Projekt GS500RS

Hier op mijn werk iemand zoeken die dit voor me kan frezen.

Andere optie is om 5mm van de velg af te draaien (pasvlak remschijf) :-/ hmm
 
Hier op mijn werk iemand zoeken die dit voor me kan frezen.

Andere optie is om 5mm van de velg af te draaien (pasvlak remschijf) :-/ hmm

Daar zou ik voor kiezen. Je houdt nu wel erg weinig materiaal over bij je remklauwmontagepunt.. denk ik.
 
Ziet er goed uit! Leuke motoren om te verbouwen zo'n gs500. Heb een paar jaar terug er ook een verbouwd tot streetfighter. Maar nu ik die foto van de zijkant zag; komt er nog een ander kontje op? Iets van een korte cafe racer stijl of iets dergelijks. (mooi met die ronde koplamp en clip ons) Verder mooi project!
 
Heb vandaag toch besloten dat de klauw het haasje is.
Er gaat 4.5mm af dat gaat vrijwel niet ten koste van de sterkte.
De verhoging die er op de montagevlakken zit is al 3,5mm er gaat dus eigenlijk maar 1mm van de klauw af, lijkt me geen probleem.
Klauw heb ik dus vanmiddag naar het plaatselijke revisie bedrijf gebracht en ik kan hem morgen weer ophalen. :)
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws *O* Al druk bezig om de klauw te monteren :9

Zeg dB-tje, ik heb een vraagje. Ik heb ff gezocht en het blijkt dat jij de schakelaskeerring een keer vervangen hebt. Is dit moeilijk om te doen? Mijn GS drupt daar wat olie vandaan als ik het goed zie.
Hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig denk je ?
 
Meeste werk zit hem in het schoonmaken van de bende daar achter het carter deksel.
De keering wip je er zo uit met een schroevendraaier of goede punttang.
Niet de as of passing van de keering in het carter beschadigen! Anders blijft het zweten/lekken.

Al met al een uurtje tops.
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws *O* Al druk bezig om de klauw te monteren :9

Zeg dB-tje, ik heb een vraagje. Ik heb ff gezocht en het blijkt dat jij de schakelaskeerring een keer vervangen hebt. Is dit moeilijk om te doen? Mijn GS drupt daar wat olie vandaan als ik het goed zie.
Hoe lang ben je daar ongeveer mee bezig denk je ?

Klopt ik heb het samen met ^^ gerepareerd. Moet wel zeggen dat de 1e keer niet goed ging. Je moet het asje even goed invetten voor je de keerring er over schuift.
maar prima zelf te doen hoor.

Ik ben overgens nog niet begonnen met de remklauw, deze was gister helaas nog niet klaar.
Ik heb gister een beugel gemaakt voor mijn stuurkuipje, vanmiddag ga ik deze nog even voorzien van een extra steuntje voor de digitale teller, daarna even spuiten en monteren.
ook hoop ik vanmiddag mijn klauw terug te krijgen. Dan is dus morgen de motor klaar voor het mooie weer :)
 
Laatst bewerkt:
Mr Muillie: Thanks :). Gewoon van buiten af, aan die zijde? Kartels van schakelpedaal even intapen neem ik aan?

@dB-tje: voor als je het nog niet gezien hebt, ik heb ook een RS voorvork gekocht gisteren. Moet hem alleen reviseren (keerringen lek), dat ga ik eens op mijn gemakkie doen. Moet alleen nog een spatbordje hebben en nog iets voor de teller verzinnen. Oja, en koplampklemmen :P
 
Vanmiddag de remklauw opgehaald en daarna de GS voorlopig af gemaakt.
Hier weer een paar foto's:

2051257b.jpg

e0857b36.jpg

81b777a9.jpg

ea940738.jpg

4b9ba364.jpg


Ik ben erg blij met het resultaat, binnenkort komen er betere foto's ;).
Laat maar even weten wat jullie er van vinden.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag voor het eerst weer eens lekker een stukje wezen rijden en meteen een paar foto's gemaakt.
Motor rijd eigenlijk boven verwaching goed, het stuurgedrag is erg zeker, hij ligt goed op de weg en ook met de handjes los gaat hij keurig rechtuit.
Hier een paar foto's van de motor nu hij helemaal af is :)

9c1716e9.jpg

e29a7446.jpg

d3fcc114.jpg

38e675db.jpg

38132ae3.jpg

0e1e6947.jpg


Ik ben benieuwd naar jullie mening dus brand maar los.
 
Ziet er goed uit, weer een 'laat mensen achterom kijken' fiets erbij :)

Die laatste foto is echt nice trouwens ;)
 
Ik vind de usd een erg grote verbetering, ziet er echt super dik uit!

Wat zijn je verdere plannen? Hij ziet er trouwens zo ook helemaal af uit!
 
Ik vind de usd een erg grote verbetering, ziet er echt super dik uit!

Wat zijn je verdere plannen? Hij ziet er trouwens zo ook helemaal af uit!

Bedankt voor de complimenten, ik ben er erg blij mee hoe hij geworden is.
Heel misschien komt er nog een ander kontje op, damn moet je denken aan die van een monster oid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan