Project CB400N 1982

Whouzz

Die hard MF'er
22 feb 2013
910
20
Wij (mijn broer en ik) verkochten een Honda Transalp en werden o.a. betaald met een Honda CB400N uit 1982. Voor ons iets nieuws, een leuk project en daarbij hoort een nieuw topic.

11015077_10202603683172134_8009289483314887619_n.jpg


Normaal rijden wij op een GSX-R en dit is dus iets heel nieuws. Een leuke uitdaging!
Toen we de CB zagen hadden we allebei het idee deze enigzins om te bouwen tot een 'cafe racer'. Ook al hebben wij in deze hoek nog helemaal geen kennis vinden wij ze er leuk uitzien en lijkt het ons leuk hier is op te rijden.

Terwijl we begonnen begonnen de ideeen te rollen. Het typisch kenmerkende bolle kontje van een cafe wordt het niet, welke naam geef je het dan.. Iets met Bratstyle/Bobber/Cafe combinatie?? Maakt niks uit, we zien wel wat het wordt.

Ik wil dit topic gebruiken om met foto's en verhalen bij te houden wat we doen en wat we maken. Mocht je het leuk vinden lees mee, geef je mening of tips en tricks!!

Zoals ik zei, het is voor ons iets nieuws en we zien wel waar het schip heen vaart!

10952234_10202603682732123_9212534079066992251_n.jpg

11019464_10202603682972129_4619195088930199112_n.jpg

Het zadel hebben we even van foam gemaakt om het totaalplaatje erin te houden. De vork gaan we niet door laten steken maar door bussen 'verlagen'.


To-Do-List
- 'subframe/zadelframe' maken
- Achtershock mounts plaatsen
- Rearset maken
- Tank oren verwijderen en een strakere uitstraling geven
- Nieuwe kabelboom door het frame trekken (volledig uit het zicht)
- Clipons/koplamp unit

Zoveel mogelijk doen we zelf om het zo low-budget mogelijk te houden O-)
 
Weer een CB400n, wordt nog leuk hier!

Ik ben benieuwd wat je met het subframe gaat doen, zelf ben ik daar al de hele winter over aan het denken..... :?

Ik zal binnenkort de foto's eens uploaden in een nieuw topicje.... :Y

Succes met de verbouwing!
 
Succes met het project, ben benieuwd naar de updates! CB400n is een van mijn favoriete motoren. Mega robuust en een echte 'kleine duivel', waar menig 'zware' en veel te lompe motoren het nog moeilijk tegen hebben op de krappe wegen ;)
 
@Hyro;

Gister hebben we van PVC het subframe gemaakt en wij zijn hier nu over uit. Volgende week (dinsdag is onze sleutelavond) gaan we hieraan beginnen!

@-jeroen-;
Ik heb er niet op gereden, voorrem stond vast dus ben benieuwd als die weer in elkaar staat! We hebben hem wel laten lopen, en dat klonk op een rateltje na erg goed! Vorige eigenaar, tevens een collega van mij op werk, gaf aan deze ratel altijd al gehad te hebben.. Hopelijk kunnen we wat vinden als de kop eraf komt.
 
@Hyro;

Gister hebben we van PVC het subframe gemaakt en wij zijn hier nu over uit. Volgende week (dinsdag is onze sleutelavond) gaan we hieraan beginnen!

@-jeroen-;
Ik heb er niet op gereden, voorrem stond vast dus ben benieuwd als die weer in elkaar staat! We hebben hem wel laten lopen, en dat klonk op een rateltje na erg goed! Vorige eigenaar, tevens een collega van mij op werk, gaf aan deze ratel altijd al gehad te hebben.. Hopelijk kunnen we wat vinden als de kop eraf komt.

Ik ben benieuwd! het idee wat ik erover heb bestaat uit het laten meekomen van wat framebuis bij Nico Bakker (maat van mij moet daar toch eerdaags heen)
Daarna een gediplomeerd lasser erop loslaten en er het beste van hopen!
 
Hier een foto van het PVC frame. Zoals het nu is dicht getaped zal het ook worden. Hier achter kunnen we dan mooi de accu plaatsen. Overigens nog een uitdaging om de juiste accu te gaan vinden, maar dat is voor latere zorg.

FOTOS!
10011200_10202628261186569_5874731020214491200_n.jpg

10985382_10202628258866511_7011253940863521490_n.jpg


Ducktape is a brikkers best tool ;)
 
Ziet er knap uit !


Ik heb mijn subframe zo aangepast (ook een cb 400n, ondertussen klaar) :
2afbxbc.jpg

En de batterij, daarvoor heb ik eentje van een DRZ400SM gebruikt.
Zie je niets van, de batterij zit mooi onder het caféracer zitje verstopt
Elektrisch starten gaat hij niet doen met die kleine batterij, maar een kickstarter is gaaf, toch ;) ?
 
eens een geheel nieuw concept uitvinden..... wordt wel moeilijk...... :Y
 
Zou wel leuk zijn. Maar laten we nou ons allereerste project niet gelijk te moeilijk maken ;)
 
Afgelopen dinsdag het 'sub-frame' definitief gemaakt. Hiervoor moesten we zelf even een pijpenbuiger creeeren. Ziet er appart uit maar werkte perfect!
11081386_10202715090877257_4482761133995424658_n.jpg


Na inslijpen omhoog gebogen en daarna vast gezet. Nu nog afwerken. Daarna het frame wat van onder komt door verlengen en met een plaat dicht zetten. Daarna kunnen ook direct de achter shocks weer een mount krijgen. Hoe we dit precies gaan doen weten we nog niet..

10988542_10202715080196990_6712517517891435038_n.jpg


Komende week ga ik beginnen aan het reviseren van de remmen. Hopelijk kunnen we de bestaande hergebruiken al zijn ze toch wel aardig gehavend. We zullen het zien.
Afgelopen week ook een rem-schakelset van een ZX6R overgenomen en deze gaan we zo aanpassen dat die op de CB gaat passen om hem een stuk sportiever te maken.
 
Ik heb nog wel een compleet remsysteem liggen voor een cb 400 n, moest je interesse hebben ;)
Ziet er al knap uit !
 
Het is even stil geweest maar we hebben niet stil gezeten.
Het frame en de shockmounts zitten helemaal afgelast vast. De tank hebben we bijgewerkt en voorzien van een nieuw montagepunt om het zadel strakker aan te kunnen laten sluiten. Ook zijn alle overige mounts van het frame af gehaald. Helaas geen foto's hiervan nu, deze zullen snel komen!

Vandaag kwam ik thuis en stonden er 2 pakketjes klaar, 1 uit china en 1 van een mede MF'er.
11236390_1483092711976599_107625628_n.jpg

Dit zal het rem- schakelset gaan worden denken we. Komt oorspronkelijk van een R6 af en oog lekker sportief. Of we de heelplates gaan gebruiken weet ik nog niet zeker.

En de Exhaust wrap komt vanuit China. Vraag me alleen nog af of ik aan 5 mtr genoeg heb. Begin nu toch te twijfelen.

We lopen alleen een beetje vast bij de kroonplaat.. We zouden hier graag een ander voor gebruiken maar zijn er nog niet uit welke zal passen. Mocht iemand een tip hebben?!
 
Long time no post.

We zijn nog steeds met de CB bezig. Alles loopt door en er is geen haast mee (begin volgend jaar hoeft die pas af).

Inmiddels zit het Rem-Schakelset erop. De achter trommelrem is ook aangesloten op dit set en we hoeven nu alleen nog de remlichtschakelaar te plaatsen.

11412230_10203150982374272_4003679941760805351_n.jpg


Ook besloten om het laatste stukje van het zitje iets meer omhoog te buigen. Wanneer de vering volledig in zit raakt die hem net aan momenteel.

Next step:
- Langs bij een zadelmaker om te vragen hoe de basisplaat van een zadel eruit moet zien (hoe het zadel precies gaat worden gaan we later pas bepalen).
- De voorkant, clip-ons, verlichting, teller, enz enz enz.

Het wordt tocht wel steeds leuker!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan