Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Frame is schoon en ingekort.
Nu aan de gang om oren te maken voor de bovenzijde van de schokker te monteren, en daarna het achterste deel van het frame een vorm geven. Ik wil proberen om de originele accubak te behouden.
Gisteren en vandaag weer een paar uurtjes tijd gehad dus knutseltijd!
Eerst maar eens de oude bout van de CBR achterbrug doormidden gezaagd en nieuwe draad aan gedraaid. En een setje busjes, gemaakt uit een overgebleven CBR spacer.
De brug stond al op de juiste rijhoogte dus de oren even met een lijmtang op de plaats geklemt en gericht. De bout is dus voor de bovenzijde schokbreker;
En de hele boel aan elkaar gelast.
Er moeten nog wel een paar extra driehoekjes onderaan gelast worden voor de stevigheid, maar die komen later. Ook de accubak zit er weer tegenaan. Na een klein hoekje eraf gesneden te hebben past ie gewoon weer op z'n puwe stekkie;
Ik wil proberen om er weer zoveel mogelijk Rebel details in terug te brengen. Dus sowieso de typische accubak, en misschien ook aan de linkerkant ook de chromen kap van het originele luchtfilter.
Ik wil toch wel wat bij de originele looks van de Rebel blijven dus daarom komt de accubak en nu ook het luchtfilterhuis terug.
Dat luchtfilterhuis word aangepast en dan kan ik er mooi de bedrading in stoppen;
Ik maak er zelf wel een dempertje in.
Er komt geen contactslot op mar een soort van hoofdschakelaar. Aan betekend spanning op ontsteking en andere attributen. Ik heb nog een leuk idee voor olie, neutraal en grootlicht lampje maar daar moet ik nog effe wat materiaal voor zoeken.
De kroonplaat van de CBR vork heeft natuurlijk nog een contactslotgat. Dat ga ik opvullen met de drie benodigde ' check lights'. En wel met dit type lampjes, in de 5mm uitvoering, middelste van de drie;
wordt een kicken fiets volgens mij.
Heb je een beetje uitgemeten wat je veerweg achter wordt? Normaal zat de CBR schokkert natuurlijk met een linksysteem, wat een hele andere veerweg geeft.
Deze schokker zou zonder link systeem moeten werken volgens JerryT. Ik kan later de veer nog strakker draaien om de veerweg in te korten. Demping kan ook nog ingesteld worden eventueel.
En ik zal je zeggen, ondanks dat het China shit is, ziet het er toch verrekte mooi uit. In de zin van de kwaliteit dan. Netjes afgewerkt, dus geen vlijmscherpe kanten of andere onzin. Ikke is dik tevreden! Nu nog remblokken maar daar ga ik iets van Lucas of EBC voor zoeken.
Het gaat best lekker zo.
Ik knutsel er eerst alle dingen in en onder alvorens het achterframe te gaan maken. Ben nu ook nog bezig met de carter ontluchting. Word net als bij de eerste een koperen pijpje wat weer naar hetzelfde tankje gat. Zo'n filtertje is ook nog onderweg;
Zoals op deze foto word het dus. Maar het tankje komt wel op een andere positie, dwars tussen de achterbrug.
Aan de linkerkant zit nu ook het oude luchtfilterhuis weer. Daarom kan ie niet daar terug geplaatst worden.
Toch nog even de ontluchtingsleiding in elkaar gesoldeerd die naar het catch tankje gaat. Tankje zelf krijgt een nieuw filtertje en natuurlijk ook nog een steuntje.