Project Suzuki GN400 Brat bike/Bobber

Dat het uiteindelijk toch een kwestie van proberen en testen word met de sproeier bezetting wist ik al, maar het is wel handig om te weten waar je het ongeveer zoeken moet.

En ik denk dat ik er bussen van 7, 5 voor ga gebruiken.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
 
Lees dan maar even goed die handleiding die ik gestuurd heb;) Met bussen maak je wel degelijk de voorvork korter en hoef je niets van je voorvork af te zagen. De voorvork steekt inderdaad door de kroonplaat en daarbij is de voorvork nog 6,5 cm verkort d.m.v. die bussen.

Groet, Thijs
Handleiding gelezen.
Broddelwerk.
En nog steeds; met bussen maak je een vork niet korter :)
Er wordt een stuk van de veren afgezaagd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zaag inderdaad niets van de voorvork af maar de "fork tube" zakt meer in de "fork leg" waardoor de totale voorvork korter is. Heeft bij mij prima gewerkt. De veer heb ik niets van afgehaald, zodat de voorvork iets stugger zal veren.
 
Even een status update:
Het "kontje"van de motor vast gelast, en daarna in de lak gezet!
full




Daarnaast begonnen aan mijn tank met kaal schuren. Kost enorm veel tijd.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb al twee verschillende afbijt geprobeerd. Helaas werken ze allebei niet, blijkbaar mogen er sinds kort bepaalde stoffen er niet meer inzitten. Maar als je er eentje weet die goed werkt?
 
Ik heb hier iets van albastine staan, hij zou ook 2k lak oplossen. Maar dat moet hij nog gaan bewijzen. ........
 
voordat je ergens afbijt op smeert dit eerst met grof schuurpapier bewerken of ligt in krassen.
dan kan de afbijt er goed invreten dat werk normaal wel.
 
Ik heb zelf de afbijt van H&G gebruikt, waarop stond dat hij 2k lak zou moeten verwijderen. Maar is bij mij niet gebeurd. Ik heb ook een klein gedeelte geschuurd om te kijken of het dan wel zou lukken had helaas geen resultaat. Maar goed dat was bij mij het geval.
 
Vandaag het blok uit elkaar gehaald. Ziet er helaas niet goed uit, dikke groeven in de cilinder en zuiger. Wat is volgens jullie de beste en goedkoopste oplossing om het blok weer netjes te krijgen? Uithonen en een grotere zuiger erin? Of een tweedhands cilinder met een nieuwe standaard zuiger? Of als er andere opties zijn hoor ik het graag!
full
 
Een nieuwe status update:

Het frame is inmiddels mat zwart gespoten:
full


Daarnaast mijn velgen mat zwart gespoten en de nieuwe dikke banden erop gelegd. Ziet er naar mijn inzien echt goed uit!
full

full


Nu de banden erop liggen kan ik nu voor het eerst zien hoe de motor er ongeveer uit komt te zien. Ik ben er erg tevreden over.
full

full
 
Zo, dat begint erop te lijken. ben zelf nog niet veel verder als demontage gekomen... tijd.

hoe staat het ervoor met je motorblok? waar haal jij de pakkingen vandaan? heb nog niet een geschikte site gevonden.

ben eigenlijk wel benieuwd hoe die banden zullen rijden.... iemand ervaring ?
 
Dat wordt inderdaad een gaaf ding zeg en die bandjes zijn ook erg mooi idd. ben benieuwd..

die groeven in je cilinder, bedoel je je cilinder bus waar groeven in zitten? Zou denk ik gaan voor een nieuwe cilinder en cilinderbus tenzij een redelijk 2ehands blokje onder de 100 euro ligt. dan zou ik die er gewoon inzetten
 
Ik zeg goed bezig.. :} :Y :}

Hamerite, laat nooit meer los })
Ja alleen indien haarscheurtjes in de laklaag dan roest het frame daaronder lekker verder. Hammerite is goed spul maar je moet wel degelijk eerst even goed ontroesten en het liefst een primer gebruiken.
 
Uiteraard even een schuurpapiertje erover, en ontvetten, maar dat spreekt voor zich toch ;) niet teveel in een keer, meerdere lagen.
 
Zo, dat begint erop te lijken. ben zelf nog niet veel verder als demontage gekomen... tijd.

hoe staat het ervoor met je motorblok? waar haal jij de pakkingen vandaan? heb nog niet een geschikte site gevonden.

ben eigenlijk wel benieuwd hoe die banden zullen rijden.... iemand ervaring ?


ik heb een avon safety mileage achter en een speedmaster voor, kan je knalhard mee de bochten door, in de regen echt prima grip, slijten wel vrij snel, nu 5000 km gereden maar geloof niet dat ik er nogmaals 5000 mee kan (1200cc twin)
 
Zo, dat begint erop te lijken. ben zelf nog niet veel verder als demontage gekomen... tijd.

hoe staat het ervoor met je motorblok? waar haal jij de pakkingen vandaan? heb nog niet een geschikte site gevonden.

ben eigenlijk wel benieuwd hoe die banden zullen rijden.... iemand ervaring ?

Voor het motorblok heb ik een hele nieuwe set pakkingen gekocht op deze site: Suzuki - GN 400 - Motoronderdelen - MotoWebShop.com
 
Heb je gewoon over de roest op het frame gespoten? Zo ja, waarmee (2K, spuitbus)?

Ik heb altijd Motip gebruikt voor het spuiten van een frame of andere onderdelen. Maar ik heb daar slechte ervaring mee. Nu heb ik Hammerite gebruikt voor het frame en dat werkt perfect. Je hoeft geen grondlak te gebruiken en kan over roest heen.
 
Voor het motorblok heb ik besloten om een nieuwe overmaat zuiger aan te schaffen en de cilinder te laten uithonen. Zeker omdat de zuiger er zo slecht aan toe is was dit wel de beste oplossing. Het was wel even zoeken want er zijn geen Suzuki dealers meer die een overmaat zuiger met zuigerveren kan leveren. Gelukkig heb ik een adresje kunnen vinden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan