niet weet welke keuzes de inbouwer maakte.
Bijkomend probleem is dat die dingen eigenlijk helemaal niet geschikt zijn voor motoren: teveel trillingen en temperatuurschommelingen, en dus gaat het spul na pakweg 4 Ã 6 jaar stuk. Omdat de meeste Spyball's voorzien zijn van een dubbele startblokkering, krijg je de motor echt niet aan de praat door op de gok wat om te lussen.
Ik hoop dat iemand anders een briljante ingeving heeft, maar mijn advies is: uit laten bouwen door de inbouwer, en nooit meer naar omkijken. De goedbedoelde pogingen van de Wegenwacht om mij weer op weg te helpen kostten mij uiteindelijk ruim €1200 aan reparatiekosten. Die gok neem ik nooit meer, maar jij moet het zelf weten.
Nog een suggestie: andere verzekeraar zoeken... mijn motoren (zie onderschrift) zijn beide all-risk verzekerd, en mijn verzekeraar (MAG, maar hetzelfde geldt voor b.v. Centraal Beheer) stelt geen alarm verplicht, om de eenvoudige reden dat allang bewezen is dat zo'n systeem geen diefstal voorkomt.
Inmiddels is CB wel strenger.Nog een suggestie: andere verzekeraar zoeken... mijn motoren (zie onderschrift) zijn beide all-risk verzekerd, en mijn verzekeraar (MAG, maar hetzelfde geldt voor b.v. Centraal Beheer) stelt geen alarm verplicht, om de eenvoudige reden dat allang bewezen is dat zo'n systeem geen diefstal voorkomt.
Check de diverse topics hier over haperende alarmen.
Mijn advies: eruit slopen en weg ermee. Dat is de enige goede oplossing.
Eensch
Weg die troep, niks dan ellende. Straks sta je ergens in het buitenland op vakantie en dan wil ie helemaal niet meer
Inmiddels 2x meegemaakt met mede clubleden, niet grappig