Projekt GS500RS

Ziet er erg netjes uit en ook gewoon straks alsof alles bij elkaar hoord
 
bedankt weer voor de reacties :) erg leuk om te horen dat ik niet de enige ben die het resultaat mooi vind.
 
Zojuist een bod gedaan op de volgende upgrade.
Als alles goed gaat, horen jullie snel meer ;)

The klussing continuous...
 
Ben benieuwd wat het is! Succes alvast ;).

Mijn USD komt morgen ook binnen, kan ik alvast beginnen met uit elkaar trekken en wachten op de nieuwe keerringen + olie
 
Je moet even in de gaten houden dat die bussen van het voorwiel kwa maat niet kloppen in de how-to.
Daar staat een lengte van 31 en 17 dit moet 28 en 12 zijn ;)

Verder heb ik eerst gezorgd dat ik alle onderdelen bussen enz binnen had voor ik er aan zou beginnen. persoonlijk vind ik dit lekkerder werken en je zit minder lang zonder motor ;)
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik wilde net even wat nette tekeningen maken voor die man op mijn stage :P.

Waarom scheelt die 3 en 5mm?
Die lagers zijn trouwens toch beide 1mm smaller?

/edit: Als het goed is komen de onderdelen morgen ook binnen. Bussen laat ik woensdag draaien op stage. Ik wil inderdaad alles zo voorgemonteerd mogelijk hebben zodat het hele zooitje in 1x erin kan.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ik wilde net even wat nette tekeningen maken voor die man op mijn stage :P.

Waarom scheelt die 3 en 5mm?
Die lagers zijn trouwens toch beide 1mm smaller?

De bus van 28 komt aan de remzijde en met de 3mm er af zit het wiel veel mooier uitgelijnd.
De bus aan de niet remschijf kant is korter omdat het dikke stuk van de as ook nog een stuk van 8mm binnen de vork komt. 3+5 is 8 ;). misschien was dit bij rijkwessel niet zo, dat weet ik niet.

De lagers hebben voor zover ik weet dezelfde breedte, draai ook vast een nieuwe lager spacer zoals je ook voor mij gedaan hebt en boor de flens in je velg op naar 26mm met z'n konische gatenboor.

Van de remklauw moest bij mij 4.5mm worden gefreest. (met de bussen van 28 en 12mm)

let trouwens goed op de toleranties van de balhoofdbus deze moeten op 0.01 mm gedraait worden.
 
Laatst bewerkt:
De bus van 28 komt aan de remzijde en met de 3mm er af zit het wiel veel mooier uitgelijnd.
De bus aan de niet remschijf kant is korter omdat het dikke stuk van de as ook nog een stuk van 8mm binnen de vork komt. 3+5 is 8 ;). misschien was dit bij rijkwessel niet zo, dat weet ik niet.

De lagers hebben voor zover ik weet dezelfde breedte, draai ook vast een nieuwe lager spacer zoals je ook voor mij gedaan hebt en boor de flens in je velg op naar 26mm met z'n konische gatenboor.

Van de remklauw moest bij mij 4.5mm worden gefreest. (met de bussen van 28 en 12mm)
Als ik het goed begrijp komt het wiel dus minder uit het midden te staan. Lijkt me veel mooier, en wellicht is het ook nog merkbaar, maar daar kan ik niet over oordelen.

Dat as stuk zal ik morgen even checken als ik ze binnen heb, daarna maak ik de goeie tekeningen.

Als ik het goed heb gezien zijn volgens mij de wiellagers van GS 13mm breed en die van de RS 12mm.

Ik wilde je het nog vragen van die toleranties, maar vergeten. Thanks :P

/edit: Schijt, ik zie nu dat voorvorkkeeringen en wiellagers nog niet verzonden zijn -O-.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp komt het wiel dus minder uit het midden te staan. Lijkt me veel mooier, en wellicht is het ook nog merkbaar, maar daar kan ik niet over oordelen.

Dat as stuk zal ik morgen even checken als ik ze binnen heb, daarna maak ik de goeie tekeningen.

Als ik het goed heb gezien zijn volgens mij de wiellagers van GS 13mm breed en die van de RS 12mm.

Ik wilde je het nog vragen van die toleranties, maar vergeten. Thanks :P

/edit: Schijt, ik zie nu dat voorvorkkeeringen en wiellagers nog niet verzonden zijn -O-.

De maten zijn gemeten met de nieuwe lagers er in dus de breedte is altijd goed.
 
haha nee heb niet op een kontje geboden, helaas is de deal ook al weer afgeketst, de advertentie miste een boujaar en bij navraag was het deel niet van het juiste bouwjaar.
Ik moet dus nog even doorzoeken ;).

De tolerantie van -0.01 (uitwendig) of +0.01 (inwendig) is juist.
Anders klemt de bus niet om de stuurpen en het lager niet op de bus.

Bij mij was de afwijking uitwendig -0.02 en ik heb het lager dus moeten vestzetten met speciale loctite (603) voor lagers.
 
Ah oke, toch benieuwd wat het dan wel was :P. Tank?

Oke dank u. Ik heb alleen een tegenvaller, die vent heb 4 voorpoten opgestuurd die allemaal beschadigd zijn, 2 hebben putjes en de ander krassen + een putje. Daarnaast zitten de originele clipons er niet bij en de balhoofdmoer mist -O-. Dikke tegenvaller dus, heb hem gemaild dus ben benieuwd hoe hij reageert.
 
Ah oke, toch benieuwd wat het dan wel was :P. Tank?

Oke dank u. Ik heb alleen een tegenvaller, die vent heb 4 voorpoten opgestuurd die allemaal beschadigd zijn, 2 hebben putjes en de ander krassen + een putje. Daarnaast zitten de originele clipons er niet bij en de balhoofdmoer mist -O-. Dikke tegenvaller dus, heb hem gemaild dus ben benieuwd hoe hij reageert.

Aj kloten man :S dat ziet er niet best uit zo. Succes en hou ons op de hoogte ;)
 
Ziet er goed uit man! Wil ook met die van mij beginnen! Binnenkort m'n voorvork van de GS reviseren en wat spuitwerk verrichten.. :)

Bedankt voor het compliment :)
Ik zou als ik jou was zeker ook de voorveren vervangen voor progressieven, dat rijd echt een stuk beter.
Succes met je projekt.
 
Aangezien ik het 3.5" achterwiel met 140er band (origineel 130) te smal vind ga ik maar eens op zoek naar een ander achterwiel.
Na wat speurwerk hier ben ik tot de conclussie gekomen dat ik het beste kan kiezen voor het achterwiel van een '98-'02 GSX600/750f.
Het enige nadeel is dat deze 3 rechte spaken heeft ipv 3 ligt gebogen spaken. Maar ik denk dat dit niet erg op gaat vallen (zie ook het voorbeeld in de link).
Het voordeel is dat deze velg 4.5" breed is en dus prima een 160er band kan hebben.
Nu nog even op zoek naar naar zo'n wiel incl remschijf.
Iemand nog wat liggen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan