Probleem Suzuki GT500

Ja, een euvel wat wel vaker voorkomt,meestal veroorzaakt door een
schakelpedaal wat niet goed vastzit.
 
Oke, nieuwe schakelas is binnen *O*

De oude schakelas er uit halen viel nog niet mee. Het uiteinde waar de pook op zit bleek iets krom te zijn. Dan de zaag er maar in... :Y
Nieuwe schakel-as er weer in zetten ging soepeltjes. :Y

Voor het blok weer in elkaar gaat moet ik eerst in ieder geval de rechter O-ring van de krukas vervangen, want die is gebroken.
Gelijk maar links ook vervangen dan, dan weet ik zeker dat dat voorlopig goed zit. En ook maar gelijk alle pakkingen verversen. :Y

Het bleek wel dat de vertanding op de schakelas goed versleten was. De pook ging er niet eerder weer overheen dan nadat ik de bevestiging iets uitgebogen had. Zit nu weer als gegoten. :Y

Voorlopig even rust, totdat de O-ringen en de pakkingen weer binnen zijn. Maar ik ben vol goede moed, hopelijk binnenkort weer :]
 
Oh god...

Je haalt wel zo'n blok uit elkaar, maar zoiets ontdek je niet?

Je merkt dat het pookje niet lekker terug komt, of niet beweegt zoals zo moeten, dan ga je zoeken...
Koppelingsdeksel er af, pookje bewegen, kijken wat er wel, en vooral niet gebeurd, zodoende terug beredeneren waar de fout kan zitten.

Toch wel bewondering dat je het blok los durft te halen.

Please, zie deze reactie niet als belediging, meer als kriktiek hoe je het een volgende keer beter kan doen, anders gezegd, kunt doen zonder hulp. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan