R1 slaat af als ik hem in zijn versnelling zet? Help?

Status
Niet open voor verdere reacties.
eerst alleen loskoppelen.
als dat niet werkt, de draden op de stekker doorverbinden.
niet op je frame houden als je geen kortsluiting wil.
oke want die van me koppeling moest ik wel tegen me frame houden daarom vroeg ik het! Als ik die van me koppeling op me frame houd doet hij wel alles behalve die standaard beveiliging! Daarom vroeg ik het! Was nog niet bij me standaard geweest! Maar nu dat u dit zeg ga ik gelijk kijken morge Alvast Bedankt!!! Groetjes Braydner
 
rare manier van testen om de draad tegen de massa te houden.
als het toevallig geen massadraad is, dan heb je grote kans op kortsluiting.
kijk voortaan eerst in het electrisch schema voordat je zoiets doet.
het kan wel, maar dan moet je wel weten wat je doet.

je kunt overigens het afkoppelen/doorverbinden ook met de koppelingschakelaar doen.
 
Laatst bewerkt:
rare manier van testen om de draad tegen de massa te houden.
als het toevallig geen massadraad is, dan heb je grote kans op kortsluiting.
kijk voortaan eerst in het electrisch schema voordat je zoiets doet.
het kan wel, maar dan moet je wel weten wat je doet.
ja maar dat komt omdat als je die baby blaywe draad van je neutraal schakelaar ook tegen de massa moest houden dan kan je rijden maar blijft je neutraal altijd branden! En had ze eerst los gemaakt van me koppeling gebeurde niks toen doorverbonden gebeurde ook niks toen tegen de massa bingo!! Toen deed hij het maar de beveiliging van de standaard doet het niet dan! nu ben ik bij die standaard aangekomen!!! Nu die proberen!! Daarom vraag ik hulp omdat dit me eerste keer sleutelen is aan de motor misschien weten de mensen om me heen meer te vertellen of ervaringen te delen? Groetjes Braydner
 
Met een eenvoudige voltmeter zie je zo of het een plus of min draad is. Ik weet verder niet hoe de schakeling loopt dus daar kan ik je niet bij helpen.
Om draadjes tegen de massa te houden om te checken moet je al aardig weten hoe het in elkaar zit.
 
Ik heb dat ook gehad met de kawa. Flinke trap tegen het standaard loste het op. :P
Bleef hangen. (een of ander pinnetje, het was echt een simpel probleempje)


Maar misschien kun je beter bovenstaande adviezen opvolgen. :P
Iets vriendelijkere methode dan de mijne. O-)
 
:N nou het is nog niet gelukt met men standaard was geen verschil maar als ik geel blauw van me koppeling op aarde hou, kan ik schakelen en me neutraal werkt ook maar kan alleen nog niet starten in versnelling maar als ik geel zwart ook op aarde zet kan ik schakelen en starten in me versnelling zelfs met me standaard naar beneden!! dus dan werkt alleen me standaard beveiliging nog niet!!! :( Zou het zo zijn dat me standaard beveiliging en me koppelings schakelaar allebei kapot zijn? of is het het kastje wat die signalen doorzend???? En alvast iedereen bedankt voor de reacties!!! :W
 
Bij mijn R1 2004 moet de standaard in zijn bij het in de versnelling zetten, vanzelsprekend slaat de motor ook af als de standaart uit gaat.

Ik gok op de standaard sensor. Ik stond een keer bij het tankstation en zette hem in zn 1 toen de standaard nog uit was en toen sloeg hij af dus lijkt hetzelfde probleem alleen ik moest alleen mn standaard inklappen.
 
Laatst bewerkt:
Is er door het draadje tegen massa te houden niet ergens een zekering gesprongen?
nee al me zekeringen zijn goed! En me alarm werkt ook goed! Denk toch die koppelings schakelaar!! morge even eraf halen en die schakelaar controleren is nu te donker in me schuur! en maak die kleine wakker als ik hem start nu! denk dat als die schakelaar werkt hij juist massa door geefT aan beide draden!! of een relaid kapot kan ook nog enigste mogelijk heid denk ik maar eerst weer testen morge!!! Moest vandaag eerst me auto raam maken me elektrische raam bleef open staan!! Ook dat nog eens maarja dat heb ik al opgelost nu weer me motor!!!! |(
 
Nou koppelings schakkelaar was ook heel!! Dus kan alleen me relaid zijn! op een of andere manier geef hij zijn massa niet door! Zal wel door een kortsluiting zijn gebeurd!!! Echt balen want als ik me koppelings kabel op massa zet hoor je in het relaid iets tikken en dan doet hij het wel Dus me relaid even laten testen denk ik!
 
misschien een overgangsweerstand.

had zelf een te hoge weerstand in mn neutraal schakelaar.
lampje deed het goed, maar te hoge weerstand om start relais te laten werken.

maargoed, je klinkt niet echt bepaald alsof je weet waar je mee bezig bent.
het lijkt me beter om even langs een motor zaak te rijden en hun even diagnose te laten stellen voordat je straks meer dingen stuk maakt.
 
Niet om je af te zeiken maar regel nu eerst eens een electrisch schema i.p.v. van alles maar met massa's en weet ik wat door te verbinden!!!!
Als je dat schema leest/volgt zal één en ander ongetwijfeld snel genoeg duidelijk worden!!!!!
Bij mij zit achterin het instructieboekje een electrisch schema en op het internet kun je hem ongetwijfeld ook wel ergens vinden!!!!!!
:+
 
Laatst bewerkt:
Ja kreeg een schema maar had een vergrootglas nodig om te kijken zie in 1 van de reacties. En wist ook niet veel van de motor maar leer er veel bij. Maar alleen soms op de verkeerde manier daarom hoop ik de juiste persoon te vinden die genoeg verstand ervan heeft om het gewoon simpel te zeggen dat is stuk en die moet je vervangen of controleren als ik het precies wist vroeg ik niet om hulp! Maar toch bedankt voor jullie reacties en van een paar mensen krijg ik goede informatie en als ik weet wat het is ben ik ook niet te beroerd om het te vertellen wat het was, Help graag mensen met de zelfde problemen en niet zo rijk zijn om gelijk alles bij de daeler te brengen leer graag me motor van binne en buiten kennen en ja soms op de verkeerde manier sorry
 
koppelinschakelaar aan de massa hangen geeft als resultaat dattie het wel doet maar desondanks verdenk je toch het relaissssss wellicht wil je ff melden hoe je je koppelingsschakelaar hebt getest mischien zie je iets over het hoofd en ben je straks allemaal dingen voor niks aan het doen ohja voordat ik het vergeet mischien moet je eens overwegen om wat meer leestekens aan te brengen want die lap onafgebroken tekst leest niet echt lekker weg zo in één zin
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan