Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blijft ruk natuurlijk maar 2250 tegen 9000 valt dan nog relatief mee.Ervaringsdeskundige hier.
Ging een half jaartje geleden onderuit op een nagelnieuwe MT-10 tijdens een proefrit. 9000 euro schade. Heb het eigen risico van 2250 gelapt en ben het zo snel mogelijk vergeten.
Dat je niks hebt ondertekend is wel vreemd...
Nieuwe bandjes, achterwiel schoof weg, motor klaptte tegen de straat schoof een stuk door, klaptte tegen een stoeprand over naar de andere kant.
Olie lek, frame beschadigd, rearsets beschadigd, kappen beschadigd, stuur krom, velg krom, zadel kapot, uitlaat beschadigd enz. Loopt snel in de papieren.
Heb er zelf niks aan over gehouden.
Is er geen WA verzekering die "schade aan het geleende" dekt.
Ik leen ook wel motorfietsen uit, maar altijd met de mededeling "Zoals je hem krijgt wil ik 'm terughebben" en dat is een breed begrip.
Nee, zelfs mijn verzekering zegt dat dit soort zaken niet door de aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt. Misschien kan jij of anderen je eigen polis nog eens doornemen of informeren of ze dit dekken.Is er geen WA verzekering die "schade aan het geleende" dekt.
Ik leen ook wel motorfietsen uit, maar altijd met de mededeling "Zoals je hem krijgt wil ik 'm terughebben" en dat is een breed begrip.
neen, ik ben best klein/normaal 1,70.
Maar de MT-07 zat een stuk rechterop en comfortabeler naar mijn mening
Tot op het moment van lezen van dit topic, was ik in de veronderstelling dat een proefrit bij een auto of motorzaak gewoon "all risk" verzekerd was...
Weer wat geleerd. Deze prent ik goed in mijn geheugen.
Dan nòg hadden ze hem op de hoogte moeten stellen en laten tekenen..Professioneel schadeherstel voor een nieuwe of ouwe motor scheelt weinig qua kosten, een oude motor is alleen eerder total loss. Als je het zelf doet ga je waarschijnlijk op zoek naargestolengebruikte onderdelen, wat de kosten natuurlijk kan drukken. Aan de andere kant zijn sommige onderdelen bij oudere motoren simpelweg onvindbaar, nieuw of gebruikt.
Blauw: Al-tijd.Ik heb ook meerdere proefritten gedaan en eigenlijk altijd een formulier ondertekend.
Altijd even lezen wat je tekent en naar het bedrag kijken wat je moet betalen bij schade.
Hoe de zaak verzekert is maakt niet zoveel uit, het gaat om je eigen risico bij de proefrit.
Je hebt MotoShare: Huur voordelig 'n motor of verhuur die van jou dan ben jij gewoon verzekerd maar als huurder heb je nog wel eigen risico (€1200 of €600). En elke motor die als "sport" bij de verzekering staat is daar niet welkom volgens mij.Is er geen WA verzekering die "schade aan het geleende" dekt.
Ik leen ook wel motorfietsen uit, maar altijd met de mededeling "Zoals je hem krijgt wil ik 'm terughebben" en dat is een breed begrip.
Zoals eerder vermeld, 1000 euro eigen risico is niet gek, dus die was je sowieso kwijt geweest. Je kunt je beter afvragen of de schuiver te voorkomen was, anders kun je het niet eens leergeld noemen.Ik wil deze ervaring liever zo snel mogelijk vergeten maar wel in mijn achterhoofd houden.
Dus ik ga er ook niet meer achterna en houd het voor gezien €1000 lichter en een ervaring rijker.
Ik denk dat ik wanneer weer beslis om een motor te nemen en ga proefrijden gewoon bij een zaak ga waar ik wel allerlei papieren toegeschoven krijg XD
Dus nog ff langer zonder een motor blijven leven
Je hebt goed gehandeld om een vriend bij te halen die sterk op zijn benen staat. Immers 2 hoofden zijn beter dan 1.Ervaringsdeskundige hier;
Met mijn huidige 748 (eerste motor) voor aanvang proefrit vanalles getekend. Eigen risico was 1500,-. 200 meter van de motorzaak ligt een rotonde, en door mij nog steeds onbekende rede lag ik plat op mijn buik en de motor 5 meter verderop.
Nu had ik gelukkig een bevriende specialist bij, die meteen al zag dat het voor minder dan 1000,- gefixed kon worden. Motor met schade voor de originele prijs gekocht en in eigen beheer laten maken. Alleen deze winter nog mijn zijkuip retoucheren. En blij als een pauw met 7 lullen met mn Duc
Ik ben er nog steeds niet uit wat en hoe het kwam dat ik een schuiver maakte op de rotonde.Zoals eerder vermeld, 1000 euro eigen risico is niet gek, dus die was je sowieso kwijt geweest. Je kunt je beter afvragen of de schuiver te voorkomen was, anders kun je het niet eens leergeld noemen.
Dat is toch het eerste waar je naar kijkt voordat je op een motor stapt?Wist je dat het ding op nieuwe banden stond?
Opletten als de motor erg glimt. Dan is hij ingespoten met siliconen, en vaak "vergeet" men de banden en remschijven af te dekken.Ik ben er nog steeds niet uit wat en hoe het kwam dat ik een schuiver maakte op de rotonde.
Nou het was nog redelijk vroeg op een herfst dag, een paar dagen eerder had het gemiezerd en of geregend.
Ik reed langzaam ik weet eigenlijk niet meer in welke versnelling ik zat het was 1 of 2, Ik ging rotonde rechtdoor (2e afslag) ik draaide in, gaf een klein beetje gas bij en bam op de grond. Ik reed niet over een putdeksel of diesel sporen.
Voor mij is het leergeld besteed aan dat ik documenten had moeten ondertekenen en vragen naar voorwaarden
Ik heb al betaald toen ik weg liep omdat de eigenaar zekerheid wilde voordat ik me mijn verzekeraar belde en hij de zijne- niks ondertekend
- geen kopie RBW / paspoort
ben ik nou heel slecht om te zeggen dat je 1000 euro kan besparen door je telefoon even niet meer op te nemen?