Wilde zojuist even mijn remblokken achter vernieuwen (wat dringend nodig is). En loop tegen het volgende probleempje aan.
Ik krijg de pennen (nr. 9) waar de blokken mee vast zitten op geen enkele manier los. Zitten gewoon muurvast die dingen. Krijg ze zelfs geeneens gedraaid. Iemand enig idee hoe dit los te krijgen?
[afbeelding]
Heb je de remklauw al gedemonteerd?
/ haalt de druk van je remblokken op de schijf
Dan de pen eruit proberen te duwen en ondertussen de druk eraf door je remblokken omhoog te drukken
/ remblokken ook een beetje heen en weer halen, met name naar de opening
Ik pak nog wel eens voorzichtig een platbek tangetje, en doe die in het midden van het staafje.
Dan eruit bewegen, klein stukje is genoeg om het geheel na het gat vast te pakken met tang.
Let er dan wel op dat je geen groeven maakt / grip verliest.
Met het vervangen van de remblokken is het aan te raden de remzuiger ook schoon te poetsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Onderhoud zonder de klauw te splitsen is eigenlijk maar half werk.
standaard probleem met de bandit.
enige oplossingen is het letterlijk te delen/los bouten van de klauw zelf.
daarna als nog de pennen met de nodige geduld en vakmanschap de pennen eruit halen.dan de gaten in de binnenste klauwdeel door boren. kan je misschien later de pennen van achteruit eruit meppen.
of geen pennen verwijderen en gewoon vast gerot laten zitten. en bij elke remblok vervanging de klauw splitsen.
denk niet dat je met schoon maken en het netjes behandelen met kopervet het de volgende keer wel makkelijk los komt. het zit dan weer net zo vast gerot.
Het kan nog op een andere manier, maar dat is even passen en meten. Aan de andere kant een klein gaatje boren en dan de pinnetjes eruit tikken. Wel goed meten waar dat gat moet komen. Remklauw splitsen is éénvoudiger
thnks!
Maar dan zit ik natuurlijk wel weer met de rotzooi rondom de cylinders wat ik never schoon geveegd krijg. Dus pers ik die smurrie door de rubbers heen.
Dus misschien is ontkoppelen en goed schoonmaken toch even beter. En dan meteen die gaatjes bren inderdaad. Scheelt dan ook weer passen en meten
kopervet gaat fantastisch, geen enkel probleem mee. De motor zou compleet verroest zijn als ik alle plekken optel waar kopervet zit.
Nu jullie het toch over vet hebben...
Vorig jaar heb ik dacht ik de zuigers ingevet met syliconenvet alvorens ze schoon terug te plaatsen. Maar dit was dacht ik vrij prijzig spul voor dat kleine beetje wat je mar nodig hebt (heb destijds dan ook gewoon een beetje meegekregen in een schaaltje)
Kun je deze zuigers ook insmeren met kopervet of grafietvet (ben met beiden eigenlijk niet zo bekend)? Of heeft dit dan anders weer een negatieve reactie op de remvloeistof o.i.d. ?
remzuigervet,remvloeistof of molykote hoog temp. vet. Kopervet in dit geval niet echt ideaal voor de dichtingenNu jullie het toch over vet hebben...
Vorig jaar heb ik dacht ik de zuigers ingevet met syliconenvet alvorens ze schoon terug te plaatsen. Maar dit was dacht ik vrij prijzig spul voor dat kleine beetje wat je mar nodig hebt (heb destijds dan ook gewoon een beetje meegekregen in een schaaltje)
Kun je deze zuigers ook insmeren met kopervet of grafietvet (ben met beiden eigenlijk niet zo bekend)? Of heeft dit dan anders weer een negatieve reactie op de remvloeistof o.i.d. ?
Honda gaat tenminste nooooohoooiit kapotBlij dat ik nu Honda rij
ABE remzuigervet