JeroenBorburgh
Rookie
Hallo,
15 Okt heb ik een Yamaha R6 gekocht (bj. 2001)die begrenst is op het gas en in de caberateur. Hij heeft altijd prima gereden. Tot vanmorgen.
Bij het starten komt er een plof uit mijn uitlaat, heb hem een tijdje stationair laten lopen, was niks geks op te merken. Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij in zijn 6de versnelling sneller dan hij normaal doet. (normaal zo 138-140 , en nu tegen de 150. Top is 156 overigens maar niet in zijn 6.)
Toen ik aankwam bij mijn werk maakte hij allemaal een aantal ploffen zoals hij bij het starten al deed.
Hij liep niet meer goed stationair, steeds met schokjes ging de toerenteller naar 2000 toeren.
Terug rijdend naar huis liep hij weer niet goed stationair en als ik reed had mijn motor hele erge schokken, alsof hij stilstaat en opeens weer gaat rijden. Er kwam ook veel rook uit mijn uitlaat en het geluid was iets harder als normaal, en binnenin mijn motor tikte het nogal. Naarmate langer ik reed, hoe beter hij wel aanvoelde , maar nog niet goed, zeker niet op lage toeren.
Kan iemand mij nuttige informatie geven wat er nu mis is?? Ik heb gehoord dat de motor zn laadste loodje heeft gelegd??
M.v.g.
Jeroen
15 Okt heb ik een Yamaha R6 gekocht (bj. 2001)die begrenst is op het gas en in de caberateur. Hij heeft altijd prima gereden. Tot vanmorgen.
Bij het starten komt er een plof uit mijn uitlaat, heb hem een tijdje stationair laten lopen, was niks geks op te merken. Tijdens het rijden naar mijn werk reed hij in zijn 6de versnelling sneller dan hij normaal doet. (normaal zo 138-140 , en nu tegen de 150. Top is 156 overigens maar niet in zijn 6.)
Toen ik aankwam bij mijn werk maakte hij allemaal een aantal ploffen zoals hij bij het starten al deed.
Hij liep niet meer goed stationair, steeds met schokjes ging de toerenteller naar 2000 toeren.
Terug rijdend naar huis liep hij weer niet goed stationair en als ik reed had mijn motor hele erge schokken, alsof hij stilstaat en opeens weer gaat rijden. Er kwam ook veel rook uit mijn uitlaat en het geluid was iets harder als normaal, en binnenin mijn motor tikte het nogal. Naarmate langer ik reed, hoe beter hij wel aanvoelde , maar nog niet goed, zeker niet op lage toeren.
Kan iemand mij nuttige informatie geven wat er nu mis is?? Ik heb gehoord dat de motor zn laadste loodje heeft gelegd??
M.v.g.
Jeroen