R1 1998 Exup 7000RPM melding

Tini-R

MF veteraan
13 feb 2010
33.370
156
Rotterdam
Hoiii

Ben even met mijn motor bezig nu, deze geeft sinds laatste 2 ritjes exup melding aan 7000 rpm.

Nu heb ik het kapje eraf geschroeft, motor gestart gasgegeven, en de exup beweegt wel. Zie wel dat het geoxideerd is en het lijkt stroef te gaan. Kan het kloppen dat ie dan toch de melding geeft?

Qua rijden merk ik niks overigens, loopt goed stationair en met hoge toeren rijdt ie ook normaal.

Iemand enig idee?
 
Heb de uitlaatdemper eraf gehaald en zie de klep wel op en neer gaan. Heb een foto gemaakt van de stand wanneer ie gewoon uit staat en stationair. Geloof dat deze wel juist is.
 
Laatst bewerkt:
Heb de boel een klein beetje schoongemaakt daar waar het mechaniek zit, uitlaat er ook af gehaald,exup klep zit op de juiste stand zo te zien, en gaat gewoon open met gasgeven.

Krijg nu opeens niet meer de melding. Heel raar. Enigste waar ik schoongemaakt heb is daar bij het mechaniek achter dat kapje.
 
Bij mij zijn de twee kabels ooit naar beneden gezakt onder de tank uit,waar door ze tussen m'n veer systeem kwamen en klem kwamen te zitten als de motor in veerde.
 
Zoals gezegd, speling moet in orde zijn van de kabels en de boel mag niet te stroef gaan. Anders klep loshalen en de draaipunten voorzien van een laagje keramische pasta met een vloeigrens van minimaal 1000gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan