Problemen met remoliereservoir

Busn

Rookie
3 mei 2009
19
0
Belgie
Het remoliereservoir bevat een rubberdichting, het probleem is dat die rubberdichting precies is uitgezet zodat ik die niet meer op een normale manier in dat reservoir krijg om zo de kap terug dicht te doen.

Kan er mij iemand uit de problemen helpen met een goeie manier om remolie bij te vullen en waarom die rubberdichting precies is uitgezet.

met vriendelijke groet
 
Het remoliereservoir bevat een rubberdichting, het probleem is dat die rubberdichting precies is uitgezet zodat ik die niet meer op een normale manier in dat reservoir krijg om zo de kap terug dicht te doen.

Kan er mij iemand uit de problemen helpen met een goeie manier om remolie bij te vullen en waarom die rubberdichting precies is uitgezet.

met vriendelijke groet


ik neem aan dat je dat zwarte rubber in je dop bedoeld? Deze kun je weer terug in model drukken zodat ie weer past.

Waarom ie uitzet? Je wil altijd dat er remvloeisof in je pomp komt en geen lucht. Op het moment dat je remblokken slijten, past er meer remvloeistof in je klauw. Deze extra vloeistof komt uit je reservoir.
Zou je hier geen rubber in hebben dat uitzet, bestaat de kans dat wanneer je bijvoorbeel in een bocht (schuin) of over hobbels rijdt, er geen remvloeistof voor het gaatje zit maar lucht. Dit wil je dus niet, dit rubber help dit voorkomen.
 
ow, misschien een beetje verkeerd geformuleerd. maar ik bedoel da het rubber is uitgezet, zodat ik die niet meer op een normale manier kan aanbrengen in het reservoir. precies of dat rubber is te groot...
 
ik neem aan dat je dat zwarte rubber in je dop bedoeld? Deze kun je weer terug in model drukken zodat ie weer past.

Waarom ie uitzet? Je wil altijd dat er remvloeisof in je pomp komt en geen lucht. Op het moment dat je remblokken slijten, past er meer remvloeistof in je klauw. Deze extra vloeistof komt uit je reservoir.
Zou je hier geen rubber in hebben dat uitzet, bestaat de kans dat wanneer je bijvoorbeel in een bocht (schuin) of over hobbels rijdt, er geen remvloeistof voor het gaatje zit maar lucht. Dit wil je dus niet, dit rubber help dit voorkomen.


Bijna juist maar niet helemaal...
Het rubber zorgt ervoor dat er geen vloeistof uit het gaatje van het remvloeistofpotje kan glippen... en meer niet.
 
hmzzz.... door de druk er op te houden, dus kan er ook geen lucht in toch?? :P

Dat dan weer wel.. :)

Als er geen gaatje in je potje zou zitten, zou je een paar kilometer kunnen rijden (remmen) en dan helemaal niet meer omdat je potje dan vacuum trekt omdat je blokken slijten. Daarom hebben ze er een gaatje ingemaakt, maar door dat gaatje kan dan weer vloeistof ontsnappen, daarom dat rubbertje dat in een harmonica vorm is gemaakt zodat het met de vloeistof naar onder kan trekken terwijl er aan de bovenkant lucht inkomt..
 
Dat dan weer wel.. :)

Als er geen gaatje in je potje zou zitten, zou je een paar kilometer kunnen rijden (remmen) en dan helemaal niet meer omdat je potje dan vacuum trekt omdat je blokken slijten. Daarom hebben ze er een gaatje ingemaakt, maar door dat gaatje kan dan weer vloeistof ontsnappen, daarom dat rubbertje dat in een harmonica vorm is gemaakt zodat het met de vloeistof naar onder kan trekken terwijl er aan de bovenkant lucht inkomt..


check!

maar ff op formaat rubber van TS terug te komen :+ :+

kan idd wel es zo zijn dat als je dat rubber eruit haalt en misschien met iets verkeerds ofzo reinigd, die rubbers wat groter worden. Meestal krijg je ze er wel weer in door goed aan te drukken (nee niet deksel door drukken :P maar rubbertje goed in de gleuf rand drukken)
 
zoals je ziet, ik probeer het wel om die erin te duwen. maar dan komt men remolie er terug uit die ik er net heb ingegoten....
full
 
het is raar. toen ik enkele weken die dichting er terug instak had ik bijlange geen zoveel problemen... nu moet ik met 2 personen zijn om die dichting als het ware op zijn plaats te houden om dan die kap er terug op te vijzen
 
Terug
Bovenaan Onderaan