1nt3rfe4r
MF'er
Ik heb een FZR100 uit '93 die een beetje kuurtjes vertoont. Vanavond bijvoorbeeld stond ik voor het stoplicht, slaat ineens mijn motor af (Ik deed niks raars ofzo)... Ik dacht; geen probleem start ik wel even weer, maar niets was minder waar. Ik druk de start-knop in en de startmotor maakte echt overuren, maar de motor pakte niet aan. Toen heb ik de motor naar de kant van de weg geduwd (genant ) om daar eens even beter te kijken wat er nu mis was. Dodemans knop stond goed, motor in zn vrij, choke was uit, benzine genoeg in de tank en ik heb zelf een paar keer met de standaard geklooid.... was het proberen waard. Alles leek mij goed, dus toen heb ik gewoon als een zombie de start-knop vastgehouden en na ogv een sec of 30 a 40 kwamen er zowaar *plop*/*ploep* geluidjes uit mijn uitlaat die elkaar langzamerhand sneller op gingen volgen, gevolgd door een zeer vertrouwd broem!-geluid. Daarna ben ik maar meteen naar huis gereden (jammer, want het weer is best goed).
De motor klonk mij (lees; de oren van een leek) een beetje verzopen.... iets soortgelijks doet hij soms ook als ik in de 1e versnelling bij ogv 1500-2000 toertjes flink aan het gas draai; eerst gaat de motor dan in mijn ogen zowaar langzamer en maakt dan weer zon 'verzopen' geluid, om er een second of 2 a 3 later als een wild beest vandoor te gaan...
Ik ben echt een leek, maar volgens mij zou het wel eens iets met de afstelling te maken kunnen hebben, of misschien die gekke Sebering uitlaat in combinatie met een onveranderde carburatie tov de orginele uitlaat...
Mijn vraag is dus eigelijk; Wat denken jullie dat er loos is, hoe is het te fixen en als het te fixen is, kan ik dat dan zelf doen?
De motor klonk mij (lees; de oren van een leek) een beetje verzopen.... iets soortgelijks doet hij soms ook als ik in de 1e versnelling bij ogv 1500-2000 toertjes flink aan het gas draai; eerst gaat de motor dan in mijn ogen zowaar langzamer en maakt dan weer zon 'verzopen' geluid, om er een second of 2 a 3 later als een wild beest vandoor te gaan...
Ik ben echt een leek, maar volgens mij zou het wel eens iets met de afstelling te maken kunnen hebben, of misschien die gekke Sebering uitlaat in combinatie met een onveranderde carburatie tov de orginele uitlaat...
Mijn vraag is dus eigelijk; Wat denken jullie dat er loos is, hoe is het te fixen en als het te fixen is, kan ik dat dan zelf doen?