Project Suzuki GN400 Brat bike/Bobber

Ik heb nog een vraag aan jullie! Ik wil mijn motortankje behandelen met blanke lak over een kaal geschuurde tank. Nu heb ik twee spuitenrijen benaderd en die vertellen me dat blanke lak niet hecht op kaal ijzer, terwijl ik het wel vaak tegenkom bij dit soort motoren.

Iemand een idee welke lak zij dan wel gebruiken of enige ervaring?
 
blanke lak hecht inderdaad niet op blank staal. Je kan het wel doen, maar zal het altijd bij moeten werken. Gelukkig is blanke lak niet zo duur.

Goed schoon en vetvrij maken, meteen op spuiten. Als je een dag over heen laat gaan, is het blanke staal alweer verontreinigd. Een alternatief is Owatrol olie, maar ook dat moet je altijd weer bijwerken.
 
img6804y.jpg


heb laag of 3 blanke lak gedaan om de decal te beschermen, van motip. Daaroverheen regelmatig een laagje owatrol, werkt prima alleen de blanke lak hecht inderdaad niet goed, tikje met iets hards en je ziet t er af schieten. Met owatrol werk je dat prima bij.

ik kreeg de tip om 2 componenten blanke lak te halen, bij mn volgende tankje het plan. Owatrol blijft altijd kwetsbaar en iets 'zacht'
 
Werkt owatrol ook niet als hechtlaag? meende dat gelezen te hebben. Als je rustol owatrol bij Google intikt. Ff een suggestie.
 
De banden zijn zo als op pagina 2 te lezen van avon.

Weet iemand het aantrek moment van de cilinder kop bouten? Heb mijn blok uit elkaar getrokken en dat ziet er beter uit dan het blok van thijs. Blijft een verrassing he haha

Hoe staat het er voor met jou gn thijs?
 
Weer een stuk verder gekomen! Eindelijk een overmaat zuiger binnen, en mijn cilinder laten uithonen.
full

Daarna het blok in elkaar gezet en geplaatst in de motor.
full

Weer een stap dichterbij.
full

Morgen hoop ik de motor voor het eerst te starten. Ik heb vandaag een versimpelde versie van de bedrading gemaakt morgen kom ik erachter of dit gaat werken.
 
Goed bezig, kun je ook een paar foto's van recht van voor en recht achter de motor nemen? Ben nog aan het twijfelen over banden en ben benieuwd hoe deze de achterbrug en voorvork opvullen.

Met welk moment draai jij de kopbouten aan?
 
Goed bezig, kun je ook een paar foto's van recht van voor en recht achter de motor nemen? Ben nog aan het twijfelen over banden en ben benieuwd hoe deze de achterbrug en voorvork opvullen.

Met welk moment draai jij de kopbouten aan?

Ik zal morgen wat foto's maken van de voor- en achterkant. De kracht van de kopbouten weet ik niet meer uit mijn hoofd. Volgens mij heb ik dat ergens gevonden op internet weet alleen niet meer waar.
 
Vandaag is het dan gelukt! De motor heeft gelopen. Er moet nog veel worden afgesteld. Via deze link de eerste start te zien:
 
Op dit moment heb ik een deel van het zadel gemaakt.
full

Hierdoor was het mogelijk om de bedrading verder af te werken. Ik wil graag hebben dat zo min mogelijk te zien is van de bedrading en andere elektrische onderdelen. Ik heb daarom een doosje kunnen vinden waar de CDI, (kleinere) Accu en gelijkrichter in past.
full

Dit doosje heb ik onder het zadel bevestigd.
full

Waar ik erg blij mee ben is dat je amper het doosje en de bedrading ziet.

Nu irriteerde ik mij eraan dat de tank nog niet helemaal horizontaal stond. Dit komt omdat ik de voorvork te weinig heb ingekort. Maar ik kwam er ook achter dat er te weinig ruimte zat tussen mijn achterwiel en het frame. Ik heb daarom de veren een stukje verplaatst waardoor ik meer ruimte heb.
full

(Achterbrug moet natuurlijk nog worden netjes gemaakt)

Voor Ronaldt hier de ruimte te zien tussen het achterwiel en frame nadat ik de veren heb verplaatst.
full


Daarnaast heb ik een ander stuur erop gezet. Vind ik er zelf een stuk beter uitzien omdat het vorige stuurtje naar mijn idee te hoog was.
full

Hier goed te zien dat de tank een stuk rechter staat.
 
Op de derde foto zie je de powerfilter zitten, hij is niet goed te zien door de schaduw.
 
Goed bezig hoor.. maar heeft die gelijkrichter geen luchtkoeling nodig..?? die van mijn Intruder in elk geval wel. Weet niet hoe dat bij deze bike zit/ zat..!?
 
Goed bezig hoor.. maar heeft die gelijkrichter geen luchtkoeling nodig..?? die van mijn Intruder in elk geval wel. Weet niet hoe dat bij deze bike zit/ zat..!?
Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Is het over het algemeen zo dat een gelijkrichter luchtkoeling nodig heeft?
 
Goed bezig. Zelf denk ik dunlop k527 banden te monteren. Zijn er ook in 140-90-16 :)
Heb net zo'n stuur gescoord op vehikel Zwolle. ... maar het wordt geen kopie.
Ik ben bijna zover dat het blok in de vht lak gespoten kan worden. Daarna moet hij weer in elkaar.

Zat er in jou pakkingen set wel een kleppendeksel pakking?
 
Terug
Bovenaan Onderaan