quads verboden in antwerpen

Een verbod op quads binnen de bebouwde kom?

  • goed idee?

    Stemmen: 39 31,0%
  • slecht idee?

    Stemmen: 87 69,0%

  • Totaal aantal stemmers
    126

SoloMotard

MF veteraan
20 apr 2004
5.553
19
Mechelen (Vlaanderen)
Maandagavond heeft de gemeenteraad van Antwerpen bepaald dat het rijden op een quad verboden wordt in de bebouwde kom. Open Vld, CD&V, sp.a, Groen! en Vlaams Belang schaarden zich achter het verbod, bij de twee eerstgenoemde partijen waren er wel onthoudingen.

Annick De Ridder (Open Vld) noemde de maatregel "buiten proportie, ondanks de overlast." Naima Lanjiri (CD&V) voegde eraan toe dat motoren of wagens ook voor geluidshinder zorgen.

Burgemeester Patrick Janssens noemde de maatregel er eentje die je niet graag neemt, maar zegt tegelijk dat niet geluidshinder, maar onverantwoord rijgedrag van sommigen aan de basis van het verbod ligt.
Inbeslagname

De maatregel zou binnenkort moeten ingaan. Wie het verbod aan zijn laars lapt, kan rekenen op een boete en is mogelijk zijn quad voor 14 dagen kwijt.

Ik ben geen fan van quads al is het maar omdat er te vaak idioten opzitten en die dingen direct ontdaan worden van hun demper (een open uitlaat is geen demper) maar dit is dan weer een stap te ver. Net zoals andere ondoordachte wetgevingen in België (25kW, voorlopige rijbewijzen, 125CC, ...) Wordt hier zonder onderbouwing een wet doorgejaagd waar gerust hardop vragen over gesteld mogen worden... En dan vraag ik mij nog af wat er met mensen gebeurt die een quad voor professioneel gebruik inzetten (pizzeria's, landbouwers, ... ) Zijn er nog meningen?
 
Laatst bewerkt:
Nou mijn ervaring is dat quads idd bereden worden door, ja hoe zal ik dit subtiel noemen...mongolen.
Neemt niet weg dat deze maatregel wel heel erg drastisch is allemaal.
 
Tsja het is niet omdat er veel rotte appels in de korf zitten dat de hele korf rot is.

Maw dit is de makkelijke oplossing: symptonenbestrijding zonder de kern aan te pakken.
 
Wel ja want wettelijk gezien (stel dat het enkel vanwege het geluid was) konden ze ook die agenten er nog is op wijzen dat er geluidsnormen zijn en zoals in Duitsland die mannen aan de kant zetten (+ eventuele boete) tot ze terug komen met een demper (en geen verlengstuk zoals er nu vaak opstaat).
 
Hoe kunnen mensen hier dit een goed idee vinden?

Voor hetzelfde geld wordt het op motoren toegepast...
 
Tja ben ook geen liefhebber van Quads
Maar waar ik helemaal een hekel heb is het steeds verder inperken van onze vrijheden. :(
Trouwens als het met 1 voertuig gebeurt kan er zo een volgende aan de beurt zijn, straks beginnen ze ook nog over motoren. :r

Dus ik ben zeker tegen.
 
Laatst bewerkt:
Tja ben ook geen liefhebber van Quads
Maar waar ik helemaal een hekel heb is het steeds verder inperken van onze vrijheden. :(
Trouwens als het met 1 voertuig gebeurt kan er zo een volgende aan de beurt zijn, straks beginnen ze ook nog over motoren. :r

Dus ik ben zeker tegen.

Zoals ik zeg en het is niet dat ze die mannen niet konden aanpakken door zich enkel te beroepen op de geluidsnormen.
 
Tja ben ook geen liefhebber van Quads
Maar waar ik helemaal een hekel heb is het steeds verder inperken van onze vrijheden. :(
Trouwens als het met 1 voertuig gebeurt kan er zo een volgende aan de beurt zijn, straks beginnen ze ook nog over motoren. :r

Dus ik ben zeker tegen.

mee eens.
 
Zelf heb ik ook een quad, want bij mij achter is een zandafgraving e.d. en daar is nu al 10 jaar een prachtig crossterrein gemaakt door ons, de plaatselijke quadrijders. Merk idd wel dat de meeste motorrijders niets met quads hebben, terwijl ik het juist gruwelijke dingen vindt. Uitleven op de weg met de motor en offroad met de quad. Je kan overal rijden, driften in de regen. Die dingen brengen het speelgedrag pas echt naar boven in een mens.

Al moet ik wel zeggen dat die dingen gevaarlijker zijn dan motoren. Al paar keer over de kop geslagen bij de 60 graden klims e.d. en dan krijg je zo'n quad op je harses. Of als je hard een bocht door gaat en je houding is verkeerd stuiter je een paar keer over de kop. Kan vrij pijnlijk zijn weet ik van een maat van me :+

Het verbieden van deze apparaten vind ik idd wel heel zwak, zeker omdat er nu dus een begin mogelijk gemaakt is om voertuigen (die in de minderheid zijn en iedereen een duidelijk vooroordeel over heeft) in het verbod te gooien omdat ze "overlast" veroorzaken.

Laten we dan ook maar beginnen met het dichtgooien van kerken, verbieden van benzine grasmaaiers, wielrenfietsen en ga zoo maar door..

Mooie is dat ik actief ben in de scooter, auto, motor en quad wereld en iedereen heeft op elke groep weer mooie vooroordelen. (al vind ik dat alles wel enigszins klopt en ik me er ook bij alle 4 schuldig aan maak of heb gemaakt)

Het begin is er, waar eindigd het? :(
 
ik vind het maar raar.
Je koopt een motorvoertuig en dan word je geweerd uit een stad.
Deze apparaten hebben gewoon een goedkeuring en kenteken.
Hetzelfde verhaal wat ze wilden doen in amsterdam met oldtimers.
En als ze dit doen met quad's en oldtimers dan kunnen ze het doen met elk voertuig die overlast in hun ogen.
Dus als er een gemeente(nederland of belgie) is die vind dat er teveel overlast is van motoren dan kan die zelfde regel ook voor motoren gaan gelden.
Eigenlijk hetzelfde met diverse dijken in nederland.
Er zijn er zat waar je met de motor niet op mag, dit terwijl je een kenteken hebt en ik neem aan dezelfde rechten als auto's.

dus zo krom als het maar wezen kan.
 
Amen. Mijzelf lijkt een quad ook geweldig omdat ik een auto... tjah, een auto is het gewoon niet. En een quad heeft naar mijn idee ook een gigantische fun factor (en is even kansloos bij een botsing met een auto).

Ook maken hun (belgie) volgens mij niet het onderscheid tussen een sportquad of een utilityquad (hoewel die vast minder populair zijn)

Voor 's winters zou ik er graag een quad bij willen hoor...
 
Laatst bewerkt:
ik vind het maar raar.
Je koopt een motorvoertuig en dan word je geweerd uit een stad.
Deze apparaten hebben gewoon een goedkeuring en kenteken.
Hetzelfde verhaal wat ze wilden doen in amsterdam met oldtimers.
En als ze dit doen met quad's en oldtimers dan kunnen ze het doen met elk voertuig die overlast in hun ogen.
Dus als er een gemeente(nederland of belgie) is die vind dat er teveel overlast is van motoren dan kan die zelfde regel ook voor motoren gaan gelden.
Eigenlijk hetzelfde met diverse dijken in nederland.
Er zijn er zat waar je met de motor niet op mag, dit terwijl je een kenteken hebt en ik neem aan dezelfde rechten als auto's.

dus zo krom als het maar wezen kan.


full
 
Ik vind het ook een onaangename ontwikkeling, echter het simpel hebben van een goedgekeurd voertuig voorzien van kenteken en verzekering is niet voldoende. Vergelijk maar eens in hoeveel gemeentes je niet met een vrachtwagen mag komen om te parkeren. Daar gaat eigenlijk een beetje hetzelfde op (dan bedoel ik niet de gekoelde wagens)

Beter zou het zijn als ze verkeersregelovertreders harder zouden aanpakken, maar ja dan krijgt de politie weer te horen dat ze boeven moeten vangen of dat het struikrovers zijn ;-)

ik vind het maar raar.
Je koopt een motorvoertuig en dan word je geweerd uit een stad.
Deze apparaten hebben gewoon een goedkeuring en kenteken.
Hetzelfde verhaal wat ze wilden doen in amsterdam met oldtimers.
En als ze dit doen met quad's en oldtimers dan kunnen ze het doen met elk voertuig die overlast in hun ogen.
Dus als er een gemeente(nederland of belgie) is die vind dat er teveel overlast is van motoren dan kan die zelfde regel ook voor motoren gaan gelden.
Eigenlijk hetzelfde met diverse dijken in nederland.
Er zijn er zat waar je met de motor niet op mag, dit terwijl je een kenteken hebt en ik neem aan dezelfde rechten als auto's.

dus zo krom als het maar wezen kan.
 
De quadrijders hebben het vooral aan die communist van een burgemeester jansens te danken.

Ik vraag me af waarom quads op de autosnelweg niet toegelaten zijn? Dikke baanbanden er onder en gaan met de banaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan