Tiger955i valt uit bij lage toeren (bochten en soms ook stationair)

Mauricetiger

Rookie
17 jun 2023
16
8
Ik heb een tiger die je op toeren moet houden anders slaat hij af.. dus bij langzaam rijden of optrekken moet je goed het toerental verhogen..

Stationair blijft hij meestal lopen maar soms slaat hij af . Als je gas geeft gaat hij als de brandweer..

Ik heb het idee dat ik een benzine lucht ruik maar heb de motor pas net dus weer niet of dat normaal is bij een triumph...

Het rijdt iig niet lekker...

Waar kan ik het zoeken..
 
Ik heb een tiger die je op toeren moet houden anders slaat hij af.. dus bij langzaam rijden of optrekken moet je goed het toerental verhogen..

Stationair blijft hij meestal lopen maar soms slaat hij af . Als je gas geeft gaat hij als de brandweer..

Ik heb het idee dat ik een benzine lucht ruik maar heb de motor pas net dus weer niet of dat normaal is bij een triumph...

Het rijdt iig niet lekker...

Waar kan ik het zoeken..
Ik zelf zou beginnen met ee grote ronde onderhoud. Van kleppen stellen en synchroniseren aan toe. Daarna kan pas worden beoordeeld of er echt iets fout is aa de motor. Maarja, zo zou IK dat doen...
 
Als ik een motor net heb dan doen ik ook eerst een beurt. Ook al zeggen ze bij verkoop dat het gedaan is.
De beurt houdt in nieuwe olie, bougies. oliefilter en luchtfilter en alles schoonmaken.
in jouw geval zou ik ook kleppen stellen.
Benzine ruiken moet alleen bij tanken , of er komt veel te veel benzine door de motor of hij lekt ergens, of iets zit dicht waardoor er ergens druk ontstaat.
Omdat ie uitvalt zou ik dan de carbs schoonmaken en goed nakijken ,eventueel alle rubbers/revisie set waar mogelijk.
opnieuw met fabriek instellingen beginnen.
of wegbrengen naar garage.
Ik weet verders niet hoe dat bij een tiger zit dus bovenstaande is meer een algemeen advies.
 
Als ik een motor net heb dan doen ik ook eerst een beurt. Ook al zeggen ze bij verkoop dat het gedaan is.
De beurt houdt in nieuwe olie, bougies. oliefilter en luchtfilter en alles schoonmaken.
in jouw geval zou ik ook kleppen stellen.
Benzine ruiken moet alleen bij tanken , of er komt veel te veel benzine door de motor of hij lekt ergens, of iets zit dicht waardoor er ergens druk ontstaat.
Omdat ie uitvalt zou ik dan de carbs schoonmaken en goed nakijken ,eventueel alle rubbers/revisie set waar mogelijk.
opnieuw met fabriek instellingen beginnen.
of wegbrengen naar garage.
Ik weet verders niet hoe dat bij een tiger zit dus bovenstaande is meer een algemeen advies.
Er is een tijd geweest dat fabrikanten pronken met het feit dat de motor injectie had. Daar staat het i'tje in het type dan ook voor hier. Neemt niet weg dat rubbers inmiddels te ver ingedroogd zouden kunnen zijn.
Een rotte bougie of bobine kunnen ook deze symptomen geven.
 
Ik heb een tiger die je op toeren moet houden anders slaat hij af.. dus bij langzaam rijden of optrekken moet je goed het toerental verhogen..

Stationair blijft hij meestal lopen maar soms slaat hij af . Als je gas geeft gaat hij als de brandweer..

Ik heb het idee dat ik een benzine lucht ruik maar heb de motor pas net dus weer niet of dat normaal is bij een triumph...

Het rijdt iig niet lekker...

Waar kan ik het zoeken..
Kjik even of er een vacuüm slangetje los zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan