Problemen met mijn GS500

bouke

MF veteraan
10 sep 2002
6.353
606
ik heb jullie hulp nodig, ik heb namenlijk een probleem met mijn GS....

maandagochtend zat ik op de snelweg richting Boskoop en ik reed ongeveer 150/155 toen ik moest remmen voor een afslag. Ik zat daar achter een vrachtwagen die niet harder ging dan 70, ik heb dus afgeremd en teruggeschakeld naar de 4e versnelling.
we komen weer op de snelweg en ik zou om die vrachtwagen heen, maar mijn motor was het daar niet mee eens. een hoop gesputter en gestotter. ik ben achter die vrachtwagen gebleven en ben zo snel mogelijk van de snelweg afgegaan.

op dat moment hield de motor erg in tussen 3000 en 7000tpm, vanaf 8000tpm schoot hij er echt vandoor(veeeeel harder dan "normaal")
ik ben daarna rustig en al stotterend naar mijn opa&oma gereden(was vlakbij), daar aangekomen heb ik gekeken of ik wat kon vinden. ik kwam er achter dat de linkerbougie dop niet goed vast zat.
ik dacht het euvel gevonden te hebben, maar niet dus het was zelfs nog erger geworden. ik kan nu de gashandel maar 1cm opentrekken, daarna maakt de motor een mwoaaap geluid en slaat af.
op de choke rijden gaat wel, dan kan hij max. 6000tpm maken. ik heb ook nog een stukje 7000tpm gehaald, maar toen begon de motor heel erg te trillen.

ik heb inmiddels de bougies en het luchtfilter vervangen en de carbs schoongemaakt maar het probleem blijft. zodra ik het gas een beetje open trek dan stopt de motor er mee(maakt een mwoaap geluid en slaat af).

wie o wie kan me helpen?
 
Het klinkt als geen benzine krijgen.........iets met je benzineslang (knik erin of zo?).........vacuumkraan defect?.......probeer eens op de "pri" stand of hij dan brandstof krijgt?.........de rest heb je als oorzaak wel uitgesloten lijkt me?.............Er zit toch wel genoeg benzine in neem ik aan he?
 
ik ben vandaag ff naar motoport gegaan, en daar zeiden ze dat de mebranen die in de carbs zitten wss stuk waren.
Thuis heb ik ff de boel uitelkaar gehad, en volgens mij zijn die dingen idd stuk. Ik bestel vanavond 2 nieuwe en dan hoop ik dat dat het probleem veroorzaakte(die dingen zijn namenlijk niet goedkoop)
 
Ik denk wel dat hij normaal benzine krijgt maar dat er te veel aan lucht is.

Choke uit = weinig toeren: 2.000?(1cm gas)
Choke aan = max 6.000 toeren

Dus meer benzine is meer toeren, dus lijkt mij teveel aan lucht.

Kan inderdaad wel een membraan zijn dat de geest heeft gegeven en de boel niet goed meer afsluit = luchtaanvoer.
Succes ermee, we horen het nog wel hoe het daarna is..
 
Check/vervang in ieder geval de vlotterpennetjes, vooral als die plastic puntjes hebben want die kunnen bij slijtage/vervorming afwisselend "kleven" of niet goed sluiten (twijfelen tussen droogvallen en verzuipen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan