Ik heb ook een 400. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal, omdat ik alleen daarop heb gereden.
Oh wacht ff ik heb natuurlijk op de rijschool op een CB500 gereden....
CBR400RR is vele malen beter!!!
1: Daarbij ziet hij er mooi uit, zeker voor iets uit '88.
Het is alleen wel zo: als je met je vrienden gaat rijden en enorm je best doet om ze bij te houden en je helemaal naar ze toe remt, ze je na de bocht weer zoek rijden omdat ze t gas opendraaien.. 60Pk met een drooggewicht van 179 begin je niet zoveel mee tegen een GSX-R met 130 pk met HETZElFDE gewicht.
Maar goed. In het begin (don't say a word!) kon ik ze toch niet bijhouden al had ik een snellere motor gehad.
Ik ben er echt superblij mee en het is wel gewoon een supersport. Hij komt dus echt wel goed van z'n plaats en is volgens mij een ideale beginners fiets. (De 400 in zijn algemeen)
Ik heb eens een test gelezen van 400 en daar kwam idd de CBR als beste naar voren, maar daar stond de ZXR toen niet bij. Meestal zijn die iets duurder maar ook iets nieuwer en dat heeft zo zijn voordelen. Daarbij zijn de CBR-ren nooit officieel geimporteerd. Maar eigenlijk kan elke dealer wel aan onderdelen komen.
Maar je kunt natuurlijk gaan testrijden. Ik denk dat ze bijv. een CBR400RR nog wel hebben staan bij Hein van Drie in Ede (of Veenendaal ofzo), maar die was niet echt goedkoop. Om je een indicatie te geven, ik heb 6000 gulden betaald voor de mijne en dat was bij een particulier.
Topsnelheid: bij 190 houdt de teller op, maar gaat hij nog wel harder.